ديدار قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان با وزير کشور تاجيکستان

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان در حاشیه نشست روسای نهادهای مبارزه با مواد مخدر با وزیر کشور تاجیکستان دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "رمضان رحیم اف" وزیر کشور تاجیکستان در این دیدار با قدردانی از تلاش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد کمربند مبارزه با مواد مخدر در منطقه،‌ انتقال تجربیات متخصصان کشورمان به تاجیکستان را در زمینه درمان معتادان، پیشگیری، مقابله، بازتوانی نیروهای پلیس، و آموزش در ابزار کشف مواد مخدر خواستار شد.
"طه طاهری"گفت: پیش نویس تفاهم نامه امنیتی دو کشور در این دیدار بررسی شد و این تفاهم نامه بزودی در سفر آقای "رحمانی فضلی" وزیر کشور به تاجیکستان امضا خواهد شد.
وی افزود: نگاه تاجیکستان به کمکهای ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر نگاهی مثبت و نیازمندانه است.
"طاهری" گفت سطح روابط دو کشور در این حوزه بسیار مطلوب است و برای بهتر شدن این روابط نیز برنامه های عملی در قالب تفاهم نامه امنیتی که بزودی امضا می شود در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به نگرانی های مقامات دو کشور در خصوص افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان گفت دو کشور ایران و تاجیکستان نگرانی ها و دردهای مشترکی در این زمینه دارند که با مشارکت فعال و برنامه های مشترک توان نهادهای مبارزه با مواد مخدر دو کشور افزایش می یابد.
"طه طاهری" برای شرکت در نشست یک روزه روسای نهادهای مبارزه با مواد مخدر 5 کشور آسیای مرکزی و کشورهای جمهوری اسلامی ایران،پاکستان،روسیه، چین، آمریکا و ترکیه به تاجیکستان سفر کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار