وزیر خارجه قرقیزستان در دیدار با "ظریف":

با توافق ایران و کشورهای 1+5 کار بزرگی انجام شد

وزیر امورخارجه قرقیزستان نیز در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار داشت: با توافق ایران و کشورهای 1+5 کار بزرگی انجام شد و مایلم این دستاورد بزرگ را از طرف رئیس‌جمهور و دولت قرقیزستان به دولت و ملت ایران تبریک بگویم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار جداگانه با همتای قرقیزستانی خود نیز ضمن اشاره به سیاست‌های مستقل جمهوری قرقیزستان، سفر اخیر دکتر روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به بیشکک به منظور شرکت در اجلاس شانگهای را سر فصل جدیدی از روابط تهران با بیشکک و منطقه توصیف کرد .
 
وی آمادگی کشورمان را برای همکاری با قرقیزستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، شیلات، فناوری، ساخت سد و تولید برق آبی را اعلام کرد.
 
ظریف تصریح کرد: علاوه بر روابط دو جانبه، زمینه‌های همکاری چند جانبه و منطقه‌ای میان دو کشور نیز فراوان است .
 
وزیر امورخارجه قرقیزستان نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار داشت: با توافق ایران و کشورهای 1+5 کار بزرگی انجام شد و مایلم این دستاورد بزرگ را از طرف رئیس‌جمهور و دولت قرقیزستان به دولت و ملت ایران تبریک بگویم.
 
وی با اشاره به اهمیت اولین سفر خارجی دکتر روحانی به قرقیزستان و ملاقات روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس شانگهای تصریح کرد : روابط سیاسی دو کشور در عالی‌ترین سطح است و ما علاقمند به تعمیق و گسترش روابط تجاری و اقتصادی فی‌مابین هستیم .
 
وزیر امور خارجه قرقیزستان افزود: حجم مبادلات دو کشور پاسخگوی سطح بالای روابط دو کشور نیست و بیشکک علاقمند است امکانات افزایش حجم مبادلات دو طرف فراهم شود .
 
وی همچنین تاکید کرد: بیشکک برای همکاری با ایران در حوزه‌های حمل و نقل به ویژه همکاری‌های ریلی و هوایی به صورت دوجانبه و چند جانبه اهمیت زیادی قائل است .
 
در این دیدار موضوع برقراری خط هوایی مستقیم میان پایتخت‌های دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت .
 
بررسی تحولات منطقه‎ای به ویژه اوضاع افغانستان، تاثیر این تحولات بر سایر کشورهای منطقه حضور نیروهای خارجی و مخاطرات تروریسم و افراط گرایی از محورهای مذاکرات دو وزیر بود و طرفین موضوع همکاری منطقه‌ای در این خصوص را مورد توجه قرار دادند .
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، دیدار ، همتا ، قرقیزستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار