سردار نقدی در گفتگوی ویژه خبری عنوان کرد

ضرورت تلاش جهت رسیدن به تربیت اسلامی و پیشرفت علمی/ اقدامات اساسی بسیج جهت مقابله با تهاجم فرهنگی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در میان اساتید، بسیجیان بسیار ارزشمندی وجود دارد که در تلاشند تا در مسیراسلامی تر کردن علوم انسانی قدم بگذارند، گفت: باید به تربیت اسلامی و توسعه و پیشرفت علمی که مورد نظرمقام معظم رهبری است، دست یابیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ راهبردهای اصلی بسیج در کشور شب گذشته ( 5 آذرماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "سردار محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
"سردار محمدرضا نقدی" در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه یکی از آرزوهای امام خمینی(ره) برای تشکیل بسیج 20 میلیونی امروزه محقق شده است بنابراین این مهم مرهون چه عواملی است؟ گفت: دشمنان و ظالمین درصدد بودندتا مردم کشورمان به صورت یکپارچه دور یکدیگر جمع نشوندکه این امر به نوبه خود برای کشور خطرآفرین بود.
 
وی با اشاره به اینکه نظام ولایت نظامی است که بر اساس مردم سالاری به وجود آمده است، افزود: نظام ولایت درصدد است تا مردم همیشه در صحنه حضور داشته باشند چرا که تجلی قدرت خدا بر روی زمین در اجتماع مردم است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه هرجا که مردم در کنار یکدیگر جمع می‌شوند حرف اول و آخر را آن اجتماع به زبان می‌آورند، خاطرنشان ساخت: قدرت مردم در نظام اسلامی همیشه باید پایدار باشد، زیرا مردم همیشه به دنبال حقانیت هستند.
 
سردار نقدی با بیان اینکه در اسلام برای حضور در نماز جماعت و شرکت در مراسم حج توصیه‌های فراوانی شده تا همگان دور یکدیگر جمع شوند، گفت: بسیج از همین جو نماز جمعه و مراسم حج است زیرا در آن مردم به دور یکیدگر جمع می شوند و برای پیشبرد و تعالی خودشان فکر می‌کنند و در صحنه اقدام به نقش آفرینی می‌کنند.
 
* بسیج 20 میلیونی محقق شد
 
وی اظهار داشت: خوشبختانه از مردادماه امسال تعداد بسیجیان ما از مرز 20 میلیون نفر هم نیز گذشت.
 
سردار نقدی با اشاره به اینکه البته همه مردم ایران بسیجی هستند، افزود: هر کسی که دلش برای انقلاب و ارزش‌های اسلامی بتپد و به آرمان‌های امام خمینی(ره) وفادار باشد، بسیجی محسوب می‌شود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شیرینی نتایج حضور بسیج درمیان مردم اظهار داشت: مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای را نسبت به بسیجیان دارند به طوری که در تاریخ انقلاب عنایت خاصی نسبت به بسیجیان شده است.
 
سردار نقدی با بیان اینکه در مورد بسیج واژه‌ها، تعاریف و کاربردهایی بیان شده که در خصوص هیچ موضوع دیگری این واژه‌ها عملیاتی نشده است، خاطرنشان ساخت: در میان بسیجیان شهدای بزرگی وجود دارند به طوری که فداکاری این شهدا از جذابیت‌های خاصی برخوردار است.
 
وی افزود: کارهای بسیج نتایج بسیار خوبی در بر داشته به طوری که بسیجیان دور یکدیگر جمع می‌شوند و در جهت پیشبرد و تعالی کشور و خودشان اقدامات بسیار ارزنده‌ای را نشان می‌دهند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حوزه‌های گوناگون بسیج چه اقداماتی ازخود نشان داده است؟ گفت: بعد از جنگ فشارهای جدیدی بر روی بسیج تحمیل شد، به طوری که امام خمینی(ره) در سال 67 پس از پایان جنگ برای تشکیل بسیج دستور دادند.
 
سردار نقدی با بیان اینکه دستور برای تشکیل بسیج کارها را کمی تقویت کرد، افزود: میان حوزه‌های مختلف در میان دانشجویان، طلبه‌ها، وکلا، کشاورزان، پزشکان، دانش آموزان بسیجیان بسیار ارزشمندی وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در میان اقشار مختلف شبکه‌های گسترده‌ای از بسیج شروع به فعالیت کردند، اظهارداشت: در طی این سالها این شبکه‌ها به صورت گسترده نمود پیدا کرده است.
 
سردار نقدی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در عرصه‌های سیاسی _ اجتماعی و فرهنگی تلاش‌های گسترده‌ای را از خود بروز داده است، خاطرنشان ساخت: از سوی بسیجیان در دوره تهاجم فرهنگی کارهای اساسی انجام شده است.
 
وی با اشاره به تغییر ساختاری در بسیج اضافه کرد: از سال 88 بنده توفیق پیدا کردم تا خادم بسیجیان شوم، طوری که به خادمی نوکری بسیجیان افتخار می‌کنم، به گونه‌ای که مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی برای گسترش حوزه بسیج داشتند.
 
سردار نقدی با اشاره به اینکه امروزه 22 قشر بسیجی در کشور وجود دارد، افزود: از ابتدای امسال برای اینکه در حماسه اقتصادی بتوانیم نقش فعال‌تری داشته باشیم سه شاخه مهندسی را به صورت جداگانه ترسیم کردیم به طوری که این سه شاخه شامل مهندسین کشاورزی، صنعتی و عمرانی است.
 
* بسیج به دنبال تحقق جامعه اسلامی است
 
سردارنقدی با اشاره به اینکه هر قشری تلاش می‌کند تا قشر خود را به سمت اسلامی تر شدن پیش ببرد، گفت: یکی از اهداف و آرمان‌های بسیج تحقق جامعه اسلامی است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه هر قشری تلاش می‌کند تا خود را به سمت اسلامی تر شدن و تطبیق بیشتر با معیارها و ارزش‌های اسلامی پیش ببرد، ادامه داد: پایگاه‌های متعدد بسیج در محلات و شهرهای گوناگون وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در میان اساتید، بسیجیان بسیار ارزشمندی وجود دارد که در تلاشند تا در مسیراسلامی تر کردن علوم انسانی قدم بگذارند، گفت: باید به تربیت اسلامی و توسعه و پیشرفت علمی که مورد نظرمقام معظم رهبری است، دست یابیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ایکه چه ویژه برنامه‌هایی در طول روزهای گذشته داشته‌اید؟ افزود: مجمع سراسری فرماندهان جایگاه بسیج یکی از کارهای مهمی بود که در سال جاری اتفاق افتاد که در این مجمع 50 هزار فرمانده برای اولین بار در تاریخ بسیج به محضر ولی امرشان شرفیاب شده‌اند، به طوری که یک کهکشان نورانی با یک خورشید درمیان 50 هزار ستاره وجود داشت.

سردار نقدی با اشاره به اینکه دیدار فرماندهان بسیج با ولی امر مسلمین برگ زرینی در پرونده بسیج به حساب می‌آید، گفت: این برنامه جزو گل سرسبدهای برنامه‌های هفه بسیج محسوب می‌شود به طوری که از دورترین محلات و شهرستانهای کشور همه فرماندهان بسیج دور یکدیگر جمع شده بودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فراخوانی که به نام سپاه محمد(ص) در سال 65 در میان بسیجیان صادرشده بود، افزود: در این فراخوان همه رزمنده‌های معمولی حضور داشتند اما ما خوشبختانه می‌بینیم که امسال 50 هزار فرمانده بسیجی دور یکدیگر جمع شدند.

سردار نقدی با بیان اینکه هرچه فشار و اذیت و ‌آزار دشمن بیشتر شود رشد بسیج بالنده‌تر و بیشتر خواهد بود، خاطرنشان ساخت: در این هفته میقات صالحین را در میان بسیجیان داشتیم به طوری که در میعادگاه نماز جمعه حلقه‌های صالحین در کنار یکدیگر شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروزه بیشتر از 200 حلقه تربیتی در میان بسیجیان داریم، خاطرنشان ساخت: این حلقه‌ها درصدد هستند تا خود را بسازند به طوری که آنها تحت نظارت روحانیون و اشراف آنها قرار دارند تا مهارت‌های لازم را فرا بگیرند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه برای تعالی بسیج اقدامات شایسته و ارزنده‌تری صورت گرفته است، افزود: در روز شنبه به صورت همزمان به افتتاح 1000سالن ورزشی پرداختیم به طوری که بسیج تنها در میدان جنگ معجزه از خود نشان نمی‌دهد. این در حالی است که بسیجیان ما توانستند در عرض بیشتر از یک و نیم سال بامبلغ بسیار کمی اقدام به افتتاح و تاسیس 1000 سالن ورزشی در سطح کشور کنند.

* 1000 سالن ورزشی ساز بسیجی افتتاح شد

سردار نقدی با اشاره به عمق بسیج به عرصه ورزشی ادامه داد: ما در برنامه‌هایمان به تجلیل از زنان نمونه و نخبه پرداختیم به طوری که در دیگر برنامه‌هایمان به تجلیل از پیشتازان اقتصادی مقاومتی نیز پرداخته شد.

* بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی به صورت گسترده وارد شده است

وی با اشاره به اینکه بسیج از ابتدای اسلام وارد عرصه گسترده‌ای از اقتصاد مقاومتی شده است، اظهار داشت: بسیج به ترویج و آموزش شیوه‌های تولید آن هم با کمترین سرمایه پرداخته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در کشور 500 هزار چاه دارای جواز وجود دارد که اگر فقط 50 هزارتا از این چاه‌ها را در کنارشان استخر ماهی 100 متر مربعی احداث کنیم می‌توانیم تولیدات شیلات کشور را دوبرابرسطح موجود کنیم، گفت: تا به امروزخوشبختانه 1000 استخر ماهی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه باید کودهای شیمیایی و وارداتی را دیگر کنار بگذاریم و از کودهای بیولوژیکی استفاده کنیم، خاطرنشان ساخت: 600 هزار تن در سال کود شیمیایی وارد کشور می‌شد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه باید درصدد تشویق بسیجیان برای حضور در عرصه‌های مختلف باشیم، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های بسیج در طی این هفته رزمایش بیت المقدس و حضور گردانهای عاشورا در سراسر کشور بود که خوشبختانه از سوی صدا و سیما مورد انعکاس قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی مقاومت افزود: این جشنواره مهمترین رویداد سال 92 است که در 12 رشته هنری از 77 کشور جهان در آن شرکت کرده بودند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه 5550 اثر نمایشی از سوی بسیجیان به نمایش گذاشته شده است که علاقمندان به آن می‌توانند به خیابان ولیعصر (عج) پایین تر از چهارراه طالقانی موزه صبا فرهنگستان هنر مراجعه کنند، افزود: مردم می‌توانند در این موزه از آثار برگزیده بازدید داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه هنرمندان بسیجی در انجام کارهایشان بسیار موفق هستند، ادامه داد: بسیحج در امر به معروف و نهی از منکر رویکرد جدیدی را شروع کرده است، به طوری که در کارهای محله محور و صمیمانه به نتایج بسیار درخشانی دست یافته است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه امروزه در 31 استان کشور شاهد حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف هستیم، خاطرنشان ساخت: در طی این هفته اجماع بزرگ خواهران بسیجی را داشتیم که به حجاب برتر پیوستند. به طوری که اینها خواهرانی بودند که علاقمند به حجاب نبودند و یا اینکه حجاب را مراعات نمی‌کردند اما با تبیین و روشنفکری که صورت گرفت آنها علاقمند به حجاب شدند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مورد پیش روی جنابعالی و سایر بسیجیان چیست؟ گفت: مهمترین وظیفه ما بسیجیان این است که خود را بسازیم به طوری که خودمان را باید به سطحی که مورد انتظارمان است باید برسانیم.

* بسیج باید در صدد اصلاحات اجتماعی تلاش کند

سردار نقدی با اشاره به اینکه بسیجیان باید دور یکدیگر جمع شوند و کارهای تربیتی فراوانی را انجام دهند که مورد نظر ولی امرمان و مردم است، افزود: باید بسیجیان در جهت اصلاحات اجتماعی بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یکی از وظایف اصلی بسیجیان را امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان ساخت: باید امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد صمیمانه و به دور از ترس صورت گیرد.

سردار نقدی با بیان اینکه بسیج به عنوان پیشرو در کشور باید دارای دو اولویت اسای در اقتصاد و علم باشد، اظهار داشت: خوشبختانه اکنون ما شاهد وجود حلال های علمی در میان اساتید هستیم به طوری که اساتید دانشجویان رشته های علمی را سازماندهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیج برای اقدامات علمی دارای پژوهشکده است، ادامه داد: خوشبختانه مراکز حمایت از تحقیقات در کشور وجود دارد به طوری که استراحت بسیجیان برای آنها مورد تشویق و ترغیب قرار می‌گیرد.

* علمی کردن کشاورزی از کارهای ارزنده بسیج است

سردار نقدی با اشاره به اینکه بسیج در جهت مدیریت دانش تلاش‌های بسیاری را از خود انجام می‌دهد، گفت: یکی از اقدامات ارزنده بسیج کمک به علمی کردن کشاورزی در سال تحقق حماسه اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه باید فاصله میان کشاورزان را از میان یکدیگر کم کنیم، خاطرنشان ساخت: به طور متوسط برداشت کشور از گندم در واحد سطح 3.7 است در حالیکه کشاورز نمونه 13.7 درصد برداشت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پسته محصول صادراتی و استراتژیکی کشور محسوب می‌شود که 830 کیلوگرم در هکتار مورد برداشت قرار می‌گیرد، افزود: متوسط برداشت کشاورز نمونه در محصول پسته 15.5 تن است. یعنی 18 برابر متوسط برداشت.

وی با اشاره به دستور مقام مظعم رهبری برای تحقق حماسه اقتصادی گفت: قرارگاهی را با عنوان قرارگاه جهاد اقتصادی در کشور دایر کردیم که در آنجا از کارشناسان برجسته دعوت شده است تا نظرات علمی خود را در حوزه مسائلی از جمله حوزه بحث کشاورزی ارائه دهند.

سردار نقیدی با اشاره به اینکه ما در کشور دارای 9000 پایگاه بسیج روستایی هستیم، اظهار داشت: این بسیجیان در پایگاه‌ها مورد ارزش و تربیت قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در حال عملیاتی کردن کشاورزی به صورت علمی هستیم تا کشاورزی از لحاظ علمی ارتقا پیدا کند، گفت: خوشبختانه میزان برداشت را در واحد سطح افزایش داده‌ایم تا امنیت غذایی در کشور رشد یابد.

وی با اشاره به اینکه بسیج در حوزه فرهنگی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است، افزود: اقدامات بسیج در حوزه فرهنگی به قدری گسترده است که نیم توان آماری از آن را ارائه داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در سال گذشته 4 میلیون نفر در کاروان‌های راهیان نور شرکت داشتند، خاطرنشان ساخت: در منطقه کارهای زیرساختی فراوانی به عمل آمده به طوری که نزدیک به 70 هزار نفر را می‌توانیم به صورت شبانه در منطقه اسکان دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج به دنبال آموزش فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: بسیج در تولید پویان مایی و در تولید بازی‌های مجازی کارهای خوبی انجام داده است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر متاسفانه به فراموشی سپرده شده است که باید پس از اسلامی کردن علوم انسانی یکی از دغدغه‌های بسیج در این حوزه باشد، خاطر نشان کرد: باید اقدامات بسیاری در جهت ایجاد روحیه امر به معروف و نهی از منکر در کشور صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۴
خیلی خوب بود...
در ضمن ما میخواهیم در گردان خود یه جوری برنامه ریزی کنیم که هم در جذب و هم با کیفیت عالی باشد ...لطفا راهنمایی مان کنید
آجرک الله
آخرین اخبار