سیاه چاله ای که مدام کوچک و بزرگ می‌شود+عکس

متخصصان علوم فضایی سیاه چاله ای با قدرت تشعشعی بسیار بالا کشف کرده اند که پرتوهای خود را تا کیلومترها دورتر از عمق کهکشان منتشر می کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان در یک طرح ویژه در قالب یک تیم تحقیقاتی بین المللی در حال بررسی محتویات مرموز ساطع شده از سوی سیاه چاله ها هستند.

گفتنی است: در اطراف یک سیاه چاله مورد بررسی، پرتوهای ساطع شده ای وجود داد که براساس مطالعات صورت گرفته پرتوهای بسیار قدرت مندی هستند که حتی امواج رادیویی و اشعه ایکس ساطع شده از آن چند برابر قدرت خورشید است.


همچنین گروه دانشمندان دریافته اند که امواج ساطع شده از سیاه چاله حالت های فراز و فرود دارد و گاهی اوقات به طور ناگهانی گسترده می شود و گاهی اوقات غیر فعال است.

گفتنی است: دانشمندان در حال حاضر مشغول بررسی الکترون ها، پوزیترون ها و اتم های با بار مثبت و منفی در امواج ساطع شده از این نوع سیاه چاله ها هستند.

دانشمندان در ادامه تحقیقات خود در حال بررسی نوع حرکت این امواج جت مانند از سیاه چاله ها هستند و در انجام این پژوهش، ماهواره ای آژانس فضایی اروپا و همینطور تلسکوپ مرکز مطالعات استرالیا شرکت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار