رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سلامتی "ورزشکاران" در آلودگی هوا بیشتر از سایرین در خطر است

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ورزشکاران بیشتر از افراد عادی از آلودگی هوا در شرایط هشدار تهران آسیب می‌بینند.

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ورزشکاران به دلیل داشتن ریه سالم وقتی در هوای آلوده قرار بگیرند، بیشتر از افراد عادی در معرض خطر مشکلات تنفسی هستند.

وی افزود: قرار گرفتن ورزشکاران در هوای آلوده همانند این است که با یک روپوش سفید مقابل دودکش یک کارخانه بایستیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: در شرایط هشدار آلودگی تهران تمرین کردن و مسابقه دادن در هوای آزاد به صلاح ورزشکاران نیست و بایستی بوسیله یک مدیریت بحران که می‌تواند از طرف سازمان لیگ یا محیط زیست تهران باشد، هر‌چه سریعتر بررسی شود زیرا تصمیم‌گیری بر عهده سازمان لیگ است اما ما به عنوان مسوول سلامتی ورزشکاران تمرین کردن یا مسابقه دادن در این هوا را به صلاح ورزشکار نمی دانیم.

**ورزشکار قدرت تصمیم‌گیری حرفه‌ای در هوای آلوده را از دست میدهد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه تصريح کرد: از آنجايیکه ریه ورزشکاران تمیزتر از سایرین است و حبابچه ریه پاک‌تر و همچنین حجم ریه وسیع‌تر است ورزشکاران نسبت به سایرین بیشتر در معرض عوارض ناشی از آلودگی هستند وآنان نمی‌توانند به موقع تصمیم‌گیری حرفه‌ای داشته باشند و قدرت لازم برای تصمیم گیری به موقع را از دست می دهندو علاوه برآن دچار سردرد، سرگیجه، تهوع و دل درد می‌شوند.
 
پورکاظمي در پايان خاطرنشان کرد: سالن‌های سرپوشیده که دارای دستگاه‌های تهویه‌های بزرگ هستند بهترین مکان برای تمرین کردن و برگزاری مسابقات در شرایط فعلی آلودگی هوای تهران محسوب می‌شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: آلودگی ، تهران ، تمرین ، پزشکی ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار