علت مرگ عرفات مسمويت با پلوتونيوم نیست

تحقیقات جدید پزشکان و دانشمندان فرانسوی نشان داد ، مرگ یاسر عرفات براثر مسمویت نبوده و وی براثر خونریزی مغزی مرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه خبری الجزیره انگلیسی؛ براساس این گزارش دانشمندان فرانسوی پس از نبش قبر یاسر عرفات وجود پلوتونیوم را در استخوانهای وی تشخیص دادند ولی گفتند نمی توانند نتیجه بگیرند که که پلوتونیوم عرفات را کشته است.
گزارشگر شبکه خبری الجزیره انگلیسی در پاریس گفت: یکسال پس از نبش قبر یاسرعرفات دستگاه قضایی فرانسه گزارش سم شناسی خود درباره اسکلت باقیمانده جسد عرفات را در اختیار وکلای همسر وی گذاشت.
کلیتون سویشر افزود:براساس گزارش دستگاه قضایی فرانسه عرفات دچار خونریزی مغزی و عفونت گوارشی بوده که منجر به مرگش شده است.
گزارشگر شبکه خبری الجزیره انگلیسی گفت:محققان فرانسوی گفتند نمی توانند پلوتونیوم منجر به مرگش عرفات شده است. البته این مغایر اظهارات یک ماه پیش دانشمندان سوئیسی است.
وی افزود: گزارش دانشمندان سوئیسی حاکی از وجود پلوتونیم در جسد عرفات به میزان هجده تا سی برابر میزان معمول بوده است و اکنون یک رویارویی حقوقی درحال شکل گیری است.
گزارشگر شبکه خبری الجزیره انگلیسی گفت: افراد نزدیک به همسر عرفات گفتند که درحال بررسی اعتبار گزارش کارشناسان فرانسوی هستند.سوئیسیها گفته اند رادیولوژیستهای فرانسوی در آزمایشهای سال گذشته جسد عرفات حضور نداشتند و نتوانسته اند خاک اطراف قبر عرفات را آزمایش کنند و این از لحاظ مقایسه میزان پلوتونیوم درون اسکلت عرفات بسیار مهم است.
کلیتون گفت: اتفاقی که می تواند رخ بدهد به چالش کشیدن گزارش کارشناسان فرانسوی از طرف مشاوران حقوقی همسر عرفات و احضار کارشناسان سوئیسی خواهد بود ودادگاه نیز تحلیل یکی از این دو را که اعتبار علمی بیشتری دارد تعیین خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار