مشهد/

مدرس، شاگرد حقیقی مکتب اباعبدالله الحسین(ع) بود

مدرس شاگرد حقیقی مکتب حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)در مبارزه با ظلم و استبداد بود و زندگی، رفتار انقلابی، جهت گیری های سیاسی و اجتماعی مدرس الگویی تام و تمام برای سیاستمداران و حق طلبان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسین فروزان مهر در آئین گرامیداشت هفتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس که باحضور رییس مجلس شورای اسلامی، مسوولان کشوری و استانی در محل مجموعه ی فرهنگی آرامگاه این شهید بزرگوار بر گزارشد، ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان، از مدرس به عنوان چهره ی تابناک قرن معاصر و ارائه دهنده ی نظریه ی دیانت عین سیاست و سیاست عین دیانت در عصر اسلام ستیزی رضاخان یاد کرد.
وی با بیان این که زندگانی و سیر مبارزاتی مدرس به خوبی نشان می دهد که او در سراسر عمر خویش تمام تلاش خود را جهت اعتلا و نشر حقایق اسلام به کار گرفته است، افزود: او هیچ گاه از ظلم و جور رضاشاهی هراسی نداشت و تنها دغدغه اش، تلاش برای عظمت ایران بود.

فروزان مهر فروتنی، دوری از تجملات دنیوی، غیرت، همت، صداقت، وفای به عهد و پایداری در برابر دشمن را از توصیه های موکد دینی و ویژگی های بارز شخصیت شهید مدرس برشمرد وتصریح کرد: باید این خصوصیات سر لوحه ی کار مسوولان و سیاسیون قرار گیرد.

وی دیانت، مردم دوستی و میهن پرستی مدرس را عامل ماندگاری وی در تاریخ دانست و خاطر نشان کرد: امروز شهید مدرس به عنوان الگویی تمام عیار برای سیاستمداران ایرانی به ویژه قانونگذاران مبدل شده است.

استاندار خراسان رضوی دستیابی به آرامش را مستلزم حذف استیلای خارجی، استبداد و فرنگی مآبی عنوان کرد و ادامه داد: علاقه ی مدرس به مردم موجب شده بود تا در راستای برخورداری آنان از امتیازهای معنوی دینداری، رفاه و آسایش تلاش کند.

فروزان مهر با اشاره به مرارت هایی که مدرس در این راه متحمل شد، افزود: تحمل این سختی ها به خاطر صیانت از اسلام و ایرانی است که در طول تاریخ خدمات متقابلی به هم داشته اند.

وی با بیان این که باورپذیری نفی سلطه ی استکبار هدیه ی ملت ایران به تمام آزادی خواهان در سراسر جهان است، گفت: امروز در سایه ی رهبری های امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و تبعیت و بصیرت مثال زدنی مردم ایران، رویای مدرس که استقلال و آزادی و استقرار حکومت اسلامی بود، تحقق یافته است.

استاندار خراسان رضوی صیانت از آرمان های مدرس را وظیفه ی مسوولان، در حوزه ی اجرا و قانونگذاری دانست و گفت: به طور طبیعی وظیفه ی قانونگذاران در این حوزه سنگین تر است و از مجلس نشینان انتظار می رود با تصویب قوانین مردمی، ضداستکباری و منطبق با شریعت، یاد و راه آن ستاره ی تابناک را در اذهان زنده و ماندگار کنند.

فروزان مهر ادامه داد: دنیای امروز رهین تلاش مردانی است که هر یک به عنوان مدرسی در میدان تقابل با زیاده خواهی ها عمل می کنند و این اتفاق مبارک تحت زعامت ولایت و رهبری امام خامنه ای نوید بخش عزت، اقتدار و فرداهای روشن تر ملت ماست/س


برچسب ها: مدرس ، شاگرد ، مکتب ، امام ، حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.