گپی با "آرش برهانی" از لیگ برتر تا برزیل

فصل را با گلزنی شروع کرد و با همین شرایط به نیم‌فصل لیگ برتر رسید. او این روزها در تمرینات استقلال هم با آمادگی بالا و قدرت کار می‌کند و در تمام بازی‌های درون تیمی، چند گل به ثمر می‌رساند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با وجودهمه توصیفات نیم فصل اول نه برهانی و نه هواداران استقلال به هیچ عنوان مطمئن نیستند که آیا او با شروع نیم‌فصل دوم باز هم مورد اعتماد امیر قلعه‌نویی قرار می‌گیرد یا نه! با این همه او خودش روش مصالحه و سازش با تصمیمات امیر را برگزیده و از صحبت‌هایش می‌توان این گونه برداشت کرد. از سویی جذب یکی دو مهاجم این ذهنیت را ایجاد می‌کند که او در نیم‌فصل دوم هم باید نیمکت‌نشینی را تجربه کند.

نیم‌فصل اول را چطور پشت سر گذاشتی؟

برایم سخت بود که بیشتر بازی‌ها را روی نیمکت نشستم. از این بابت دیگر دوست ندارم به گذشته برگردم.

انتظار این شروع را داشتی؟

به هیچ وجه، پیش از شروع فصل شرایط به گونه‌ای بود که من چند پیشنهاد خوب از لیگ برتر داشتم، اما بدون آن که به هیچ کدامشان حتی لحظه‌ای فکر کنم وقتی مطمئن شدم استقلال همچنان خواهان همکاری با من است معطل نکردم و از اولین روزهای شروع تمرینات هم به تیم اضافه شدم.

آن روزها چه اهدافی را در سر داشتی؟

تیم ملی در حال برگزاری آخرین بازی‌های خود در راه رسیدن به جام جهانی بود و وقتی در کره موفق به کسب جواز حضور در جام جهانی شدیم ما تمریناتمان را شروع کرده بودیم. آن روزها با خودم عهد کردم به قدری خوب تمرین کنم که بتوانم نظر کارلوس کرش را جلب کنم و بار دیگر مسافر جام جهانی شوم...

لیگ را هم با قدرت آغاز کردی؟

بله، در همان هفته اول (برابر گسترش فولاد) گل زدم و در بازی دوم هم پاس گل دادم، اما تعویض شدم و از آن پس خیلی کم به میدان رفتم.

چرا؟ شده در این ماه‌ها به این مسأله فکر کنی؟

البته، من حتی درباره نحوه تمرینات و شرایط اخلاقی‌ام هم با آقای قلعه‌نویی صحبت کردم، اما متوجه شدم باید صبر کنم.

چرا؟ آیا نظری را به تو ترجیح داده بودند؟

من درباره خودم حرف می‌زنم و به هم‌تیمی هایم کاری ندارم. فقط می‌توانم این را بگویم که من در این مدت برای استقلال همه کار کردم و طبق تشخیص مربی تیم بود که بازی نکردم...

... و به نظر قلعه‌نویی احترام می‌گذاری؟

البته که این کار را می‌کنم. من بازیکن تازه‌واردی به فوتبال نیستم. باید شنیده باشید که سرمربی هامبورگ در برهه‌ای از مسابقات بوندس‌لیگا تقریبا چند ماه آقای مهدوی‌کیا را حتی روی سکوها می‌نشاند، اما آقا مهدی ناامید نشد و سرانجام به ترکیب اصلی هامبورگ برگشت. من هم به نظر سرمربی تیم احترام کامل می‌گذارم.

شاید... که نه، او قطعا برای این موضوع دلایل قانع‌کننده‌ای برای خودش دارد و شکر خدا استقلال هم که نتیجه بدی نگرفت و از کورس عقب نماند. ما همه یک هدف را دنبال می‌کنیم و آن موفقیت استقلال است.

می‌دانی حدودا چقدر در نیم‌فصل اول بازی کردی؟

بیش از 300 دقیقه برای تیم به میدان رفتم و سه گل هم به ثمر رساندم. از آمارم راضی نیستم، اما فکر می‌کنم در شرایطی که من قرار داشتم بد نباشد.

حالا برنامه‌ات برای نیم‌فصل دوم چیست؟

در این مدت هم من جزو افراد ثابت تیم در تمرینات بدنسازی نیم‌فصل بودم و از این بابت می‌توانم بگویم به لحاظ بدنی در شرایط خیلی خوبی قرار دارم. از نظر بازی هم با دو گل مهمی که در دو هفته آخر بازی‌ها، قبل از تعطیلات زدم توانستم تا حد زیادی به شرایط روحی خوبم دست پیدا کنم و از این نظر باید بگویم در حال حاضر منتظر فرصت هستم تا به این روند رو به رشدم ادامه دهم.

بازی‌های فوتبال ساحلی را دیدی؟

نتوانستم همه بازی‌هایشان را ببینم، اما از این که توانستیم برابر قدرت‌های بزرگ این رشته بایستیم خیلی خوشحال شدم و به همه اعضای این تیم خسته نباشید می‌گویم.

خودت فوتبال ساحلی بازی کرده‌ای؟

زیاد و می‌دانم که این بازی خیلی سنگین و دشوار است و به قدرت بدنی بالایی نیاز دارد. واقعا به بازیکنان تیم ملی باید خسته نباشید گفت که در این مدت باعث سربلندی ایران در دنیا شدند.

فکر می‌کنی ایران در جام جهانی برزیل چه نتایجی کسب کند؟

شک ندارم با داشتن تجربیاتی که از دوره‌های اخیر کسب کرده‌ایم در این دوره بهتر ظاهر می‌شویم. ضمن این که مردی تیم ملی را هدایت می‌کند که دارای تجربیات ارزنده‌ای از این قبیل تورنمنت‌هاست و از این حیث تیم ملی در شرایط ایده‌آلی به برزیل خواهد رفت.

این که کرش به بازیکنان شاغل در خارج از ایران تکیه کرده، باعث بی‌انگیزگی شما که در لیگ ایران بازی می‌کنید نمی‌شود؟

من درباره خودم حرف می‌زنم و از احساس دیگر بازیکنان لیگ خبر ندارم. مشکلی با این مسأله ندارم و فکر می‌کنم این یک رقابت خوب و تازه برای من است تا در سطحی بالاتر کار کنم...

ظاهرا زیاد پلی‌استیشن بازی می‌کنی؟

(می‌خندد) نه، این عین حقیقت است. من وقتی بدانم رقبایم در سطحی بالا هستند قطعا به این جایگاهی که در آن هستم اکتفا نمی‌کنم و با تمرین بیشتر،هر کاری که زمینه پیشرفتم را فراهم کند، انجام خواهم داد تا خودم را به سرمربی تیم ملی نشان دهم. بنابراین فکر می‌کنم این حق همه ماست که چه در ایران و چه در خارج از آن، بتوانیم با هم رقابت کنیم و در نهایت هم تصمیم گیرنده کارلوس کرش است.

امید داری به تیم ملی دعوت شوی؟

در این یکی دو هفته خیلی‌ها این سوال را از من پرسیدند و من هم گفتم امید دارم. باید دید شرایطم در استقلال چگونه پیش می‌رود. درواقع اگر در استقلال فرصت یابم به میدان بروم، شک نداشته باشید آن را بیهوده از دست نخواهم داد.

در آستانه قرعه‌کشی جام جهانی، فکر می‌کنی ایران با کدام تیم‌ها همگروه شود بهتر است؟

از تیم‌هایی که در سید یک قرار گرفته‌اند بلژیک و سوئیس به نظر آسان‌تر می‌آیند و شاید اگر کلمبیا هم با ما در یک گروه قرار بگیرد این به ما کمک می‌کند به دور بعد صعود کنیم.

یعنی ممکن است؟

چراکه نه؟ کرش با حرکتی که در سئول انجام داد و آن جنگ روانی را علیه تیم ملی کره و سرمربی‌شان راه انداخت نشان داد که مرد این قبیل روزهاست و فکر می‌کنم بتواند ایران را برای نخستین بار به دور دوم ببرد.

تو مشکلی با حضور مربی خارجی در تیم‌های ملی ایران در رشته‌های مختلف نداری؟

نه، البته معتقدم برای پرورش مربیان کاربلد ایرانی می‌توانیم در کنار این مربیان استفاده کنیم تا ضمن کمک به مربیان خارجی راه و روش کار در سطح آنها را هم بیاموزند. این روش در تمام دنیا مرسوم است که در هر اموری که دانش برتری در خارج از کشورشان وجود دارد از افراد امتحان پس داده استفاده می‌کنند و این نباید برای ما غیرعادی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
سلام ارش من مهدی خداوردی از طرفدار های محبوبتم
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۹:۱۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۲
آرش را خیلی دوست دارم
آخرین اخبار