قم/ آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد

آیت‌الله نوری همدانی گفتند: انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان ایجاد کرده است و دشمنان می‌ترسند در سایر کشورها نیز مشابه نظام جمهوری اسلامی ایجاد شود و به این دلیل دست به کار شدند تا انقلاب‌های منطقه را لوث کنند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانن قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر دیروز در جمع گروهی از اساتید حوزه‌ علمیه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که علم را به انسان تشبیه کرده‌ است اظهار داشت: انسان یک ظاهر، باطن، مرکب و سلاحی دارد و تشبیه علم به انسان برای بازگو کردن ابعاد مختلف آن است.

وی ادامه داد: در این حدیث 25 نشانه برای علم حقیقی ذکر شده است و بنابر آن اگر علمی این وی‍ژگی‌ها را نداشته باشد نزد اهل بیت(ع) علم محسوب نمی‌شود و جهل است، در مکتب اهل بیت(ع) علم هدف نیست و با شرایطی خوب محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اساتید حوزه علمیه مزین به این ویژگی‌ها هستند ابراز داشت: ما باید با هم متحد باشیم و بدانیم بدون وحدت و اتحاد و بدون همفکری و هماهنگی نمی‌توان کاری انجام داد؛ باید وحدت فکر و رویه داشته باشیم و در همه عرصه‌ها هماهنگ عمل کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: مسئله دوم زمان است، امروز زمان حساسی پیش روی علما قرار گرفته و وظایف سنگینی بر دوش آنهاست و این مسئولیت در زمان‌های متفاوت فرق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان ایجاد کرده است ابراز داشت: این تحولی بزرگ، درونی و گسترده است و روز به روز نیز گستره‌ آن افزایش می‌یابد و دشمنان می‌ترسند در سایر کشورها نیز مشابه نظام جمهوری اسلامی ایجاد شود و به این دلیل دست به کار شدند تا انقلاب‌های منطقه را لوث کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان در مصر، لیبی و سایر کشورها مشغول فعالیت علیه اسلام هستند بیان داشت: ایران خاستگاه و ام‌القرای این حرکت است و این انقلاب‌ها از اقدام امام خمینی(ره) و از حوزه‌های علمیه نشأت گرفت است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه عربستان سعودی ایران را دشمن شماره یک خود می‌داند تصریح کرد: مذهب شیعه مذهبی انقلابی و تحرک‌آفرین است و به همین دلیل دشمنان دست به دست هم دادند تا این مکتب پویا را سرکوب کنند و مانع گسترش آن به سایر کشورها شوند.

وی با تاکید بر اینکه کشوری مانند مصر با پول نفت و گاز عربستان و سایر کشورها امروز به دشمن شیعه تبدیل شده و هر گونه فعالیت شیعیان در این کشور به شدت محدود شده است بیان داشت: با توجه به این مسائل مسئولیت علما به شدت سنگین است و باید در برابر رژیم صهیونیستی و وهابیت با وحدت و همدلی ایستادگی کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلاب باید به فقه و اصول مسلط باشند بیان داشت: فقه ما فقهی پویاست اما امروز مسائل جدیدی به وجود آمده که شما اساتید باید آن را با فقه تطبیق دهید و در برابر این مسائل پاسخگو باشید و فقه جواهری را در این مسائل پیاده‌سازی کنید.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه وحدت و همدلی و بیداری و هوشیاری از ضروریات حوزویان است خاطر نشان کرد: باید روند کار به صورتی باشد که به سمت تقویت انقلاب، نظام و رهبری پیش رود و با توجه به حساسیت زمان و درک درست از سنگینی مسئولیت بتوانیم به خوبی در این مسیر قدم برداشته و پیام اسلام ناب را به جهانیان منتقل کنیم./س

برچسب ها: قم ، انقلاب ، اسلامی ، تحول ، عظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.