اختراعاتي كه بلاي جان مختراعانش شد + عکس

امروزه پیشرفت مهم به گونه‌ای است که اختراع مخترعان و محققان کمک زیادی به بشریت می‌کند اما در گذشته به علت پایین بودن سطح تکنولوژی گاهی مخترعان نیز همراه با اختراعشان از بین می‌رفتند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛در سال 1772 فریمنت فرانسوی موفق به اختراع یک دستگاه تنفسی برای غواصان شد که این اولین اختراع دستگاه هوا بود اما متأسفانه مخترع این دستگاه سال‌ها بعد بر اثر کمبود اکسیژن در عرض 20 دقیقه جان باخت. 

مک وایر: مخترع مایع ماشین موشک




در 17 مه سال 1930 مک وایر، پیشگام من پرتاب موشک بر اثر سانحه‌ای در نیمکت سوختی موشک جان خود را از دست داد. او تلاش‌های زیادی روی راکت با سوخت مایع موشک‌ها انجام داده بود اما بر اثر سوخت مایعی موشک‌ها نیز جان خود را از دست داد. 

هنری فلوئس: مخترع اکسیژن






در سال 1876 او در کشتی‌ها یک لوله‌ی تنفسی اختراع کرد که اگر افراد غرق شوند و احتیاج به اکسیژن پیدا کردند با آن وسیله اکسیژن رسانی کمک کنند اما هنری چند سال بعد بر اثر شیرجه ناگهانی در آب و کمبود اکسیژن جانش را از دست داد. 

فرانز ریچلت خیاط متولد اتریشی مخترع پیشگام چتربازی بود که با طراحی چترهای نجات پوشیدنی پریدن را محقق کرده بود اما خودش برای امتحان یکی از لباس‌هایش ناگهان با چتر نجاتی که خودش طراحی کرده بود سقوط کرد و در پای برج جان باخت. 






توماس میدگری مهندس مکانیک و شیمی‌دان آمریکایی تخت‌های بیمارستانی را به گونه‌ای با استفاده از نخ و قرقره طراحی کرده بود که به راحتی بیماران جا‌به‌جا و منتقل شوند اما در سال 1944 و در سن 55 بر اثر گرفتاری در طناب تخت بیمارستانی فوت کرد و اختراعش هرگز به داد او نرسید.




ژان فرانسوا در 15 ژوئن 1785 اولین پیشگام حمل در نقل هوایی بود اما بالونی که اختراع کرده بود بر اثر تخلیه ناگهانی سقوط کرد و او در سانحه‌ هوایی فوت کرد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
hamed
۱۸:۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
دمتون گرم که شما پیشگامان علم شدید و روی خودتون آزمایش کردین.
-
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
چاه مکن بهر کسی اول خودت بعداکسی
آخرین اخبار