سينما در هفته‌اي كه گذشت؛

سینمایی آرام با اکران فیلم‌های جدید / معرفي هيئت انتخاب بخش بين‌الملل

اخبار پيرامون سينما در اين هفته به اكران فيلم‌ها و جشنواره‌هاي سينما حقيقت و فيلم فجر اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در اين هفته فیلم‌های «تنهای تنهای تنها»، «ترنج»، «استرداد»، «عملیات مهدکودکـ»، «نازنین»، «آسمان زرد کم عمق» فیلم‌هایی هستند که در دوره جدید اکران، رنگ پرده را ديدند و طبق اعلام اخیر سخنگوی شورای صنفی نمایش، فیلم‌های جدید سینماها از 26 آبان‌ماه به روی پرده رفت.

همچنين در خصوص جلسات مجمع عمومي خانه سينما 2 صنف كانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان و مديران سينمايي برگزار شد و  وجیهه اله شهیدی، علی ظریفی، مجتبی لهراسبی، حسین علی مقیمی و امیر قطبی به عنوان اعضای اصلی و فرشید مصلحتی و حمید بهرامفرد به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره انجمن مديران سينمايي انتخاب شدند و آناهید آباد به عنوان رییس و سخنگوی شورای مرکزی کانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، مصطفی احمدی به عنوان نایب رییس و مریم هژیروند به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.

اخباري نيز از سوي دو جشنواره سينما حقيقت و فيلم فجر منتشر شد كه به شرح زير است: هیات انتخاب بخش مسابقه بین الملل جشنواره سینماحقیقت متشکل از محمدعلی فارسی (مستندساز)، شهاب الدین عادل (مدرس دانشگاه) و شیرین نادری (مدیر فرهنگی) پس از بازبینی بیش از 670 فیلم مستند ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 45 فیلم مستند خارجی را برای رقابت در بخش مسابقه بین‌الملل برگزیدند.

متقاضیان شرکت در بخش "سينماي ايران" سي و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر این جشنواره تا 30 آبان ماه سال جاری فرصت دارند فرم شرکت در جشنواره را تحويل دهند. بازبيني فيلم‌هاي بخش فيلم اول و سوداي سيمرغ سينماي ايران از اول آذر شروع و تا پايان اين ماه ادامه خواهد داشت.
 
علاوه بر اين نيز دبير جشنواره هيئت انتخاب بخش بين‌الملل را رسانه‌اي كرد و علي مصفا، ناصر عنصري، حسين معزي نيا، احمد اميني و منصور ضابطيان اعضاي هيئت انتخاب بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر امسال را تشکيل مي‌دهند. اين افراد کار ارزيابي و انتخاب آثار رسيده در اين بخش را آغاز کرده و قرار است از بين فيلمهاي ارسال شده از جهان، آثار برگزيده را انتخاب کنند.  بخش سینمای بین‌الملل شامل دو بخش رقابتی جام جهان نما و سینمای سعادت و بخش غیر رقابتی نمایش‌های ویژه است.

موسسه سینمایی مقاومت و انقلاب از «علی جنتی« و ‌«حجت‌الله ایوبی» پس از شکایت به دیوان عدالت اداری و کمیسیون اصل نود به سازمان بازرسی کل کشور هم شکایت کرد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۲۲:۳۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
جالب بود...
آخرین اخبار