تاریخچه دیدارهای تیم سپاهان اصفهان و استقلال تهران

تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال تهران حساس ترین دیدار هفته 17 لیگ برتر خلیج فارس را برگزار‍‌‌می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم های سپاهان و استقلال تهران در نصف جهان به مصاف یکدیگر می روند و تیم سپاهان در اندیشه رسیدن به حجم مدعیان لیگ برتر است و استقلال نیز نمی‌خواهد از کورس قهرمانی عقب بماند و استقلال با 28 امتیاز و سپاهان 25 امتیاز به دیدار هفته هفدهم خواهند رفت و به طور حتم آبی پوشان پایتخت نمی‌خواهند از صدر جدول فاصله بگیرند و در دیدار رفت که با پیروزی دو بر یک سپاهان همراه بود انگیزه آبی ها پایتخت را برای پیروزی در برابر سپاهان دو چندان کرده است.

باشگاه سپاهان اصفهان هم اکنون در لیگ برتر ایران دارای سه مقام قهرمانی در دوره ی دوم، نهم، دهم و اولین تیم ایرانی است که به فینال لیگ قهرمان جام باشگاه های جهان در سال 2007 میلادی راه یافت.

لازم به ذکر است: این تیم اولین باشگاهی است که توانست در فصل 89-90 از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کند و برای دومین سال قهرمان شود.

باشگاه آبی پوشان نیز که یکی از پر طرفدار ترین و پر افتخار ترین باشگاه در آسیا و ایران است .

در ادامه این گزارش شایان ذکر است، در مجموع استقلال نیز با کسب شانزده عنوان قهرمانی در لیگ، جام حذفی و جام باشگاه های آسیا یکی از افتخار ترین تیم ها در فوتبال ایران است.با نگاهی به گذر زمان در تاریخچه دیدار دو تیم فوتبال سپاهان و استقلال خواهیم رفت.

 اولین دیدار این دو تیم در جام منطقه ای ایران در سال 1350 بود که در اصفهان برگزار و با پیروزی 4 بر0 استقلال همراه بود و اولین برد سپاهان در مقابل استقلال نیز در جام تخت جمشید در سال 1353 با برد یک بر صفر سپاهان پایان یافت این دو تیم از سال 1350 دیدارهای متعددی مقابل یکدیگر داشته اند که در این دیدارها در قالب بازی های دوستانه، جام حذفی و مسابقات لیگ بوده است.


قبل از انقلاب اسلامی این دو تیم ده بار به مصاف یکدیگر رفتند دو دیدار در جام منطقه ای و 8 بار در جام تخت جمشید بود و از سال 1370 تا سال 1380 این دو تیم هیجده بار به مصاف یکدیگر رفته اند که در نیمه نهایی این دیدارها هشت برد، برای استقلال، 5 برد برای سپاهان و 5 بازی مساوی را به پشت رساندند این نتایج در بازی  مسابقات لیگ آزادگان و دو بازی در جام نقش جهان اصفهان به ثبت رسید.

 از سال 1380 و در لیگ برتر این دو تیم 31 بار مقابل یکدیگر  بازی داشته اند 23 دیداردر لیگ برتر یک دیدار لیگ قهرمانان آسیا ویک دیدار در جام اتحادیه تهران و در آخر 6 دیدار در جام حذفی در کارنامه دو تیم ثبت شد.

در سال 81-82 این دو تیم 5بار به رقابت با یکدیگر پرداختند.که تیم سپاهان در لیگ برتر ودر هردوبازی رفت و برگشت استقلال را با نتیجه 3بر2 شکست داد.

در سال 82-83 استقلال تهران با مربی‌گری امیرقلعه نویی عملکرد خوبی را به جا گذاشت وبه مقام دوم رسید، با این نتیجه سپاهان هم یک فصل خوب را در لیگ سپری کرد که در بازی رفت با برتری 3بری2 سپاهان همراه شد ودر بازی برگشت این تیم اصفهان با نتیجه 2برصفر آبی پوشان را در ورزشگاه آزادی شکست داد.

بهترین برد استقلال تهران در جام منطقه‌ای ایران در سال 1350 با نتیجه 4بر صفر پایان یافت وبهترین برد سپاهان در جام حذفی در سال 82 نتیجه پرگل 3 بر صفر را برایشان در پی داشت و پرگل ترین دیدار در نتیجه تساوی 3بر3 این دوتیم بود که در سال 1356 در تهران رقم خورد.
چرا که تیم سپاهان سال 81-82 در 5 مسابقه متوالی تیم فوتبال استقلال را شکست داد.

این دو تیم خوش آوازه فوتبال ایران مربیان مشترکی هم داشته است که امیرقلع‌نویی ناصر حجازی، فیروزکریمی و زدراکو رایکوف می توان اشاره کرد.

در لیگ برتر دوتیم سپاهان واستقلال تهران 25 بار با یکدیگر روبه رو شدند که حاصل آن 9برد برای سپاهان و 8برد دست آور تلاش اعضای آبی پوشان ودر  8بازی به  تساوی رسیدند.

در ادامه شرح کاملی از نتایج دو تیم فوتبال استقلال و سپاهان را با علویت دیدار مقابل یکدیگر نشان خواهیم داد:
سپاهان0-1 استقلال
استقلال 3-0 سپاهان
استقلال 2-3 سپاهان
سپاهان 3-2 استقلال
سپاهان 0-0 استقلال
استقلال 2-1 سپاهان
سپاهان 2-2 استقلال
استقلال 2- 2سپاهان
سپاهان 1-0 استقلال
استقلال2-1 سپاهان 
استقلال 2-1 سپاهان
سپاهان 1- 0 استقلال
استقلال 0-1 سپاهان
استقلال1-1 سپاهان
سپاهان 2-1 استقلال
استقلال 1-0 سپاهان
سپاهان2-0 استقلال
استقلال 4-3 سپاهان
سپاهان1-1 استقلال
سپاهان 1-1 استقلال
استقلال1-1 سپاهان
سپاهان 0-1 استقلال
استقلال1-1 سپاهان
استقلال1-2 سپاهان

هر 2 تیم استقلال تهران و سپاهان اصفهان از گذشته تا کنون نتایج خوبی را کسب کرده‌اند اما در جدول لیگ برتر خلیج فارس استقلال با 28 امتیاز می تواند مدعی قهرمانی باشد و تا به امروز روند روبه رشدی را داشته تمام توان خود را جذب کرده است تا در صدر جدول قرار گیرد.
وتیم سپاهان اصفهان نیز با 9 برد در جدول پایین تر از استقلال تهران قرار گرفته است.

در پایان خاطرنشان می شود، تیم فوتبال سپاهان با نتایجی که تاکنون بدست آورده ثابت کرده می تواند برای استقلال حریف خوبی باشد و می‌توان انتظار بازی زیبایی را از این دوتیم داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار