استاندار مازندران گفت: میزان تورم بالا در جامعه باید مهار شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛فلاح عصر دیروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به فاصله‌ای قیمتی که بین تولید کالا و بازار مصرف وجود دارد افزود برنامه‌ای در دستور کار قرار گیرد که این فاصله قیمتی منطقی شود.

وی خاطر نشان کرد میزان تورم با رقم اعلام شده مشکلاتی برای اقشار کم درآمد جامعه به وجود ‌آورده که باید نسبت به رفع آن تلاش کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اعداد و ارقام درباره بازدیدهای میدانی گفت میزان تخلفات در بازار بیشتر از چیزی است که اعلام می‌شود.

فلاح با اشاره به مباحث نظارتی مطرح شده جلسه توسط مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود برای تنظیم بازار نیاز است رویکردهای در دست اجرا را عملیاتی کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با تبریک هفته بسیج و تشکیل روز بسیج سازندگی در کشور اظهار داشت: در هر برنامه‌‌ای که بسیج در کشور ورود پیدا کرده است امورات به خوبی به نفع کشور اجرا شد.

وی تصریح کرد: بسیجیان باید به اقتضای روز در جامعه حرکت کنند و امروز بسیجیان در راستای اعتدال‌گرایی و بدور از افراط و تفریط در خدمت توسعه کشور و نظام حرکت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران هم در این جلسه با اعلام اینکه در حال حاضر 185 نیروی بازرس مازندران طرح نظارت بر توزیع کالا در مازندران را انجام می‌دهند افزود گرانی کالاها نباید از حد تعادل در بازار خارج شود.

محمدپور با اشاره به تغییر رویکرد دولت در نظارت بر کالا گفت قیمت‌گذاری دستوری از روی 84 قلم کالا برداشته شد و تنها دولت برای 16 قلم کالا قیمت تعیین کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار تورم 40 درصد را در بازار فراهم کرد.

وی یکی از وظایف اصلی استان را تهیه و ذخیره مرکبات پایان سال کشور و استان‌های درخواست کننده از مازندران اعلام کرد و گفت:‌ برای ذخیره مرکبات در مازندران تجربیات خوبی از سال‌های گذشته در مازندران وجود دارد.

محمدپور درباره مباحث مربوط به صادرات خاطر نشان کرد با تسهیلات بانکی بالای 27 درصد صادرکنندگان رغبتی برای ورود به این بخش ندارند و امکان رقابت با صادرکنندگان سایر کشورها فراهم نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران میزان محصول مرکبات صادره شده مازندران در سال گذشته را کمتر از 27 هزار تن اعلام کرد.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: مهار ، تورم ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.