همگام با سي‌و‌دومين جشنواره فيلم فجر/20

صحبت‌های داریوش فرهنگ، از داوری جشنواره تا محتویات جدید

داريوش فرهنگ از ملاك‌هایش از جمله مهم نبودن اسامي برای داوري جشنواره فيلم فجر مي‌گويد.

داريوش فرهنگ، كارگردان و عضو هيئت انتخاب سي و دومين جشنواره فيلم فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنواره امسال و داوري آن گفت: اسامي اعلام شده افراد هيئت انتخاب هم كارشناس و كار بلد هستند و اميدوارم فيلم‌هاي خوبي هم در جشنواره امسال وجود داشته باشد.

وي افزود: قضاوت مقوله پيچيده‌ای است، اما اميدوارم قضاوت كارشناسان عادلانه، حرفه‌ای، و مهمتر از همه هنرمندانه باشد تا از ميان تمامي فيلم‌ها، آنچه كه شايسته سينماي ايران است، انتخاب شود.

در خصوص تحولات جديد در عرصه سينما و فرهنگ بيان كردن: تغيير و تحول را بايد در عمل ديد البته در حد صحبت و حرف، مديران و مسئولان سينمایی به اين فكر افتادند كه بايد كار را به كاردان، كارشناسي را به كارشناس، و تخصص را به متخصصان سپرد، كه اين خود راهگشاي خوبي است.

فرهنگ ادامه داد: تمامي اين حرف‌ها به انضمام اينكه دولت دخالت خود را كمتر خواهد كرد هم به نفع دولت و هم به نفع سينما خواهد بود.

ولي اظهار داشت: با توجه به صحبت‌ها حجت الاسلام والمسلمین "حسن روحاني" اميد مي‌رود كه دولت تدبير و اميد، تدبيري بينديشد كه در عمل براي سينما راهگشا و يك قدم به جلو باشد.

وی در خصوص كارگردانان حرفه‌اي و فيلم اولی خاطر نشان كرد براي ما اسامي و نام مهم نيست بلكه خود فيلم اهميت دارد و تنها حضور اين تركيب در كنار هم براي سينما لازم است كه خود نويد و چشم انداز خوبي براي سينما خواهد داشت.

انتهاي پيام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار