سینما در هفته ای که گذشت؛

استعفا ، تکذیب‌ها و در آخر ادعای تهیه‌کننده "استرداد"

با حکم حجت الله ایوبی، حسین مسافرآستانه،‌مدیرعامل و محمدرضا شرف‌الدین، بیژن نوباوه وطن، ابراهیم داروغه‌زاده و محمد حیدری به عنوان اعضای جدید هیأت امنای موسسه رسانه‌های تصویری منصوب شدند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ با حکمی که  حسین مسافرآستانه به عنوان مدیرعامل این موسسه از سوی حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گرفت محمدرضا شرف‌الدین، بیژن نوباوه وطن، ابراهیم داروغه‌زاده و محمد حیدری به عنوان اعضای جدید هیأت امنای موسسه رسانههای تصویری منصوب شدند.

اما در مصاحبه ای که با ایرج راد انجام گرفت بر این اذعان داشت که بیماری این بازیگر تنفسی نبوده بلکه عارضه‌ قلبی‌اش تشدید شده است. اما با انتشار این خبر ابراهیم داروغه‌زاده از عضویت خود در هیات امنای موسسه رسانه‌های تصویری اظهار بی‌اطلاعی کرد.

حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان شد.

اما باز این هفته حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رییس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دست به بیان اظهارات جدید در مورد سینما و فرهنگ زده و این در حالی است که پیش از این درزمینه‌های فرهنگی و هنری اظهارات بحث‌برانگیزی داشته است؛ از جمله اظهارنظر او درباره اسکار گرفتن فیلم «جدایی نادر از سیمین»، انتقاد از سرودها، آهنگ‌ها و برنامه‌های تلویزیون و رادیو، تاثیر فیلم‌ها و سریال‌ها بر آمار طلاق و انتقاد از کتاب نخواندن مردم و غلط‌های املایی.

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از هماروستا، ولی‌الله شیراندامی و عزت‌الله انتظامی عیادت کرد.

از دیگر اتفاقات این هفته به انتصاب و استعفای دو تن از سینماگران همراه بود که حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان شد و مهدی فخیم‌زاده ازشورای مرکزی کانون کارگردانان استعفا داد.

اما از اخبار مربوط به این هفته، خاکسپاری دو جوان فعال در گروه موسیقی سگ های زرد توسط سازمان سینمایی و خانه سینما بود که سازمان سينمايي وزارت ارشاد ضمن عرض تسليت به خانواده داغدار و مصيبت زده فرازمند و ابراز تاسف از رفتار آزاردهنده برخی رسانه‌ها، خبر كمک 100 ميليون تومانی اين سازمان برای انتقال پيكر دو جوان ايرانی فعال در عرصه موسيقی به تهران را  قويأ تكذيب می‌كند.

آرش و سروش فرازمند از اعضای گروه موسیقی "سگ‌های زرد" مدتی پیش در درگیری و تیراندازی میان اعضای این گروه در نیویورک به دست عضو اخراجی "سگ‌های زرد" به قتل رسیدند.

محسن علی اکبری تهیه کننده یکی از فیلم های روی پرده در مورد فروش فیلمش این چنین ادعا کرد که فیلم سینمایی "استرداد" در ماه محرم اکران شد، نمایش این فیلم سینمایی همزمان با وقایع مهمی از جمله نشست گروه 1+ 5، مسابقات تیم والیبال ایران و تیم فوتبال ساحلی ایران همراه شد که هر کدام از این وقایع به تنهایی در کاهش مخاطب "استرداد" تاثیرگذار بود.

یکی از اتفاقت این هفته بستری شدن عزت‌الله انتظامی بازیگر توانمند سینمای ایران بود که متاسفانه حال مساعدی نداشت اما اکنون رو به بهبود است در بین برخی مدیران و مسئولان شهری و اهالی هنر که در بیمارستان فرمانیه از وی عیادت کردند ضمن اظهار امیدواری از اینکه رؤسای سه قوه فکری برای آلودگی صوتی و هوای تهران کنند، تصریح کرد: ارائه خدماتی چون بیمه هنرمندان به اهالی هنر خیر دیر هنگام انجام می‌شود.

اما در مصاحبه ای که با ایرج راد انجام گرفت بر این اذعان داشت که بیماری این بازیگر تنفسی نبوده بلکه عارضه‌ قلبی‌اش تشدید شده است.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار