رییس مرکز تحقیقات آسم، آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد:

پژوهش ملی راهبردهای کنترل آسم در کشور درحال اجرا است

طبق آخرین پژوهش های مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی ایران، شیوع علائم بیماری آسم در کودکان حدود 13.4 درصد تخمین زده شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر مصطفی معین رییس مرکز تحقیقات آسم، آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه نهمین کنگره دوسالانه ایمونولوژی، آسم و آلرژی ایران  که امروز در  سالن همایش های مرکز طبی کودکان بیمارستان امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای پژوهش ملی ˈراهبردهای کنترل آسم در سطح ملیˈ از ابتدای سال جاری در تهران و برخی استان های کشور به صورت پایلوت آغاز شده است.

 
وی افزود:این پژوهش با هدف تعیین میزان شیوع علایم آسم و بیماری آسم که از نظر بالینی و تخصصی تایید شده، آغاز و اکنون درحال طی مراحل اولیه است.

 دکتر معین با اشاره به اینکه این پژوهش ملی با همکاری مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کمیته کشوری آسم و آلرژی و انجمن آسم و آلرژی ایران و با پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی می شود.؛تصریح کرد:اجرای این طرح به صورت پایلوت در تهران و برخی استان های کشور با شرایط آب و هوایی مختلف درحال انجام است.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی اجرای این طرح، عوامل و زمینه های خطرزایی که سبب آسم می شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 
رئیس نهمین کنگره دوسالانه ایمونولوژی آسم و آلرژی ایران در خصوص میزان شیوع آسم و آلرژی در کشور و رنج سنی افراد مبتلا اذعان داشت: کودکان بیشتر از سایر گروه های سنی در کشور ما مبتلا به آسم و انواع آلرژی ها هستند به گونه ای که طبق آخرین پژوهش های مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی ایران، شیوع علائم بیماری آسم در کودکان حدود 13.4 درصد تخمین زده شده است.

 
وی همچنین در خصوص پژوهش ملی کنترل آسم در کشور خاطرنشان كرد : پس از اتمام این طرح می توان بر اساس نتایج حاصل از آن سیاست ها و برنامه های کلان ملی در زمینه پیشگیری از آسم و نحوه کنترل آن را به اجرا درآورد و در اختیار سیستم های بهداشت، درمان و کنترل کشور شامل پزشکان خانواده، متخصصان کودکان، متخصصان و فوق تخصصان داخلی قرار داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آسم ، کودک ، ایمونولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار