افزايش بهاي نفت‌خام در آسيا در آستانه مذاکرات هسته‌اي ايران در ژنو

با وجود پيش‌بيني کارشناسان مبني بر افزايش ميزان ذخاير نفت‌خام آمريکا، بهاي نفت‌خام امروز چهارشنبه در بازار آسيا در آستانه مذاکرات ايران و گروه 1+5 در ژنو افزايش يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه دسامبر با 31 سنت افزايش به 93 دلار و 65 سنت رسيد و هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژانويه با 32 سنت افزايش در مقابل 107 دلار و 24 سنت معامله شد.

قدرت هاي بزرگ و ايران امروز چهارشنبه بار ديگر در ژنو گرد هم مي آيند.

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا سه شنبه گفت نمي داند آيا مذاکرات ژنو به توافقي موقتي در هفته جاري منجر خواهد شد يا خير و در عين حال کنگره آمريکا را به ملايمت دعوت کرد.

باراک اوباما که گفته نمي داند آيا آنها قادرند اين هفته يا هفته آينده به توافقي دست يابند از سناتورهاي آمريکايي که برخي از آن ها خواهان تصويب مجازات هاي بيشتر بر ضد ايران هستند درخواست زمان کرده است. سناتورهاي آمريکايي اميدوارند با اعمال مجازات هاي بيشتر بر ضد ايران اين کشور را در تنگناي بيشتر قرار بدهند.

دور قبلي مذاکرات ايران و گروه پنج به علاوه يک نهم نوامبر در ژنو بدون دستيابي به توافق پايان يافته بود.

در زمينه ميزان عرضه نفت، بازار نفت در انتظار انتشار آمار هفتگي ميزان ذخاير نفت خام آمريکاست و پيش‌بيني مي‌شود ذخاير نفت خام اين کشور در هفته منتهي به 15 نوامبر 700 هزار بشکه افزايش يافته باشد.

طبق پيش‌بيني‌ها ميزان ذخاير بنزين آمريکا با کاهش 100 هزار بشکه اي و  ميزان ذخاير فراورده هاي تصفيه شده نفتي از جمله سوخت گرمايي با 500 هزار بشکه کاهش همراه خواهد بود.

بهاي نفت خام سبک شيرين در بازار نيويورک روز سه شنبه با 31 سنت افزايش به 93 دلار و 34 سنت رسيد. برنت خام درياي شمال نيز در بازار لندن در مقابل 106 دلار و 92 سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به روز قبل از آن يک دلار و 58 سنت کاهش داشت.


انتهای پیام/
برچسب ها: آسیا ، نفت ، ژنو ، قیمت ، هسته ای ، نشست ، ایران ، iran ، oil
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار