باهنر :

هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در یک جنگ جدی بین‌المللی رایزنی می‌کند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در یک جنگ جدی بین‌المللی کار می‌کند، گفت:‌ دیپلمات‌های ما سربازان ما هستند و باید از آنها حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه حزب متبوعش ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و درگذشت حبیب الله عسگراولادی دبیر کل فقید جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری اظهار داشت:‌ مرحوم عسگراولادی جزء‌ یاران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر انقلاب بود، وی از آغاز نهضت حضرت امام (ره) تا آخرین لحظات حیاتش مشخصه‌هایی داشت که هر چه جستجو می‌کنیم نظیری برایش پیدا نمی‌شود.  
 
وی با بیان اینکه شاید دو جمله در مورد مرحوم عسگراولادی بخشی از حق مطلب را ادا کند، ادامه داد:‌ در آغاز نهضت امام (ره) رژیم پهلوی قصد داشت امام را از سد راه خود بردارد و ایشان را محکوم به اعدام می‌کرد اما مرحوم عسگراولادی و یارانش با طومار و نامه به مراجع تقلید مانع اعدام شده و در نهایت تصمیم رژیم منحوس به تبعید حضرت امام (ره) منجر شد.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به زمان بستری شدن مرحوم عسگراولادی در بیمارستان،‌ گفت:‌ تنها زمانی که این مرحوم نتوانست به مردم خدمت کند زمانی بود که در بیمارستان بود و هر زمانی که به هوش می‌آمد قصد داشت به کمیته امداد رفته و خدمتگزاری به مردم را دنبال کند.  
 
باهنر افزود: تراز و شاقول ولایتی فکر کردن، ولایتی حرف زدن و عمل کردن مرحوم عسگراولادی، چه در زمان حضرت امام (ره) و چه در زمان رهبری معظم برقرار بود.  
 
وی در ادامه خبر راه‌اندازی وبسایت خبری تحلیلی حزب متبوعش را به اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین اعلام کرد.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با بیان اینکه دکتر روحانی قرار است گزارشی 100 روزه اعلام کند، تصریح کرد: این گزارش را برخی عملکرد 100 روزه دولت می‌دانند اما خود دولت‌مردان می‌دانند که این گزارش وضعیت فعلی کشور را در 100 روز اعلام کرده و قرار است آنرا به مردم ارائه کند.  
 
باهنر گفت: بنده قرار است بررسی‌هایی از مسائل دولت و 100 روزی که از عمر آن می‌گذرد انجام دهم.  
 
وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های جنجالی در دولت یازدهم سیاست خارجی بوده که در مذاکرات 1+5 نمود پیدا می‌کند، بیان داشت: این مذاکرات یک تلاش سنگین و جدی از سوی دولت بوده و با سیاست مقام معظم رهبری با عنوان نرمش قهرمانانه شروع شده است.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: در بحث مذاکرات هسته‌ای برخی نگران هسته‌ای هستند که مبادا گروه مذاکره‌کننده کاری انجام دهد که مطابق نظام باشد و خدایی ناکرده مبنای عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی مخدوش شود.  
 
باهنر ادامه داد: عده‌ای هم برعکس به این مسئله نگاه می‌کنند و معتقدند که مبادا گروه مذاکره‌کننده افراطی برخورد کرده و مذاکرات به بن‌بست بخورد.  
 
وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی که غرب علیه کشورمان صورت داده، اظهار داشت: بارها گفته‌ام که تحریم‌هایی که احمدی‌نژاد آن را ورق‌پاره می‌دانست وجود دارد و این تحریم‌ها در وضعیت فعلی اقتصاد کشور تاثیر بسیار دارد. حرف گرد سیاسیون این است که تحریم بر اقتصاد کشور بیشتر از 30 درصد نیست و بسیاری از مسائل جانبی کشور با خرد و تدبیر، همچنین تدوین اقتصاد مقاومتی حل خواهد شد.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هیات مذاکره‌کننده ایرانی در یک جنگ جدی بین‌المللی کار می‌کنند، تاکید کرد:‌ دیپلمات‌های ما سربازان ما هستند و باید از آنها دفاع کرد، تضعیف آنها به مصلحت کشور نیست و از طرف دیگر خط قرمز نظام ما کاملا روشن است.  
 
باهنر با تاکید بر اینکه 1+5 می‌خواهد حداکثر امتیاز را و حداقل امتیاز را به ایران بدهد افزود:‌ ما از عملکرد هیات مذاکره‌کننده خود خبر داریم و تحلیل آن کار دشواری نیست، آنها هرگز چیزی را امضا نمی‌کنند که مورد قبول نظام نباشد اما در کل فرصت بوجود آمده مجالی استثنایی برای طرفین غربی است، بنابراین ما به دنبال بازی برد-برد هستیم و اگر طرفین نیز قبول نکنند بازی باید به باخت-باخت تبدیل شود.  
 
وی به تحلیل مسائل داخلی دولت پرداخت و با اشاره به مسائل اقتصادی کشور اضافه کرد: دولت‌ها در رابطه با مسائل اقتصادی دنبال 5 شاخص کلان از جمله سطح تولید، شاخص سطح عمومی قیمت‌ها (تورم)، بیکاری و سطح اشتغال، شاخص توسعه انسانی بوده و در این باره دولت آمارهای نسبتا درست و تاسف‌باری داده است.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور 5.4- درصد بوده که بسیار تاسف برانگیز است، اظهار داشت: تورم نقطه به نقطه به 46 درصد رسیده بود که تا الان 3 درصد آن کم شده است، بنابراین رشد تورم بالای 30 درصد بیکاری و وضعیت اشتغال در کشور را نابسامان کرده و این اولین بار است که تورم بالای 30 درصدی داریم. 

باهنر با اشاره به صحبت های اخیر دولتمردان دولت یازدهم که گفته بودند ما خزانه دولت را خالی تحویل گرفته ایم، اضافه کرد: توصیه ما به دولت یازدهم این است که نگاه به گذشته را تمام کند و تا حدودی که می تواند گذشته را عالمانه و با انصاف نقد کند. خالی شدن انبار و تحویل گرفتن انباری توسط دولت حرف واقعی نیست اما اینکه ظرف ۴۰ روز انبار را بدون سابقه قبلی پرکردن نیز غیرممکن است بنابراین گزارش ها باید واقعی و یا نزدیک به واقعیت باشد.  
 
وی به نقدینگی موجود در کشور اشاره و اظهار داشت:بهترین راه حل نقدینگی سرمایه داری برای تولید است تا صاحب سرمایه و هم بنگاه های اقتصادی که منبع سرمایه در گردش می باشند، سود ببرند بنابراین حل مشکلات اقتصادی به تولید بر می گردد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه نظام بروکراسی کشور مملکت را بسیار گران اداره می کند، بیان داشت: دولت باید به سیاست های راهبردی در زمینه تورم و نقدینگی برسد، علت تورم ۴۰ درصدی ساختاری است و اینکه دولت در کشور ما مملکت را بسیار گرانقیمت اداره می کند.
وی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها همچنین مسکن مهر، افزود: مسکن مهر توقع به حق اجتماعی است که باید به آن پاسخ داد اما ۱۰ درصد تورم کشور را همین مسکن مهر ایجاد کرده است در باب مسائل هدفمندی یارانه ها باید بگویم که ما هدفمندی را با امیدهایی شروع کردیم اما از همان روز اول اجرایی شدن آن قانون منحرف شد.وی با بیان اینکه امیدواریم مشکلات اقتصادی در دولت دکتر روحانی حل شود، اظهار داشت: دولت می توانست ۵۰۰۰ خانه بسازد و از بانک مرکزی پول نگیرد اما ما می دانیم تصمیم گیری سخت است. من به دولت می گویم شما باید تصمیم سخت، شجاعانه و مدبرانه بگیرید.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی که در سال ۱۳۸۴ توسط مقام معظم رهبری بیان شد تاکید کرد: زمانی که حضرت اقا سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی را بیان کردند ما از آن زمان امید به یک انقلاب اقتصادی داشتیم اما این اتفاق نیفتاد و علت آن نیز انحرافات اجرایی بود.
 
باهنر در ادامه گریزی به مسائل سیاسی زد و با بیان اینکه ما از دکتر روحانی دو توقع داریم، ادامه داد: چرا هر مسئولی که بر سر کار می آید به عملکرد گذشته خط قرمز می کشد؟ درست است که اشکالات کارشناسی وجود دارد اما زمانی که انقلاب ایجاد شد رفاه ایجاد کرد و رفاه ناشی از این انقلاب نیز مربوط به دولت های گذشته است.
 
باهنر تصریح کرد: من به دکتر روحانی پیشنهاد دادم تا  با وزرا و مسئولین سابق جلسه ای گذاشته و از تجربیات آنها استفاده کند.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: چه می شود روسای پیشین کل بانک مرکزی همچنین استانداران و روسای جمهور سابق دور هم جمع شده و از تجربیات همدیگر استفاده کنند. این اقدام از لحاظ روحی و روانی برای کشور آرامش بخش خواهد بود.
 
وی توقع دیگر از دولت یازدهم و شخص دکتر روحانی را تغییرات در عزل و نصب های عمومی دولت بیان کرد و افزود: درست است که چندسالی در یک  کشور حزبی حاکم می شود اما قرار نیست پس از حاکمیت حزب جدید همه مسئولین در کشور عوض شوند، با این کار مملکت را از بسیاری از مدیران لایق کشور محروم می کنیم و این بد است، همچنین نظام بروکراسی شخصیت هایی دارد که بروکرات نامیده می شوند، زمانی به آنها با نگاه تحقیر یاد می شد اما آنها پایه های یک کشور و نظام بروکراسی هستند.
 
باهنر با اشاره به اینکه دکتر روحانی با شعار اعتدال، خردگرایی و فراجناحی سرکار آمد، اظهار داشت: این شعار و گفتمان خوب است، اما منهای بعضی از انتصابات ، درست است که انتصابات از نیروهای اصلاح طلب صورت گرفت اما این نیروها اصلاح طلب بدخیم نیستند. صحبت این است که نیروها باید فراجناحی نیز باشند و از معتدلین تمام نیروها استفاده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ما از پیروزی دکتر روحانی خوشحالیم و بسیار امیدواریم که دولت یازدهم به مشکلات فائق آید، همچنین حمایت از این دولت را نیز وظیفه قانونی خود می شماریم.
 
باهنر در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه نظر شما درمورد فعالیت برای انتخابات مجلس دهم چیست گفت: اصولگراها در این زمینه باید منسجم تر کار کنند، معتقدم بحث انتخابات مجلس از لحاظ رسانه ای شدن زود است و باید کار تشکیلاتی انجام داد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه نظر شما در مورد انتصاب دکتر ولایتی در ریاست مرکز تحقیقات و استراتژیک چیست اضافه کرد: پیش از این قرار بود حجت الاسلام ناطق نوری این ریاست را برعهده بگیرند اما نپذیرفتند. معتقدم انتصاب دکتر ولایتی بسیار مناسب است و عقربه جای خوبی ایستاده است، چرا که دکتر ولایتی توانایی اداره این مرکز را دارد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شخص خاصی برای دبیرکلی خط امام و رهبری در نظر دارید گفت: ما بدیلی برای مرحوم عسگراولادی نمی توانیم بیابیم ، آخرین خبر جبهه این است که تشکیلات با نایب رئیس اول که بنده هستم اداره می شود و قرار است تا حوالی چهلم مرحوم عسگراولادی براساس مشورت داخلی دبیران کل احزاب جبهه پیروان جبهه به نتیجه برسد.
 
وی رد پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بدترین و بهترین نتیجه از مذاکرات چه می تواند باشد اظهار داشت: بدترین و بهترین نداریم خط قرمزی داریم که از آن امکان عبور کردن نیست و در این مسیر اگر به بازی برد_برد برسیم سود کرده ایم.

انتهای پیام/
برچسب ها: باهنر ، انقلاب ، نهضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
farid
۰۷:۲۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
خسته نباشید .درود به شرفتون
Germany
ناشناس
۰۳:۱۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
درود بر رهبر معظم انقلاب ودرود برسربازانش ودرود برایران سرافراز وملتش که همیشه جلوی استکبار ایستاده اند به یاری حق چه تحریمها برداشته شود چه نشود ماپیروزیم
آخرین اخبار