سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط متخصص "گوش و حلق و بيني" پاسخ داده شد.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ  قسمت دوم سوالات برخي از کاربران درخصوص سينوزيت كه توسط دكتر محسن نراقی متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:

***احسان:

سلام بنده مبتلا به سینوزیت هستم و علاوه بر مشکلات رایج این بیماری به شدت به آلودگی هوا حساسیت دارم  به طوریکه وقتی از مرکز شهر عبور می کنم با سردرد شدید مواجه می شوم و  یا وقتی در ماشین می نشینم که تا اندازه ای دود آن به داخل ماشین نفوذ می کند، لطفا پاسخ دهید که آیا سردرد ناشی از دود می تواند ارتباط با بیماری سینوزیت من داشته باشد.

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: آلودگی هوا بر روی سینوزیت بی تاثیر نیست و اثر تشدید کنندگی دارد و به طور طبیعی از جمله عوامل اختلال طبیعی و اختلال سینوسی آلودگی هوا است که از طریق نوشیدن آب و مایعات تا هشت لیوان در روز و بخور دان آب جوش ساده و شستشوی بینی با محلول های نمکی می تواند تا حدودی از تشدید آن پیشگیری کرد.

***علی:

 لطفا درباره سینوزیت مزمن آلرژیک توضیح دهید.

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: سینوزیت هایی که در زمینه آلرژی مزمن ایجاد می شوند یعنی فردی که آلرژی دارد و در  تمام طول سال در معرض سینوزیت  است و همیشه احساس گرفتگی بینی و ترشحات مداوم دارد که باید حتما به پزشک مراجعه کنند.

*** نادری:

دخترم از ابتدای پاییز دچار سرما خوردگی شده و هنوز بهبودی کامل پیدا  نکرده و دوباره بیمار می شود دکتر هم رفته گفتند حساسیت است و در گرافی جدید کمی سینوس هایش متورم بوده و دکتر گفته اشکال ندارد و برایش اسپری بینی و قرص کلرامینوفن و کپسول استنشاقی نوشت ولی برای تورم سینوس چیزی ننوشته  حالا چکار کنم زیرا وقتی سرماخوردگی می گیرد خیلی اذیت می شود.

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: اصولا دانش آموزان به علت استراحت کوتاه در دوره سرماخوردگی دوره ای طولانی خواهند داشت ولی در هر صورت علت متعددی می تواند در این امر دخیل باشد و باید به پزشک مراجعه شود و این حالت در سنین مدرسه بیشتر است موثر ترین کار پیشگیری است و از بخور با آب جوش ساده و اسپری های ضد تورم که توسط پزشک تجویز می شود برای درمان تورم سینوس ها استفاده کنند.

***محمود:

 با سلام من چند سالی هست که سینوزیت دارم و هر موقع که سرما می خورم گلویم مرتب خلطی می شود و همیشه خلط دارم  دکتر هم که مراجع کردم "آموکسی کلاو" تجویز می کند  تا حدودی بهتر می شود ولی کاملا از بین نمی رود خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید آیا داروی قطره دکتر نیکو صفت موثر است؟ ایشان تاکید می کنند که با استفاده از این دارو صد درصد سینوزیت  درمان می شود آیا واقعا همین طور است؟ با تشکر.

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: قطعا درمان خواهد داشت ولی ممکن است علل متعددی داشته باشد و باید بر حسب علت مشکل شناسایی شود.

***ستاره:

سلام حدود 8 ماه عفونت فکی سینوس مزمن داشتم که عمل کردم( سرماخوردگی و خلط پشت حلق داشتم) که 2 تا سوراخ و یه برش زیر لب زد و تا الانم دارم به سرم غیر خوراکی هر روز هر 4 ساعت بینی ام را تمیز می کنم و قرص ضد حساسیت زا دتین و قرص جوشان acc مصرف می کنم دکتر گفت تا زمانی که اینجا زندگی می کنم (آبادان) باید این قرص ها رو مصرف کنی خیلی خسته شدم از خوردن دارو آیا با این روش سینوسم خوب می شود و دیگر بر نمی گردد من الان خلط پشت حلق دارم نسبت به قبل بهتر شدم و دکتر بهم گفت نباید آب سرد بخورم چون سینوزیت بر می گردد آیا درمان قطعی دارد.

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: زیاد توصیه نمی کنیم داروهای ضد حساسیت ( آنتی هیستامین) استفاده شود چون استفاده دائمی از داروها بدن فرد را مقاوم می کند.شما می توانید بینی خود را شستشوی زیاد بدهد.

***مهدی: 

آیا با زالو درمانی سینوزیت تخلیه و خوب می شود؟

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: اکثریت سینوزیت ها با درمان دارویی درمان می شوند.

 ***ایرج:

 با سلام، من همیشه خلط گلو  دارم و بسیار آزارم می دهد مخصوصا هنگام صبح با  برخورد نسیم کوچکی به صورتم آبریزش بینی دارم و مرتب عطسه می زنم البته کمی انحراف بینی دارم لطفا راهنمایی بفرمایید.

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: اگر فرد دچار انحراف بینی است و مانع خوب خوابیدن در شبها می شود باید به پزشک مراجعه کند زیرا تنفس مشکل دار خطرناک است.

***حسن1431:

گاهی اوقات در دهان خود احساس ریزش چرک و بوی بد می کنم و فکر می کنم عفونت مجاری سینوس در دهانم تخلیه می شود این اتفاق ممکن است چند ماهی و یا هر یک ماه اتفاق بیفتد آیا چرب کردن پیشانی با "سالیسیلات" و پمادهای گرم کننده در سینوزیت موثر است یا خیر؟

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: احتیاجی به چرب کردن پیشانی نیست زیرا هیچ تاثیری ندارد. ولی شستشوی مکرر بینی به شما توصیه می شود.

***امیر: 

مهم ترین عوامل به وجود آمدن سینوزیت چیست؟

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: مهمترین عامل سرماخوردگی مکرر و آلرژی است که سینوزیت های حاد را به وجود می آورد و مدت زمان طولانی اشکالات آناتومیک ( تنگی مجاری سینوس ها) و آلرژی دائمی را ایجاد می کند.

***محمد پور کریمی:

سلام من هم مثل دوستان این مشکلات را دارم( سردرد،موتورسواری و حمام رفتن و باد خنک و...) به علاوه دوستان من میگرن هم دارم که وقتی به خاطر سینوزیت سردرد می گیرم خیلی شدید سردرد هم می گیرم و چشمانم خیلی خیلی درد می گیرد و... خواهش می کنم کمک کنین واقعا عاجز شدم.

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: باید به پزشک مراجعه شود تا به طئر کلی علایم بالینی فرد بررسی شود.

***ناشناس:

با سلام من 5،6 سال است که سینوزیت آلرژیک دارم قبلا فقط فصل بهار و پاییز اما مدت 2 سالی است  که در تمام سال مشکل عطسه و ترشح سینوس و سردردهای شدید را دارم و تقریا هیچ حس بویایی ندارم نظر دکتر سینوزیت مزمن بود و در آندوسکپی که انجام شد پولیپ هم مشاهده شد که دکتر به جراحی توصیه کرد الان چند ماه است که اصلا حس بویایی ندارم اما از جراحی می ترسم  و ضمنا کسانی که جراحی کرده اند بهبود کاملی نیافتند و همچنان مشکل دارند من نیز از آنها که علت بیماریم آلرژی است نمی دانم با جراحی مشکل حل می شود یا نه لطفا راهنماییم کنید.


پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: خود پولیپ بینی علائمی را ایجاد می‌کند گرفتگی، سرماخوردگی، که اگر با درمان دارویی بهبود پیدا نکند ناچاراً باید جراحی شود.

*** ناشناس: 

جهت درمان گیاهی سینوزیت 100% امتحان شده : روغن سیاه دانه را به مدت 40 شب هر شب دراز کشیده یک قطره داخل هر سوراخ بینی بچکانید طوری که کاملا به ته حلق برسد و این عمل بایستی هر شب تا 40 شب تکرار شود و حتی یک شب فراموش نشود. هر روز صبح ترشحات زیادی را حل کرده و از راه دهان و بینی دفع می‌شوند. 

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: درمان گیاهی موثر نیست بهتر است به پزشک مراجعه شود و درمان دارویی صورت گیرد. 

***امیرعلی: 

با سلام من حدود 40 سال سن دارم سال‌ها است که خلط پشت حلق دارم و در زمستان این حالت شدیدتر می‌شود و همیشه دچار گرفتگی بینی می‌باشم و گاهی در شب‌ها آنقدر این حالت شدیدتر می‌شود که در خوابیدنم دچار مشکل می‌شوم پس از اسکن دکتر اعلام کرد که دچار پولیپ هستم سوالم این است که آیا عمل پولیپ این مشکلات را رفع می‌کند و آیا ممکن است که دچار عود مجدد شوم؟ 

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی:  باید به پزشک مراجعه شود. 

***حسن: 

با سلام من صبح‌ها معمولا توگلوم خلط هست که دکتر بهم گفته سینوزیت هست می‌خواستم ببینم آیا واقعا درست هست؟ برای کاهش این مورد و سردردهایی که معمولا تو سرما به سراغم می‌آید چه باید بکنم؟ با تشکر 

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی:  همیشه سردردها نشان از سینوزیت و از عوامل بروز سینوزیت سردرد نیست ولی در نهایت با درمان دارویی سینوزیت بهبود می یابد.

***ناشناس: 

باسلام من 7 ساله‌ام آیا سینوزیت من درمان می‌شود من درمان می‌شوم من از کوچکی سینوزیت دارم. 

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی:  سینوزیت معمولا قابل درمان است و باید به پزشک مراجعه شود 

***نیکخو:

سینوس‌های دو طرف دماغ من با کمترین باد می‌گیرد و شروع به ریز آب می‌کند ریزش اولیه شدید است و حدود نيم ساعت طول مي كشد. تا اينكه از شدت آن كاسته شده و آب بين دو لايه پوست داخلي و خارجي جمع مي شود و تنفس از دماغ براي من غير ممكن مي گردد. در هنگام خواب نيز وقتي به يك طرف مي خوابم آب در آن قسمت جمع شده و از قسمتي كه بالا قرار گرفته كمي تخليه مي گردد و سوراخ آن قسمت از دماغم تا حدودي باز مي شود. ضمناً سردرد ندارم. خواهش مي كنم اگر ممكن است راهنماييم كنيد.

 پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: با این دلایل باید به پزشک مراجعه شود به دلیل این که دلایل زیادی برای تشخیص قطعی بیماری سینوزیت وجود دارد. 

***مهران:

سلام گاهی اوقات صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شوم. این درد از ناحیه پشت سر بالای گردن شروع شده، و تا پیشانی و ابروها ادامه پیدا می‌کند می‌خواستم بدانم آیا سینوزیت است. 

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: درد در این ناحیه ممکن است ناشی از سینوزیت باشد ولی باید به پزشک مراجعه شود. 

*** ناشناس:
 
ببخشید من چند سالی است همیشه برخورد سرما و باد به پیشانی‌ام باعث دردی در قسمت شقیقه‌ام می‌شه و در طول روز با نور لامپ کم مصرف آزارم می‌ده آیا سینوزیت دارم ؟ راه درمان چیه؟

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی:  نه دلیل بر سینوزیت نیست. 

***مهرجواد: 

سلام من سردرد ناحیه چپ سر دارم و چشم‌هایم عفونی شده و بسیار متورم و باد کرده‌اند آیا سینوزیت دارم؟ چکار کنم عفونت از چشم‌هایم خارج شود؟ 

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: باید ابتدا به چشم پزشک مراجعه شود. 

***safdegh:
 
من سینوزیت دارم وقتی سرما و باد به سرم میخوره پیشانی‌ام درد شدید می‌گیره چه کاری برای بهبود سینوزیتم باید انجام بدهم؟

 پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی:  شتشوی با سرم نمکی، بخور آب جوش ساده و نوشیدن هشت لیوان آب در روز را به شما توصیه می کنیم.

***امین:

هر چند وقت دچار سردرد شدیدی می‌شوم تا بالا نیاورم سردردم خوب نمی‌شود به نظر شما این سردردها چیه؟

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: باید با مراجعه به پزشک، معاینه و انجام آزمایش علائم شما بررسی شود. 

***مهدی: 

آیا تخلیه سینوس توسط زالو برای درمان سینوزیت فایده دارد؟

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی:  نه "زالو درمانی" برای درمان سینوزیت توصیه نمی شود.

***حسین جعفریان: 

سلام من از 10 سال قبل به سینوزیت دچار شدم و بعد از آن در زمستان هر دو ماه فقط گلوم چرک کرد و فقط با "آمپول پنی سیلین" خوب می‌شم تمام کپسول‌های آنتی بیوتیک را نیز خورده‌ام آیا راه درمانی دارد و آیا با برداشتن لوزه چرک گلو خوب می‌شود؟

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی:  نه باید به پزشک مراجعه شود. 

***علیرضا: 

سلام آیا سینوزیت ارثی است و به فرزندان منتقل می‌شود؟

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی:  در اکثر موارد می‌تواند ارثی باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
خرمی اصل
۱۰:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
با سلام .
دوره استفاده از اموکسی کلاو جهت درمان سینوزیت مزمن چه مدت هسست چون پزشکان نظرات متفاوتی در این زمینه دارند.مشخصا چند روز پشت سر هم باید صرف شود
Finland
الی
۲۲:۵۱ ۱۹ دی ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیر
من دچار سینوزیت هستم و چند سال هست درگیر هستم. چند بار آنتی بیوتیک مختلف بجز آموکسی کلاو خوردم اما جواب نگرفتم. الان خلط های پشت گلوم زیاد شده و بوی بد دهان هم اضافه شده و سردرد های بدجور هم اذیتم می‌کنند. دانشجوی خارج از کشور هستم و فقط چهار ورق آموکسی کلاو 625 به همراه دارم. اشکال داره همین تعداد رو بخورم؟ اگر دوره ناقص میمونه آموکسی سیلین 500 و مترونیدازول به تعداد کافی دارم، آیا برای درمان سینوزیت میشه جایگزین کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
من سهراب سربازیان از تربت حیدریه
۲۲:۱۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
سلام دکترها میگن هر بیماری بیاد عرسی است من الان ۴۰ سال عمر دارم هنوز در این ۴۰ سال نه مادری نه پدری یک نفر به ترید نگرفتن از کجا این بیماری امد تو جون ما افتاد من ۹۵ کیلو وزن داشتم منو اورد به ۶۳ کیلو الان واز متی مازول مصرف میکنم هر چه میارن سیر نمیشم بگزریم الان من ۴ روز است هم سرم هم شکمم هم چشمام درد میکنه قرص هارم مصرف میکردم نمیدانم حالا واز کم کار شده یا پر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام من صبح ها خلط پشت گلو دارم سفیده چون شبها که میخوابم از پشت بینی میاد تو گلوم و صبحا با سرفه و گلو صاف کردن در میارم فقط ترشح دارم ک کلافم کرده از پشت گلو چیه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۲۰ ۰۱ تير ۱۳۹۹
سلام لطفا نظرم را منتشر کنید
کسانی که سینوزیت دارن ، دارو چرک خشک کن و عمل جراحی مفید نیس بلز برمیگرده
بهترین راه هر روز صبح و عصر بخور بدین بخور اب خالی یا اب و بابونه و اویشن
بعدم انفیه عطسه اور بزنید
بعدم روغن بنفشه بچکونید تو بینی بدون بالش سرتونو بدید عقب خیلی که نیاد تو حلقتونو بسوزونه گلو رو
این کارا رو یکماه مداوم بکنید
همزمان داروی ملین بخورید یبوست نداشته باشید
بعدم زالو درمانی
اینا رو برید زیر نظر دکتر طب سنتی سر خود انجامشون ندین
ولی واقعا درمان سینوزیت اگر مزمن باشه باید زمان بزاری و مداوم باشه اگه وسطش ول کنی برمیگرده چون عفونت باز ساخته میشه تو بدن
من خودم چند ساله دارم واقعا در عذابم همش باید بخور بدم و جوشونده بخورم وگرنه عفونت تو سرم زیاد میشه مال من توی سرم هم رفته چون گوشم عفونت کرد پرده گوشم سوراخ شد رفت توی سرم عفونتا
برای درمانم و شفایم دعا کنید
باید اول کم خونی مو درمان کنم
بعدم برم دنبال درمان جدی
خدا کنه کم نیارم خستم واقعا
برای درمانتون طب سنتی بهتره و کارا تر
در پناه الله
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۲:۳۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من سینوزیت دارم وقتی موهامو کوتاه میکنم تاثیر بدی مثله سردردهای شدید روم میذاره ایا این از اثرات بیماری منه؟! ایا نباید موهامو موتاه کنم هیچوقت؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
ایا کسانی که سینوزیت دارن فقط در مواقعی که سینوزیتشون عود می کنه اختلال در بویاییشون ایجاد میشه؟
Germany
Salman
۲۳:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام من سینوزیت دارم پشت چشمم فک میکنی ۲۰۰گرم چربی پشتشه درد داره وه سنگینه پشت سرم هم درد شدید داره تو سرما بد ۱۵روز خوابم میبره ۱۵روز خوب میشم راه هل خوب کی بلده خوب بشه من رفتم عطاری دارو گیاهی میده با بخور میگه باید۳ماه روشارو انجام بدی تا خوب بشی
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۸:۵۷ ۱۲ دی ۱۳۹۸
سلام ببخشیدمن پارسال سرم خیس بود بعدخوابم بردبیدارشدم گوشم وپشت سرم قسمت سمت راست دردگرفته بود زیادتوجه نکردم ولی هرروزدردش بیشترشد وبه قسمت سمت چپ پشت سرم سرایت کرد دکتررفتم بهم قرص وآمپول دادن خوب نشدم تااینکه بعدسه ماه دکتربهم سی تی اسکن دادکه تونتیجه نوشته بودسینوزیت دارم وپولیپ وانحراف بینی شدیددرحالیکه من پشت سرم وگوشام وچشام دردمیکنه نه پیشانی بعدم برای سینوزیت اسپری وقرص دادن که اصلااثرنداشت ببخشیددوباره تکرارمیکنم من اصلادرد درناحیه پیشانی وهیچ گونه خلط وعطسه وسرفه ندارم ولی باکوچکترین سرماپشت سرم دردمیگیره
توناحیه کتفم وکمرم هم این دردرودارم که باسرمادردش شروع میشه وخیلی شدیددردمیگیره ولی وقتی گرمش میکنم دردش اروم میشه میخواستم بدونم تشخیص درسته وواقعاسینوزیت دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۳۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید،من پارسال دچار سینوزیت حاد شدم و دکتر ۸تا امپول سفازولین برام نوشت و اموکسی کلاو .دردم ساکت شد .و تقریبا ۱ماه بعد دچار رفلاکس معده شدم .و در حال حاضر برای رفلاکس دارو مصرف میکنم و اصلا هیچگونه عارضه رفلاکس ندارم.فقط ته حلقم و پشت حلقم احساس سوزش دارم از پارسال تا الان .میخوام بدونم علتش سینوزیت یا رفلاکس .بعضی اوقات فشار در قسمت شقیقه ها و گونه ها و چشمام دارم.ترشحات پشت حلقم هم بی رنگ بعضی اوقات سفید .ایا سوزش پشت حلقم میتونه بر اثر سینوزیت باشه یا نه.مرسی ...
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۴۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام من الان حدود دوسال هست که عمل پولیپ انجام دادم مشکل من این بود که خلط ته گلو داشتم عمل پولیپ انجام دادم بهتر که نشدم هیچ حس بویای هم از دست دادم لطفا راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
سلام..من حدود 12سال است که سرفه شدید همراه با خلط دارم که خیلی اذیتم میکند و قرار است که یه ماه دیگه عمل سینوزیت انجام بدم.میخواستم ببینم این سرفه همراه با خلط با عمل بهبود پیدا میکنه یا آلرژی دارم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
میگ میگ
۱۵:۰۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
سلام من آبریزش بینی و عطسه دارم بعد از یک هفته خوردن آموکسی سیلین البته طبق ساعت نمیخوردم ولی کامل خوردم هنوز خوب نشدم لطفا راهنماییم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
میگ میگ
۱۵:۰۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
سلام من آبریزش بینی و عطسه دارم بعد از یک هفته خوردن آموکسی سیلین البته طبق ساعت نمیخوردم ولی کامل خوردم هنوز خوب نشدم لطفا راهنماییم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۰۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
من سینوزیت داشتم پولیپ و انحراف بینی عمل کردم خوب نشدم بدتر شدم الان با مشکلات بیشتری چرک بیشتر با چرک همراه هستم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۰۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
من سینوزیت داشتم پولیپ و انحراف بینی عمل کردم خوب نشدم بدتر شدم الان با مشکلات بیشتری چرک بیشتر با چرک همراه هستم
Romania
لاله
۰۵:۳۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
سلام من 5ساله سینوزیت مزمن دارم هرراهی روامتحان کردم ولی جواب ندادخیلی اذیت میشم ترشحات سرم اونقد زیاده که تنگ نفس میشم مخصوصا شبا صرفه های شدید وخس خس سینه دارم خواهش میکنم راهنمایییم کنید دگ راهی واسم نمونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
منم همه راه هارو رفتم نمیدونم سینوزیته یاالرژی ترشحات سفید پشت حلق دارم که باعث تنگی نفس شده میگن اسپری های حاوی کورتون خوبه وضرر نداره چون خودکورتون خوردنش پوکی استخوان میاره ولی ایپری بینی ش میگن خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
سلام از کجا باید بفهمیم کسی تمور مغذی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۲۱:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام من سردردهای شدیدسینوزیتی دارم پیش متخصص رفتم داروخوردم خوب نشدم بعدرفتم عطاری اونم دارودادفایده نداشت خوب میشدم موقتی ولی تابادسردمیخوره بم زودسردردمیگیرم چکاربایدکنم؟
Iraq
مرتضی سردرد نبضی
۱۹:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
من سردرد نبزی دارم یعنی ریدم به این زندگی
هر بار قلبم پمپاژ میکنه سرم درد میگیره
کممممممممک پول ندارم برم دکترررررررررررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من سینوزیت مزمن درسال۹۴عمل کردم اماضمن اینکه مشکل حل نشدالان دوچندان شده بطوری که باهرگونه سرماوبادکولروخوردن اب سردهمیشه سرماخورده هستم وب محض اینکه هوا نامساعدبه پیشانی یا بینی میرسد گرفتنی بینی ایجاد میشود.راکار درمان وپیش بینی رابفرمایید؟.
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۵:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من 21سالمه و از 8سالگی دچار سردرد شدید شده ام که چندین بار به پزشک هم مراجعه کردم که هر بار ی داروهایی نوشتن و من مصرف کردم اما بهبودی پیدا نکردم.نوار مغز.سیتی اسکن مغز.و سی تی اسکن صورت و سینوس گرفتم که گفتن سینوزیت دارم.الان سردرد شدید گرفتگی بینی ی نسیم به پیشانیم میخوره سرم درد میگیره و زود زود سرما میخورم.ایا من بادارو ممکنه خوب بشم.یا با عمل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
باسلام.
خسته نباشید.من 25 سال دارم و چند سالی است که سینوزیت گرفته ام ودایم خلط دارم اماتقریبا نمیدونم همزمان با سینوزیتم بود یا دیرتر گوش راستم همیشه درد می کنه رفتم پیش دکتر گوش و حلق و بینی گفت گوشت مشکلی نداره بعد گفت شاید مال غده ی لنفاوی زیر گلوت و شاید هم مال دندون عقلت باشه برای مطمین شدن قرص های سفالکسین بهم داد بعد از مدتی که رفتم پیشش گفت غده های لنفاویت کوچیک شده اما هنوز دندون عقلم رو نکشیدم و این درد هنوز ادامه داره و خودم سر خود آنتی بیوتیک مثل سفکسیم و آموکسی کلاو می خورم وساکت میشه به نظرتون من چ کار کنم برم دندون عقلم رو بکشم یا مربوط به غدد لنفاوی زیر گردنم یا اصلا مربوط به سینوزیتم؟
لطفا راهنماییم کنید خیلی گوش درد اذیتم میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۵
درود ، من نزدیک 2 ساله سینوزیت دارم اما سردرد نمیگیرم فقط تمام مجاری بینیم بستس بطوری که نمیتونم از بینی نفس بکشم موقع غذا خوردن خیلی اذیت میشم ابریزشم داره بینیم و صدام ب طور کلی تو دماغی شده و ازارم میده
راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
سلام از کجا باید بفهمیم کسی تمور مغذی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۴
سلام من دچار بیماری سینوزیت هستم هروقت بیماری ساده ای میگیرم در من شدید میشه و دیر خوب میشه تازگیا تشنج هم دارم لطفا راهنمایی ام کنید ( در ضمن ایا بیماری سینوزیت ارثی است؟)
Iran (Islamic Republic of)
کیاراد
۲۳:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
سلام من به مدت سه چهار ساله که در فصل سرما سمت چپ سرم درد میگیرد وهمچنین بعداز هر بار دوش گرفتن استخوانهای قفسه سینه ام درد میگیره هرچی هم میرم دکتر برام انتی بیوتیک مینویسه وبعدلزمدتی دوباره شروع میشه لطفا دقیق راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۱۹ ۲۴ تير ۱۳۹۴
سلام من خلط پشت حلق زرد رنگ دارم واز سرم برای شستشو بینی و دهان شویهاستفاده کردم ولی باز این مشکل را با بوی بد دهان دارم لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
مينا قرباني دهكردي
۱۴:۳۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
من آب پشت حلق دارم و هرچه دكتر مي روم خوب نمي شوم دكتر مي گويد انحراف بيني داري و بايد عمل شوي ولي قول نمي دهم كه اين ناراحتي شما يعني آب پشت حلق شما خوب شود آيا با اين حال ضروري است كه عمل شوم يا خير ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزادجولایی
۰۴:۲۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۳
سلام من بیماری سینوزت دارم ازهفت یاهشت سلگی ودچارانحرف بینی هم هستم ولی قیبلاانحراف بینی ام راعمل کردکترولی گفت ممکن هست دوباره انحراف بینی من برگرددکه براساسمدارک پزشکی برگشت حالامی خوهم ببینم که ممکن هست سبب مرگ من شودیانه باتشکرزشمافرزادجولایی ازاستان اصفهان وشهرستان اصفهان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۳
باسلام.دختری۲۲ساله هستم اززمانیکه یادم میادتنفس دهانی داشتم.یعنی بمحض اینکه دهانمومیبندم احساس خفگی میکنم.بینیم پلیب داره.درضمن ازدوسالگی اسم داشتم.بایدچکارکنم؟تروخداپاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
مهربان
۰۰:۴۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
س دختری هستم 22ساله از بچگی زیاد سرما خوردم وهمیشه گلویم چرک میکرد مجبور به تزریق پنی سیلی میشدم چندسالیت بهتر شدم اما مشکل اصلی من دوچیز هس خلط مد اوم پشت حلق وبوی دهان که عاجزم کرده داروی خاصی هست که مرتب هنگام بوی دهان بخرم تا بهبود پیدا کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۱۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
استفاده از آنتی بیوتیک پنی سیلین در درمان سینوزیت موثر است یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
سلام
با برخورد باد به صورتم دچار درد پیشانی و اطراف چشم و بینی میشم
لطفا راهنمایی ام کنید
Iran (Islamic Republic of)
kauomars
۱۸:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
يا من اسمهو دوا و ذکروه شفا
با سلام با طب سنتی که طب الهی وائمه است نجنگید ودنبال پاسخ یک پزشک طب غربی کلاسیک نروید از معجزه قرن داروی نیکو صفت 2 استفاده کنید العاقل فی الاشاره
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
سلام وخسته نباشید مدتی است احساس خلط گلو دارم.مرتب مسواک میزنم و بهداشت دهان را رعایت میکنم اما همسرم معتقد است بینی ام بوی بدی میدهد ولی خودم احساس نمیکنم.ممکن است علت سینوزیت باشد؟باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
عزیز
۲۰:۳۷ ۲۶ تير ۱۳۹۳
سلام آیا درمان سینوزیت در حال حاضر در ایران با لیزر امکان دارد؟ واین عمل در درمان چه اندازه موثر است؟
Afghanistan
امید
۲۱:۲۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
خلط سفید رنگی در قسمت گلوم می یاد وگوشهایم بند است اما درد ندارد بگویید چه مشکلی دارم
Iran (Islamic Republic of)
جوان
۱۰:۳۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
چرا به سوال من باسخ داده نشده ؟!! من با نام saeed سوالی مطرح کرده بودم سوالم منتشر شده اما جوابی برای اون نیست !!
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۰۸:۴۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
با سلام
من از زمان بچگی سردردهای شدیدی دارم، بوی سیگار، ادکلن های تند، بنزین، عرق دیگران، عرق خودم، سردردم رو تشدید میکنه
همیشه تو ماشین حالم بهم میخوره
لطفا راهنماییم کنید؟