هفته ششم سوپرلیگ بسکتبال؛

برد دانشگاه آزاد مقابل دونده های هفت الماس!/ سومین برد پیاپی افرا در گرگان

هفته ششم سوپزلیگ بسکتبال با پیروزی دانشگاه آزاد مقابل هفت الماس آغاز شد و در دیدارهای شهرستانها تمی افرا خلیج فرس مهمترین پیروزی را با شکست دیگری از گرگان رقم زد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم های بسکتبال دانشگاه آزاد و هفت الماس قزوین در اولین دیدار هفته ششم سوپرلیگ به مصاف هم رفتند و تیم دانشگاه آزاد در پایان 40 دقیقه دوندگی با نتیجه 102 بر 93 برنده شد.

بازیکنان تیم قزوینی در بیشتر دقایق بازی در زمین دویدند و بازیکنان با تجربه تر دانشگاه آزاد نیز به دنبال آنها رفتند! هر چند برتری دانشگاه آزاد در کوارتر آخر بازی تثبیت شده و بازیکنان هفت الماس نیز آرامتر بازی را دنبال کردند.

غیبت محمد جمشیدی

دانشگاه آزاد در این هفته محمد جمشیدی را به دلیل مصدومیت سبک در تمرینات قبل از بازی در اختیار نداشت و اشکان خلیل نژاد در ترکیب تیم قرار گرفت. خلیل نژاد که بازی خوبی هم انجام داد، در دقیقه پنجم کوارتر آخر با 5 خطا از بازی خارج شد. 

تیم هفت الماس در نیمی از کوارتر اول نتیجه را در دست داشت اما با پرتاب 3 امتیازی کرم احمدیان در دقیقه ششم دانشگاه آزاد 14 بر 13 پیش افتاد و البته وحید اسلامی هم بلافاصله جواب این پرتاب را داد و با بازی نزدیک 2 تیم، کوارتر اول 27 – 27 مساوی تمام شد.

برخلاف بازی با مهرام، پرتابهای 3 امتیازی کرم احمدیان در این دیدار به گل می رسید و احمدیان به خصوص در نیمه دوم بازی خوبی انجام داد.

جراحی مربی هفت الماس و حضور در بازی


محمدرضا اسلامی سرمربی تیم هفت الماس یک روز بعد از بازی هفته پنجم برای عمل جراحی گوش در بیمارستان بستری شده بود اما به موقع خود را به بازی با دانشگاه آزاد رساند.

اسلامی در کوارتر دوم بحثی هم با ناظران داشت. گویا رضا رنجبر یکی از بازیکنان این تیم کارت بازی نداشت اما سرمربی قزوین قصد فرستادن این بازیکن به زمین را داشت که اجازه این کار را پیدا نکرد و به همین دلیل بازی برای لحظاتی هم متوقف شد. 

مهران شاهین طبع هم در سوی دیگر زمین بارها از اشتباهات بازیکنان خود عصبانی شده و ایرادات آنها را پشت هم گوشزد می کرد.

اختلاف 10 امتیازی و شکایت بازیکنان دانشگاه 

دانشگاه آزاد در کوارتر دوم اختلافی 10 امتیازی با حریف پیش آورد و در پایان نیمه 49 بر 39 برنده به رختن رفت. بازیکنان دانشگاه در زمان رفتن به رختکن از نوع بازی بازیکنان هفت الماس شکایت داشتند و کبودی ناشی از برخورد بازیکنان حریف را به هم تیمی های خود نشان می دادند.

تیم قزوینی در شروع نیمه دوم اختلاف پیش آمده را جبران کرده و حتی با یک پرتاب سه امتیازی 50 بر 49 پیش افتاد اما سه امتیازی پویا تاجیک بلافاصله نتیجه را جبران کرد.  
هفت الماس کوارتر سوم بازی را 26 بر 23 برد و کوارتر آخر با خروج 6 بازیکن از زمین شروع شود.

در این کوارتر پر امتیاز، ابتدا علی اله وردی از هفت الماس و پس از آن اشکان خلیل نژاد از دانشگاه 5 خطایی شدند. 

محمد شاهسوند و هومن موحد از دو طرف با گذشت چند دقیقه هم تیمی های خود را دنبال کردند. آرمن خانبابایی و محمد یوسف وند دو بازیکن هفت الماس هم در دو دقیقه پایانی با 5 خطا از زمین بیرون رفتند.

دانشگاه آزاد این کوارتر را با نتیجه 30 بر 28 برد.

ضربه خطرناک به سر بابک نظافت


در دقایق آخر بازی، بازیکنان هفت الماس خطایی روی بابک نظافت انجام دادند که با توجه به ضربه بر سر این بازیکن خطرناک به نظر می رسید و حتی شاهین طبع سرمربی دانشگاه هم برای پی گیری ماجرا داخل زمین رفت.

اعضای تیم دانشگاه آزاد هم مانند سایر تیمهای لیگ به برخوردهای بازیکنان قزوینی شکایت داشتند اما محمدرضا اسلامی سرمربی هفت الماس در پاسخ به این موضوع برگه آمار را نشان داده و گفت: تیم ما در مجموع این دیدار 33 خطا و تیم حریف 31خطا داشتند که این دو خطای اضافه را هم باید به پای جوانی تیم گذاشت. با این تعداد خطاهای نزدیک، اعتراض تیمها به چیست؟

خلیل نژاد و اسلامی برترینهای بازی


تیم دانشگاه آزاد در نهایت با نتیجه 102 بر 93 این دیدار را برد. اشکان خلیل نژاد با 18 امتیاز موثرترین بازیکن دانشگاه و وحید اسلامی با 20 امتیاز و 4 ریباند بهترین بازیکن قزوین بودند.
کرم احمدیان هم در این دیدار 18 امتیاز داشت. پویا تاجیک 11 امتیاز و 4 توپربایی، حامد حسین زاده 12 امتیاز، 4 ریباند و 4 پاس گل داشتند. 

در تیم قزوین هم سعید محمدی با 20 امتیاز و 4  ریباند دومین بازیکن موثر تیم بود و یوسف وند به همراه طاهرخانی هر کدام 11 امتیاز داشتند.

نتیجه سایر دیدارها

در دیگر دیدارهای امروز تیم افرا خلیج فارس با پیروزی در خانه گرگان به سومین برد پی در پی رسید. افرایی ها این دیدار را با نتیجه 65 بر 45 بردند.

ماهان در خانه 74 بر 57 همیاری را شکست داد.

صنایع ماهشهر 96 بر 57 نیروی زمینی را برد، با این نتیجه تیم تهرانی در دو هفته بیش از 200 امتیاز از تیمهای ماهشهری دریافت کرد.
 
تیم پتروشیمی بندرامام هم ابتدا بازی با قشم را در خانه حریف 67 - 67 مساوی کرده و در وقت اضافه 83 بر 75 برنده شد.

دیدار تیمهای مهرام و ذوب آهن هم با نتیجه 90 بر 67 به نفع مهرام تمام شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هفته ، ششم ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار