راهکاری جدید برای جذب سرمایه‌داران؛

"پرتغال" برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی "روادید طلایی" صادر می‌کند

پرتغال از اکتبر 2012 به افرادی که آماده‌اند برای خرید خانه یا آپارتمان در این کشور دست کم 500 هزار یورو بپردازند، "روادید طلایی" اعطا می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه پرتغال اعلام کرد سرمایه‌گذاران خارجی طی سال گذشته در ازای دریافت "روادید طلایی" یا "مجوز اقامت"، 222 میلیون و 200 هزار یورو در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وزارت کشور پرتغال اعلام کرد تا امروز در مجموع 356 مجوز اقامت برای سرمایه‌گذاران خارجی صادر شده است که 279 مورد آن برای سرمایه‌گذاران "چینی"، 16 مورد برای سرمایه‌گذاران "روس"، 10 مورد برای اتباع "برزیل" و 9 مورد نیز برای اتباع "آنگولا" صادر شده است.

در این فهرست همچنین سرمایه‌گذاران "ونزوئلا"یی و "عراقی" دیده می‌شود.

این وزارتخانه افزود: از لحاظ مبلغ سرمایه‌گذاری در این کشور، چینی‌ها در ردیف نخست و پس از آن برزیلی‌ها در جایگاه بعدی قرار دارند.

پرتغال از اکتبر 2012 به افرادی که آماده‌اند برای خرید خانه یا آپارتمان در این کشور دست کم 500 هزار یورو بپردازند، "روادید طلایی" اعطا می‌کند.

روادید طلایی این امکان را به افراد می‌دهد که به دلایل کاری یا تفریحی آزادانه در فضای "شنگن" تردد داشته باشند.

از دیگر شرایط اعطای روادید طلایی، امکان سرمایه‌گذاری دست کم یک میلیارد یورو در پرتغال یا ایجاد 10 فرصت شغلی است، اما بیشتر سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را ترجیح می‌دهند.

از آغاز بحران مالی در سال 2009، بازار مسکن در پرتغال سقوط و قیمت مسکن 30 درصد کاهش داشته است، اما مانند اسپانیا در این کشور حباب مسکن وجود نداشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرتغال ، مجوز ، اقامت ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار