رودهن/فرماندار پردیس:

ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه به حداقل رسیده است

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه به حداقل رسیده است ، گفت: بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه مربوط به بومهن است.

ˈایرج بیگدلوˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: به دلیل وجود نقشه های مصوب شهری و اراضی دارای سند، این معضل کمتر در پردیس به چشم می خورد.

وی با اشاره به علل وقوع ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: برخی افراد با مراجعه به شهرداری هنگامی که با در بسته مواجه می شوند، ناگزیر اقدام به تخلف ساختمانی و ساخت و ساز غیرمجاز می کنند.

بیگدلو تصریح کرد: مواردی همچون متراژ پایین تر از حدّنصاب ملک، وجود املاک قولنامه ای و سایر موارد که در هیچ یک شهرداری نمی تواند اقدام به صدور پروانه ساخت کند، عوامل اصلی ساخت و ساز غیر مجاز است .

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت مناسب حوزه مدیریت شهری، ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه به حداقل رسیده و هیچ توافق نامه ای برای طبقات مازاد بر تراکم مجاز تنظیم نمی شود.

فرماندار پردیس گفت:شهروندان متقاضی احداث مازاد بر تراکم، باید از مجاری قانونی اقدام کنند و باید موافقت کمیسیون ماده پنج استانداری را جلب کنند.

وی تصریح کرد: مواردی همچون کسب رضایت همسایه، رعایت عرض معبر و تامین پارکینگ از جمله موارد مورد نظر کمیسیون است .

بیگدلو تصریح کرد: این مهم در جلسه شورای تامین شهرستان نیز به صراحت بیان و از مدیران شهری خواسته شده تا با ورود به این موضوع مانع از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه شوند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ شهرداری بومهن با اقدامات خوب و مناسب از ساخت و سازهای غیرمجاز و سایر هزینه های بعدی مترتب بر آن جلوگیری کند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.