قم/

كيفي‌سازي كنتورهاي آب برای جلب رضايت مشتركان

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم رضايت مردم را سرلوحه تمام فعاليت‌هاي وزارت نيرو برشمرد و بر لزوم استاندارسازي و كيفي سازي كنتورهاي آب در راستاي جلب رضايت مشتركان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، نشست تخصصي استانداردسازي كنتورهاي آب با حضور عطايي فر مدير دفتر تحقيقات و خودكفايي صنعتي و آذرگون مدير دفتر بررسي‌هاي اقتصادي شركت مهندسي آبفاي كشور، معاون اندازه شناسي قانوني مركز اندازه شناسي، اوزان و مقياس‌هاي سازمان ملي استاندارد، مديرعامل و معاونين شركت آب و فاضلاب استان قم، مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان قم، كارشناسان شركت‌هاي آب و فاضلاب اصفهان، يزد، مشهد، مديرعامل شركت كنتورسازي ايران انشعاب و... در سالن زمزم شركت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد.


مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم در اين نشست با اشاره به سياست‌هاي وزارت نيرو اظهار داشت: نتيجه تمام اقدامات ما بايد به جلب رضايت مردم در ارائه خدمات منتهي شود.

وي كيفي‌سازي كنتورها را در جلب رضايت مردم مهم ارزيابي و خاطرنشان كرد: هم در بعد درآمدي شركت‌هاي آب و فاضلاب و هم در بعد توزيع آب با دبي و فشار مناسب، كيفي‌سازي كنتورهاي آب از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

عبدالحميد توكلي‌بينا بر لزوم حركت شركت‌هاي كنتورسازي در راستاي كيفي سازي و تنوع محصول تاكيد كرد و اظهار داشت: بايد در بحث استانداردسازي كنتور از سوي سازمان‌هاي نظارتي سخت‌گيري‌هاي لازم صورت گيرد تا بتوانيم به اهداف تعيين شده دست يابيم.

وي استاندارد‌سازي كنتورها را در اندازي گيري دقيق و نظارت بر ميزان مصرف آب مشتركان تاثيرگذار دانست و تصريح كرد: در همين راستا شركت آب و فاضلاب استان قم اقدام به نصب كنتورهاي ديجيتال با قابليت ارسال پيامك براي مشتركين پرمصرف كرد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم يادآورشد: اين كنتورها ضمن اينكه اندازه گيري دقيقي دارند ميزان مصرف آب را به صورت روزانه به صورت پيامك ارسال مي‌كند كه مي‌تواند در مديريت مصرف نيز تاثيرگذار باشد.

معاون درآمد و امور مشتركين شركت آب و فاضلاب قم نيز در اين نشست به تشريح طرح تعویض و ارتقاء کلاس کاری کنتورهای مشترکین پرمصرف و تجهیز آنها به سامانه قرائت از راه دور در شرکت آب و فاضلاب استان قم پرداخت و افزود: درصد پائینی از مشترکین شهر قم دارای انشعاب آب با قطر بالا هستند كه حجم قابل توجه ای  از مصرف و درآمد را به خود اختصاص داده اند.

وي با بيان اينكه در همين راستا استفاده از كنتورهاي الكترو مغناطيسي در دستور كار قرار گرفت، سرمایه گذاری در این بخش را از اولویت های اساسی آبفاي قم به منظور مدیریت مصرف و کاهش دوره وصول عنوان كرد و اظهار داشت: بالا بردن دقت در قرائت، کمک به مدیریت مصرف آب مشترکین، کاهش هزینه قرائت کنتور و کاهش ضریب استفاده غیر مجاز از انشعاب به دلیل ارسال روزانه مصارف را از جمله مزایای تجهیز کنتورها به دستگاه قرائت از راه دور ذكر كرد.

جواد پيرحاجاتي در ادامه با اشاره به مزاياي ارتقا كلاس كاري كنتورها و تجهيز آنها به سيستم‌هاي جديد، پيشنهاد این طرح كه در شركت آب و فاضلاب براي مشتركين پرمصرف به اجرا درآمده است در تمامی کشور و برای مشترکین پرمصرف یا دارای پراکندگی جغرافیایی زیاد و یا قطر انشعاب آب بالاتر از یک اینچ اجرا شود.

نظرزاده معاون بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب استان قم نيز در اين نشست به ارائه گزارشي از كنتورهاي مورد استفاده در كشور ژاپن پرداخت و با اشاره به نمونه‌هايي از مصارف كنتورها در بازه‌هاي زماني مختلف به تشريح ويژگي‌هاي كنتورهاي مناسب پرداخت.

در ادامه اين نشست مديران دفتر آب بدون درآمد شركت‌هاي آب و فاضلاب اصفهان و يزد به ارائه گزارشي از استانداردهاي جديد كنتور پرداختند.

مديرعامل شركت كنتورسازي ايران انشعاب نيز در اين نشست ضمن پاسخ به برخي از سوالات، به تبيين استانداردهاي رعايت شده در محصولات اين شركت پرداخت./ز

برچسب ها: قم ، کیفی سازی ، کنتور ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.