رد پای "تغذیه" مادر در جنسیت جنین!

نقش تغذیه در تعیین جنسیت جنین تا حدود زیادی از نظر علمی به اثبات رسیده است و مصرف بیشتر بعضی از مواد خوراکی در دختر و پسر شدن جنین موثر است.

پیام فرهبخش، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ‌ نقش تغذیه در تعیین جنسیت فرزندان تا حدود زیاد به اثبات رسیده است و دستکاری در استفاده از املاح دریافتی از طریق بدن موثر است. 

این متخصص افزود: به طور عملی میزان PH یعنی اسیدی یا قلیایی بودن محیط رحم، تاثیر بسزایی در پسر یا دختر شدن جنین دارد. 
هنگامیکه مادر چند ماه قبل از باردار شدن از موارد و املاحی که بیشتر کلیسم است مصرف کنند احتمال دختر دار شدن او بیشتر است و اگر از موادی که بیشتر حاوی پتاسیم است مثل آوکادوا، موز استفاده کنند، داشتن فرزند پسر در آن‌ها افزایش می‌یابد. 
کسانی که آواکادو را به صورت خام نمی‌توانند استفاده کنند بهتر است در سوپ ریخته و چون چربی زیادی دارد به این صورت راحتر مصرف می‌شود و خوشمزه‌تر است. 

وی گفت: روش تغذیه و اهمیت آنرا را در تعیین جنسیت جنین نمی‌توان نادیده گرفت ولی به خاطر داشته باشید استفاده از این راهکار فقط باید تحت نظر پزشک اعمال شود. 
چرا که این نوع رژیم‌های خاص که یکسری از مواد را تجویز و دیگری را حذف می‌کند ممکن است در دوران بارداری مادر و جنین را دچار کمبود‌های جبران ناپذیری کند و مخاطره آمیز باشد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: جنسیت ، جنین ، تغذیه ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار