رسایی در تذکر شفاهی:

همه باید در برابر قانون مساوی باشند حتی رئیس‌جمهور/ برخوردهای دوگانه سم مهلک است

عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی گفت: برخوردهای دو گانه در پرونده‌های قضایی سم است و همه باید در برابر قانون مساوی باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس گفت: تذکر بنده خطاب به دستگاه قضایی و هیئت رئیسه است.  
 
وی افزود: اصول 19 و 20 قانون اساسی به صراحت می‌گوید که مردم از هر قوم و قبیله‌ای باشند از حقوق مساوی برخوردارند و نژاد هیچ کس سبب امتیاز او نمی‌شود.  
 
عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی تصریح کرد: یک سال قبل در همین ایام بنده در دو نطق به برخورد تبعیض آمیز با پرونده یک آقازاده اعتراض کردم، این شخص که سه سال به انگلیس پناه برده بود 12 مورد اتهامی دارد که از جمله آن می‌توان اخلال در نظم اقتصادی و پولشویی، اختلاس، جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی، پرونده‌های مالی سنگین در وزارت نفت، استفاده از اموال دولتی در انتخابات سال 84، نقش محوری در فتنه و سرقت و اختفای اسناد محرمانه را نام برد.  
 
رسایی اضافه کرد: براساس اعلام مقامات قضایی، کیفرخواست این آقازاده 125 صفحه است و سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرده که این فرد متهم و مجرم است و اتهام و جرم وی از نظر بازپرس محرز و قرار مجرمیت برای وی صادر شده است.  
 
این نماینده مجلس گفت: اکنون حدود 436 روز است که با ادعای نقصان پرونده موضوع راکد گذاشته شده و متهمی در این سطح فقط با وثیقه 10 میلیاردی آزاد است و با تردید برخی از کارگزاران، امید این فرد برای چنگ انداختن به قراردادهای نفتی مجددا زنده شده است.  
 
رسایی تاکید کرد: بنده بابت نطقم که براساس وظیفه نمایندگی‌ام بود، احضار شدم اما چرا علیرغم گذشت 436 روز هنوز پرونده این نیمه دانه درشت قفل و کانّه کلید بازگشایی‌اش گم شده، آیا غیراین است که به تعبیر امام جمعه تهران برخی گردن کلفت شده‌اند؟
 
نماینده مردم تهران افزود: گذشت 436 روز و قفل بودن پرونده این آقازاده حکایت از حقانیت نطق یک سال قبل بنده و اعتراض‌های مکرر دیگر نمایندگان و رسانه‌های مطالبه‌گر و مردم کوچه و بازار دارد، بنده در نطقم گفتم که یک فشار اختاپوسی به دستگاه قضایی وارد می‌شود این هم دلیلش 436 روز گذشت و هنوز اعلام می‌شود که پرونده ناقص است.  
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: این در حالی است که هنوز دستگاه قضایی به اظهارات مهدی چمرانی که در گفتگو با نیک آهنگ کوثر علنی شد رسیدگی نداشته از این رو همه حرف بنده با رسانه‌های پیگیر و دیگر نمایندگان و مردم مطالبه گر این است که آیا اگر فرزند یک نانوا، فرزند یک کارگر، فرزند یک کارمند و حتی فرزند یک نماینده مجلس با این موارد سنگین اتهامی بود با او این طور برخورد می‌شد؟ برخی یک سال قبل نطق بنده را تند خواندند، کجایند که امروز لام تا کام درباره این تبعیض 436 روزه یک کلمه نمی‌گویند.  
 
رسایی تاکید کرد: چرا پرونده‌های متعدد دختران و پسران مربوط به یک نژاد خاص وقتی به دستگاه قضایی می‌رسد قفل می‌شود؟ مگر براساس اصل 19 قانون اساسی همه نژادها در برابر قانون برابر نیستند؟ دیروز سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد که ما قبول داریم پرونده این آقازاده حساسیت بالایی دارد و مردم برایشان مهم است که سرانجام رسیدگی به آن چه می‌شود، باید تدبیری اندیشیده شود تا رسیدگی آن به این میزان کند و با وقفه زمانی روبه رو نشود.  
 
وی گفت: مردم که نباید تدبیر می‌کردند، شما باید این کار را انجام دهید هنوز دیر نشده چرا اقدام نمی‌کنید؟ اقدام کنید چرا که پیش مردم آبرومند می‌شوید.
 
عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی اظهار داشت: از آن طرف می‌بینم که فردی هنوز رئیس‌جمهور کشور است ولی برایش احضاریه می‌رود و تاریخ دادگاهش مشخص می‌شود، آفرین بر دستگاه قضا این درست است، رئیس‌جمهور هم در برابر عدالت قضایی مستثنی نیست شما با این کار مردم را امیدوار می‌کنید ولی وقتی مردم می‌بینند که پرونده سنگین آقازاده‌های یک خانواده خاص در دستگاه قضایی قفل می‌شود و سخنگوی دستگاه قضا یک سال است که در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود هیچ جواب قانع کننده‌ای برای آن ندارد باور نمی‌کنم که احضار و دادگاه احمدی‌نژاد از روی عدالت است و این نه تنها برای دستگاه قضا بلکه برای نظام اسلامی سم است.
 
رسایی تاکید کرد: همه باید در برابر قانون مساوی باشند حتی اگر رئیس‌جمهور باشند، من خودم در عین حمایت از شاخصه‌های رئیس دولت قبل که بارها از زبان رهبری تصریح شد ، منتقد و معترض برخی رفتارهای احمدی‌نژاد بودم و هستم ولی این برخورد دو گانه درست نیست و برای اعتماد عمومی جامعه سم است.  
 
رسایی ادامه داد: گفته می‌شود شاکی پرونده احمدی‌نژاد کمیسیون اصل 90 و چند شاکی خصوصی است، از موارد شکایت خصوصی می‌گذرم که واقعا بیانش هم مضحک است.
 
وی افزود: بنده خود عضو کمیسیون اصل 90 هستم، من از مسئولان این کمیسیون سوال می‌کنم که آیا روسای جمهور قبل به همه موارد قانونی مو به مو عمل کرده‌اند؟ روسای جمهور قبل نباید اساسنامه شرکت نفت را ارائه می‌دادند؟ در اجرای قانون تاخیر نداشتند؟ قانون هدفمندی یارانه‌ها مگر در برنامه‌های قبلی نبود؟ آیا عمل کردند؟ اگر کمیسیون اصل 90 در مجلس نهم می‌تواند به تخلفات دوره قبل رسیدگی کند چرا به تخلفات روسای جمهور اسبق رسیدگی نکند؟ چرا هیئت رئیسه آن موارد را به کمیسیون ارجاع نمی‌دهد.
 
نماینده مردم تهران تصریح کرد: 10 رئیس‌جمهور آمدند و رفتند، 8 دوره مجلس تشکیل شد، آیا اصل 8 قانون اساسی درباره امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شده؟ آقایی فقط به خاطر سیاست‌های غلط اقتصادی و فرهنگی دوره ریاست جمهوری که تورم 50 درصدی و فاصله طبقاتی و قهر مردم با صندوق‌های رای را به دنبال داشت و ضرباتی که در فتنه 88 به نظام زده چندهزار شاکی خصوص دارد آن هم از خانواده شهدا، احضار شده؟ آقای دیگری به دلیل رفتارهای دشمن شادکنش در دوره اصلاحات آمریکایی و حرمت شکنی‌های فرهنگی و عملکردش در کودتای سال 88 شکایات‌های عمومی و خصوصی متعددی دارد وی ممنوع الخروج شده اما آیا دادگاهش تشکیل شده است؟  
 
عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی با اشاره به خبرگزاری خانه ملت که وابسته به مجلس شورای اسلامی است گفت: خبرگزاری خانه ملت هر روز با یک کارمند مجلس درباره دادگاه احمدی‌نژاد مصاحبه می‌کند، بعد همان مصاحبه می‌شود تیتر تعریف و تمجید از مجلس و دستگاه قضایی آن هم در رسانه‌هایی که به خاطر بیانیه‌های ضد فتنه و انقلابی مجلس و مواضع قاطع رئیس دستگاه قضا در برخورد با فتنه گران و کودتاگران سال 88 در روزهای دیگر به مجلس و دستگاه قضایی حمله می‌کنند و فحش می‌دهند.  
 
رسایی تاکید کرد: آقایان هیئت رئیسه! آیا این کارمند مجلس و خبرگزاری خانه ملت با هماهنگی شما این خوراک را برای رسانه‌های پایگاه دشمن آماده می‌کنند؟ بنده می‌گویم احمدی‌نژاد یا هر متهم دیگری را باید محاکمه کرد ولی چرا این کارمند حقوقدان مجلس و این خبرگزاری به اصطلاح خانه ملت در خصوص قانون شکنان بزرگ دیگر مصاحبه منتشر نمی‌کنند؟ چرا خبرگزاری خانه ملت پیگیر صدای نمایندگان ملت در مطالبه محاکمه کودتاگران 88 نیست که امروز زبان درآوردند و می‌گویند ما از حقمان در سال 88 گذشتیم، آقای آملی لاریجانی معنای این ادعای فتنه گرایانه و روزنامه‌های که آن را تیتر کرده‌اند این است که دستگاه قضا به ناحق با ما رفتار کرده است.  
 
وی افزود: بنده به این آقای فتنه گر و رسانه‌های هم سو با او می‌گویم که حق شما محاکمه بود که ملت در یوم الله 9 دی سال 88 و سال‌های بعد و حضور در انتخابات‌های بعدی نظام نشان داد از آن نگذشته و ان شاءلله دستگاه قضایی هم از آن نمی‌گذرد، آقای اژه‌ای دیروز در پاسخ به موضع طلبکارانه اعلام کرد که ما گاهی فکر می‌کنیم برخورد قاطع و جدی با فتنه گران نداشته‌ایم و شاید در این باره کوتاهی کرده‌ایم، احسنت به دستگاه قضایی به خاطر انصافی که درباره خودش به خرج داده است.  

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، اصل ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار