پوتین:

اسد نگران وضع‌انسانی سوریه است

رئیس‌جمهوری روسیه در نشست خبری با نخست‌وزیر ترکیه به تماس تلفنی چند روز قبل خود که نخستین تماس از سال ۲۰۰۷ به بعد با رئیس‌جمهور سوریه بوده و از نگرانی وی از وضع انسانی در سوریه خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛، تسنیم به نقل از شبکه روسیا الیوم نوشت: ولادیمیر پوتین گفت: میان من و بشار اسد از سال ۲۰۰۷ تاکنون تماسی مستقیمی برقرار نشده بود اما چند روز قبل در تماس تلفنی با بشار اسد متوجه نگرانی وی درباره اوضاع انسانی در کشورش شدم. رئیس جمهوری روسیه بیان کرد: حقیقتی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت جنگیدن گروه‌های افراطی در سوریه است و آنها مسئول خشونت این کشور هستند.

پوتین درباره نشست ژنو۲ نیز گفت: روسیه دولت سوریه را به مشارکت در این نشست راضی کرده است و شرکای روسیه باید در راستای قانع کردن مخالفان سوری برای مشارکت در نشست ژنو۲ گام بردارند. از سوی دیگر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه ضمن تکرار ادعاهای خود درباره مقصر دانستن نظام سوریه اعتراف کرد: گروه‌های افراطی مسئول بخشی از خشونت‌ها در سوریه هستند. وی بیان کرد: ما از برگزاری نشست ژنو۲ حمایت می‌کنیم و امیدواریم که نتایج مطلوبی به‌دنبال داشته باشد. ما باید اقدامات دوجانبه‌ای برای حل بحران سوریه انجام دهیم.
برچسب ها: پوتین ، اسد ، انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار