ديگو فورلان نمونه بارز يك خانواده فوتبالي

ديگو فورلان بازيكن تيم ملي اورگوئه نسل سوم يك خانواده كاملاً فوتبالي در اورگوئه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  و به نقل از سايت فدراسيون فوتبال "فيفا"، ديگو فورلان يكي از بهترين بازيكنان تيم ملي اوروگوئه است بازيكني كه فوتبال را از پدر و پدر بزرگش به ارث برده، پدرش پابلو فورلان و پدربزرگش كارلوس كارازو هر دو از اعضاي تيم آبي پوش آمريكاي لاتين بودند، از اين ميان وي و خانواده‌اش رابطه جدانشدني با تيم ملي فوتبال دارند.

شما دنباله رو راه پدرتان بوديد، نظرتون درباره اين ميراث چيست؟

به عنوان يك پسر، خيلي خوب است كه پدرم به خوبي من را مي‌شناسد و با شرايط من آشنا است، هنگامي كه با او هستم مردم مي گويند نگاه كنيد او پسر فورلان است، اين مسئله حس افتخار و غرور را به من منتقل مي‌كند، سه نسل پي در پي از ما در بازي‌هاي ملي فوتبال اوروگوئه بوده‌اند و نقش داشته‌اند، من فكر نمي‌كنم در جهان خانواده فوتبالي ما نظير داشته باشد، اين در تاريخ ثبت خواهد شد و در واقع به سنت خانواده ما تبديل شده است، اما من در حال حاضر پسري ندارم كه با او در اين خصوص صحبت كنم، واقعاً حس بسيار خوبي است و مرا خوشحال مي‌كند.
 
  آيا اين سنت خانوادگي در زندگي شما تأثير گذاشته است؟

بله، به طور مثال در سال 2010 همزمان با مسابقات جام جهاني، ما مجبور بوديم لباس قرمز و سفيد بپوشيم در شرايطي كه هميشه لباس‌هايمان آبي بود، مردم مي گفتند به خاطر لباس‌ها پيروز نشديم و اگر لباس هميشگي داشتيم پيروز مي‌شديم من از پدرم پرسيدم اگر از لباس سفید و قرمز استفاده کنیم چه می‌شود، آن هم یکی از رنگ‌های پرچممان است پدرم هم قبول کرد و به من گفت این را اعلام کن که ما یکی از رنگ‌های پرچم را می‌پوشیم من به کاپیتان تیم دیگو لوگانو گفتم و او هم به مربی و سایر مسئولان گفت، با مردم صحبت کردند همه آن را قبول کردند، ما پیراهنمان را عوض کردیم و 3 بر صفر بازی را بردیم.



یک بار دیگر اروپا اسیر بازی‌های پلی آف جام جهانی شد نظرتان در این خصوص چیست؟

تمام بازی‌ها سخت هستند و ما می‌خواهیم به جام جهانی برسیم، برای مردم اروگوئه حضور در جام جهانی بسیار مهم است در سال 2006 که جام جهانی آلمان را از دست دادیم برای مردم ما بسیار سخت بود، در سال 2010 ما با کاستاریکا بازی پلی آف را برگزار کردیم و در نهایت صعود کردیم.

من احساس می‌کنم ما به خاطر از دست دادن جام در سال 2006 خیلی انگیزه داشتیم من احساس می‌کنم پس از اروگوئه دوباره متولد شد و می‌خواهد به بهترین دست یابد.

در سال 2010توپ طلایی آدیداس را تصاحب کردی آیا فکر می‌کنی تو هم دنابله رو رونالدو، روماریو، مارادونا و دیگر بازیکنان آمریکایی لاتین هستی؟

ثبت شدن در تاریخ احساس فوق‌العاده‌ای است که با هیچ چیز نمی‌توان آن را عوض کرد بعضی وقت‌ها نمی‌توانم باور کنم که این واقعا من هستم، امسال کاملا آماده هستم، من به شدت کار می‌کنم حتی بیشتر اوقات با مربی مشخص تمرین می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار