گزارش‌ها نشان می‌دهد

۲۰۰ هزار مورد مرگ و میر درجهان بر اثر "تغییرات آب و هوا"

گزارش‌های مربوطه به سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سالانه نزدیک به ۲۰۰ هزار مورد مرگ در جهان بر اثر تغییرات آب و هوایی بروز می‌کند که عمده این تغییرات بر اثر فعالیت‌های انسان ایجاد می‌شود.

 سعید هاشمی، کار‌شناس ارشد بهداشت محیط در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آب، فاضلاب و بهداشت فردی نامناسب، آلودگی هوا به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی، دود ناشی از سوخت‌های جامد در محیط‌های بسته، مواجهه با عناصری نظیر سرب و تغییرات آب و هوایی، از مهم‌ترین خطرات محیطی هستند که عوارض منفی نسبتا شدیدی بر روی سلامتی انسان‌ها دارند. 

وی افزود: از جمله نگرانی‌های بسیار عمده در خصوص سلامتی انسان، تغییرات قابل ملاحظه آب و هوا در جهان در سال‌های اخیر است. 

 هاشمی با بیان اینکه متوسط دمای جهان در دهه‌های اخیر افزایش یافته است، اظهار داشت: علاوه بر افزایش متوسط دما، متاسفانه الگوهای بارش نیز تغییر کرده و زمین به تدریج درحال گرم شدن است. 

 وی با اشاره به افزایش شیوع بیماری‌ها و مرگ و میر ناشی از تغییرات آب و هوایی در جهان تصریح کرد: گزارش‌های مربوطه به سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سالانه نزدیک به 200 هزار مرگ در جهان بر اثر تغییرات آب و هوایی بروز می‌کند که عمده این تغییرات بر اثر فعالیت‌های انسان ایجاد می‌شود. 

هاشمی یاد آور شد:‌‌ رها شدن گازهای گلخانه‌ای از سوخت‌های فسیلی، مهم‌ترین عامل تغییرات آب و هوایی گرم شدن زمین است که متاسفانه تاکنون برای آن چاره اندیشی نشده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار