ارومیه/

اصرار برای حذف طرح شبنم ترس از به خطر افتادن منافع شخصی است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار برخی افراد برای حذف طرح شبنم به خاطر ترس از به خطر افتادن منافع شخصی خودشان است.

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: طرح شبنم یک کد شناسه برای محصولات بازرگانی است.

وی افزود: امروزه حتی برای درختان خیابانی نیز شناسنامه صادر می‌شود پس امری ضروری است که محصولات بازرگانی نیز دارای کد شناسایی باشند.

بیگی تصریح کرد: طرح شبنم برای محصولات بازرگانی به منزله یک کارت شناسایی است که قابلیت شناسایی، کنترل، اندازه‌گیری، بالانس و قیمت‌گذاری محصولات را در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: طرح شبنم معیار و میزان برای اقلام و مصالح بازرگانی است که می‌توان با پیاده سازی این طرح از تخلف و خطاهای سودجویانه جلوگیری کرد.

بیگی با اشاره به مزایای طرح شبنم، تصریح کرد: طرح شبنم امکان مدیریت موجودی کالاها را به ما می‌دهد و در نتیجه از امکان احتکار در امورات بازرگانی پیشگیری می‌شود.

وی افزود: طرح شبنم می‌تواند راهی موثر در جلوگیری از سودجویی و گران فروشی باشد که با ثمربخش شدن این طرح شاهد اثر بخش شدن سیستم بازرسی خواهیم شد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح شبنم در حد بالایی باعث جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدهای اقتصادی و بازرگانی خواهد شد و سیاست‌گذاری صنعتی مطلوبی را به ارمغان خواهد آورد.

بیگی عنوان کرد: اگر بتوانیم طرح شبنم را به عنوان یک طرح موفق نهادینه و جاری کنیم می‌توانیم از اقتصاد سالم‌تری برخوردار شویم.

وی خاطرنشان کرد: هر کاری آسیب و صدمات خود را دارد که امکان تخلف را در جامعه تشدید می‌کند در نهایت باید با مدیریت مناسب داشت از تخلفات جلوگیری کرده و آنها را کنترل کرد.

بیگی افزود: برخی افراد در پی حذف طرح شبنم هستند که این اقدام آنها صرفا به دلیل به خطر افتادن منافع شخصی خودشان است زیرا این طرح با گسترش خود از تخلفات جلوگیری می‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.