قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

داوطلبان کمک به هلال احمر در حوادث غیرمترقبه حق ماموریت دریافت نمی‌کنند

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با توجه به کاستی‌های بودجه کشور، داوطلبان کمک به هلال احمر در حوادث غیرمترقبه نمی‌توانند از محل اعتبارات هلال احمر حق ماموریت دریافت کنند.

"محمدحسین قربانی" نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه  عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این نشست بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه 1393 کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
وی در ادامه اظهار داشت: همچنین در این جلسه الحاق یک تبصره به ماده 22 قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر ایران مورد بررسی قرار گرفت که براساس این تبصره داوطلبانی که با اختیار خود در حوادث غیرمترقبه با هلال احمر همکاری می‌کنند حق ماموریت دریافت نمی‌کنند.  
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد:‌ همچنین مقرر شد داوطلبان کمک به هلال احمر در حوادث طبیعی و غیرطبیعی اگرچه حق ماموریت دریافت نمی‌کند اما غیبت یا مرخصی در محل کار برای آنها لحاظ نمی‌شود، بلکه فراغت آنها از کار به عنوان ماموریت اداری پرسنل محسوب خواهد شد.  
 
قربانی در ادامه اظهار داشت: بحث دیگری که در کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت بحث مربوط به کارخانه‌ها و تجهیزات آلاینده بود که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون بهداشت مقرر شد کارخانه‌ها و تاسیسات آلاینده یک درصد از فروش‌شان را برای اصلاح ساختار از این پس پرداخت کنند که 70 درصد آن در اختیار بهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و 30 درصد آن در اختیار وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش قرار گیرد که این موضوع با موافقت نمایندگان همراه نشد.  
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار