آنچه در برنامه سینمایی "هفت" گذشت؛

ضیاء هاشمی: سینما را از دست امثال علم الهدی نجات دادیم/ علم الهدی: مدیریت هاشمی با بیشترین بازخورد منفی

"امیرحسین علم‌الهدی" و "سیدضیاء هاشمی" در برنامه شب گذشته "هفت" درباره موضوع عملکرد شورای صنفی نمایش به مناظره نشستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، بخش پایانی برنامه هفت با مناظره امیرحسین علم الهدی و سید ضیاء هاشمی با موضوع شورای صنفی نمایش به پایان رسید.

سید ضیاء هاشمی، رئیس شورای صنفی نمایش، در خصوص شورای صنفی نمایش گفت: در کتاب قانون نکته‌ای در مورد اکران وجود ندارد و توانستیم در سال 71 شورای صنفی را از دولت بگیریم در دوره های اول با کسب تجربه و آزمایشات مختلف بر روی تجربیات شرایط مناسب را برای اکران فراهم کردیم.
وی ادامه داد: آزاد سازی اکران به وجود آمد و صاحب فیلم امکان قرارداد با سینماهای سرگروه را پیدا کرد. شورای صنفی نمایش در سال گذشته به صورت دبیرخانه‌ای عمل می‌کرد و هیچ‌گونه دخالتی در اکران نداشت.

هاشمی عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل در تولید، در سرمایه‌های عظیم است در سال‌های گذشته که 20 درصد وجود داشت اکنون که وجود ندارد هیج تفاوتی نیست چراکه هنوز دولت دخالت دارد و باعث مشکل آفرینی شده است.

وی با اشاره وضعیت خوب شورای صنفی در دوره اول احمدی‌نژاد افزود: ما توانستیم سینما را نگه‌داریم  و 22 میلیارد تومان درآمد فروش کسب کنیم وسینما را ازشر امثال علم الهدی نجات دهیم.

وی افزود: براساس چه ادعایی عملکرد شورای صنفی ناامید کننده است زمانی که علم الهدی با یکی از روزنامه‌های تخصصی توهمات خود را مطرح می کند شأن سینمایی زیر سوال نمی‌رود. واقعیت این است که سینما از برکات دوستانی چون علم الهدی و اعضای سابق خانه سینما به این وضعیت رسیده و با حضور در حوزه هنری پدر سینما را درآوردند.

هاشمی اظهار داشت: اجازه انتقال شورای صنفی را به خانه سینما نمی‌دهیم و برای این موضوع ابزار قانونی نیز وجود ندارد. خانه سینما به عنوان کارگزار قادر به برنامه‌ریزی نیست.

وی در خصوص اکران "نازنین" بیان کرد: تاریخ اکران این فیلم ثبت شده و در زمان مقرر به اکران رفته است.

هاشمی تاکید کرد: شما قدم‌های رانت را برداشته‌اید و سینما را با ندانم کاری‌های خود به زمین زدید. ایین نامه شورای صنفی در مدت فعالیت خود از وزارت ارشاد تاییدیه گرفته و این اتهامات شما باید به اثبات برسد.

در ادامه امیر حسین علم الهدی در خصوص عملکرد شورای صنفی در سه سال گذشته گفت: در سه سال گذشته در مدیریت هاشمی بیشترین بازخورد منفی وجود داشت و چطور می‌گویند که رانت و مشکلی نداریم و این یک نوع فرار از پاسخگویی است. در کنار تولیدات بی رویه در سینما شورای صنفی نیزعملکرد نا امید کننده ای داشته است.

وی ادامه داد: در بحث آیین نامه‌ای حذف کانون کارگردانان و تکروی دوستان در 4 سال گذشته عملکرد ناموفقی داشت به طوری که در سال 89، 11 میلیون نفر، در سال 90 ،14 میلیون نفر و در سال 91، 8میلیون نفر و در سال 92، 7 میلیلون نفر به سینما رفتند. 

علم الهدی در خصوص خرید ساختمان شورای صنفی عنوان کرد: سه میلیارد تومان دولت به شما برای خرید ساختمان کمک کرد و برای بازسازی نیز 200 میلیون از دولت گرفتید اما اکنون شورای صنفی باید از تهیه‌کنندگان گرفته شود چراکه در خانه سینما روند بهتری پیدا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: سینما 3 ضلع شامل فعالان سینما، مردم و حاکمیت دارد و دولت دهم دستاوردهای خود را نشان داد و فعالان سینمایی نیز جای خود را به تصمیم گیرنده تک نفر داد و مردم نیز که از سینما ناامید شدند به همین جهت با جامعیت دادن به شورای صنفی باید این صنف از گروه تهیه کنندگان گرفته شود چراکه وظیفه تهیه کننده تولید است.

علم الهدی درخصوص برگزار نشدن شورای عالی نظارت در این مدت افزود: شورای عالی نظارت به لطف هاشمی برگزار نشد و در صورت برگزاری وضعیت این صنف مشخص می شد.
وی در خصوص اتفاقات اکران سال گذشته بیان کرد: مقصر اصلی در اتفاقات سال گذشته شمقدری بود که سینما را توسط سینماگران نابود کند.
 
انتهای پیام/ص
 
 
 
 
 
   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار