جاسوسی "اسرائيل" در سراسر لبنان

نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد : رژیم صهیونیستی در سراسر لبنان مشغول جاسوسی است که جنگ و تجاوزگری علیه لبنان به شمار می رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ قاسم هاشم در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: جاسوسی و شنود اسرائیل شامل همه مناطق در لبنان حتی سفارتخانه های کشورها نیز می شود. اسرائیل در این خصوص هیچ استثنائی قائل نیست. اسرائیل حتی علیه نیروهای سازمان ملل نیز جاسوسی می کند که این تجاوزگری علیه لبنان به شمار می رود.

در لبنان اقدامات و جاسوسی‌های اسرائیل به اطلاع سفیران کشورهای عضو دائم شورای امنیت و سازمان ملل متحد رسید تا در این خصوص اقدام کنند، اما تجربه نشان داده است تلاش‌های دیپلماتیک در این خصوص نتیجه‌بخش نبوده است.

جاسوسی اسرائیل در لبنان حتی شامل سفارتخانه ها، دیپلمات ها و نیروهای سازمان ملل متحد موسوم به «یونیفل» در لبنان نیز شده است.

کمیسیون ارتباطات در مجلس نمایندگان لبنان در جمع سفیران کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، کشورهای اروپایی و مسئولان نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان این مطالب را فاش ساخت.

اسرائیل همه خطوط تماس در سراسر لبنان را شنود می کند و در برابر چشم نیروهای سازمان ملل متحد به نصب برج های جاسوسی در مناطق مرزی ادامه می دهد.

حسن فضل الله، رئیس کمیسیون ارتباطات پارلمان لبنان، در این خصوص گفت: «طی چند روز گذشته، پس از کشف دستگاه های شنود و جاسوسی رژیم صهیونیستی، این رژیم بسیاری از دستگاه ها و فناورهای خود را در مناطق مرزی تغییر داده است. این مسئله در جلسه ای به اطلاع سفیران و مسئولان لبنانی رسید تا لبنان را در این خصوص و برای مقابله با چنین اقداماتی کمک کنند.»

خالد زهرمان، عضو فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان، در این خصوص گفت: «دولت باید در این خصوص تصمیم بگیرد تا مانع از این اقدام اسرائیل شود. همه ما لبنانی ها در این خصوص با دولت همکاری می کنیم. اما اگر قرار باشد یکی از احزاب و گروه ها به تنهایی در این خصوص وارد عمل شود، پیامدهای این اقدام آن شامل همه لبنانی ها خواهد شد. بنابراین، دولت باید در این خصوص تصمیم گیرنده باشد.»

بیروت اقدامات اسرائیل را در این خصوص به اطلاع سفیران و مسئولان سازمان ملل متحد رساند و امیدوار است که جامعه بین الملل برای متوقف کردن تجاوزگری های اسرائیل وارد عمل شود، به ویژه اینکه لبنان به اجرای قطعنامه هزار و هفتصد و یک پایبند است که بر ضرورت توقف اقدامات خصمانه پس از تجاوزگری ژوئیه سال دو هزار و شش تاکید می کند.

خبرنگار المیادین در ادامه افزود: رسیدگی به اقدامات اسرائیل در نقض حاکمیت لبنان برعهده جامعه بین الملل گذاشته شد. بیروت امیدوار است که در این خصوص تلاش های دیپلماتیک نتیجه بدهد. البته، تجربه بیانگر این است که چنین تلاش هایی نتیجه بخش نبوده است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار