قم/

لزوم نظارت بیشتر بر نحوه هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تمام کارهای فرهنگی در دست حوزه نیست، گفت: بودجه‌های سنگینی به مراکز فرهنگی تعلق می‌گیرد که هیچ خروجی ندارد و باید بر آ‌ن‌ها نظارت صورت گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری اظهار داشت: حوزه علمیه رسالت رصد مسائل فرهنگی کشور را دارد بنابراین مسائل فرهنگی از دغدغه‌های مهم مراجع معظم تقلید و حوزه است که همیشه با نگرانی دنبال می‌شوند.

وی با انتقاد از تعدد مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز فرهنگی در کشور افزود: یکی از اشکالات و نابسامانی فرهنگی، فهرست بالای مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در عرصه فرهنگ است چراکه به جای انجام کار آن را به یکدیگر حواله می‌دهند و به جای اینکه کاری به سامان برسد، به سرانجام نمی‌رسد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه خروجی کارهای فرهنگی مطلوب نیست، اظهار داشت: گاهی اراده‌ها جدی نیست و گاهی بخشی‌نگر هستیم که این امر به نتیجه نرسیدن کارها شدت می‌بخشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انتظار حوزه از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی زیاد است، تصریح کرد: امروز قانون، پیگیری مصوبات و توضیح خواستن در اختیار این کمیسیون است و باید از این فرصتی که دارد بیشتر و بهتر استفاده کند چراکه حوزه علمیه تنها نقش ارشادی و هدایتگری در امر مسائل فرهنگی دارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مبلغان حوزه پوشش بسیار خوبی به مسائل فرهنگی در سراسر کشور می‌دهند، گفت: حوزه علمیه دغدغه دین مردم را دارد و مردم از ما انتظار دارند؛ متاسفانه برخی مسائل که در جامعه مشاهده می‌شود بعضاً هنجار نیستند بلکه ناهنجاری است که دامنه آن به شهرهای مذهبی هم سرایت کرده است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه فرصت نظام اسلامی، فرصتی طلایی است و انتظار مردم در این 35 سال روند صعودی است، افزود: امروز دشمن هرچه توانسته تلاش کرده و شبانه‌روز بر طبل قداست‌ها کوبیده است اما اگر از مظاهر انقلاب در فضای جامعه کمرنگ شود کسی آن را بر ما نمی‌بخشد چراکه ما نباید تنها ناظر باشیم بلکه باید راهکار و برنامه ارائه داد و حوزه را بسیج کرد و بودجه گذاشت.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام کارهای فرهنگی در دست حوزه نیست، تصریح کرد: بودجه‌های سنگینی به مراکز فرهنگی تعلق می‌گیرد که هیچ خروجی ندارد و باید نظارتی بر آن‌ها شود و اگر نقصی دارند برطرف شوند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه حوزه علمیه در بحث قضاوت و مشاوره رشته‌های تخصصی خوبی دارد که سالانه تعدادی قاضی به دستگاه قضا معرفی می‌کند، به کمبود فضاهای آموزشی به خصوص در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در سیستان و بلوچستان طلاب ما با خانواده در کپر زندگی می‌کنند و به تبلیغ دین می‌پردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه علمیه، اعضای کمیسیون فرهنگی را سفیران خود در مجلس می‌داند، افزود: حوزه با تمام وجود روحانیون مجلس را فرزند معنوی، واقعی و حقیقی خود در مجلس شورای اسلامی می‌داند و از اینکه همه ما دغدغه دین را داریم به جلسات مشترک تاکید می‌کنیم و هروقت اعلام کنید، دریغ نخواهیم کرد و در آن حاضر می‌شویم./س

برچسب ها: قم ، نحوه ، هزینه کرد ، بودجه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.