ترفندهای شبانه؛

روش باز کردن مرورگرها در Safe Mode

اين قابليت زماني براي کاربر مفيد است که يکي از مرورگرهايش با مشکل مواجه شده است و مي خواهد بداند که آيا اين مشکل به خاطر يکي از افزونه هاي نصب شده روي مرورگر است يا اينکه خود مرورگر با مشکل مواجه شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حتما تا به حال با حالت ايمن يا Safe Mode در ويندوز برخورد کرده ايد. اما Safe Mode در مرورگرها به حالتي گفته مي شود که در آن مرورگر در شرايطي اجرا مي شود که تمام افزونه هاي نصب شده روي آن غيرفعال است.

 اين قابليت زماني براي کاربر مفيد است که يکي از مرورگرهايش با مشکل مواجه شده است و مي خواهد بداند که آيا اين مشکل به خاطر يکي از افزونه هاي نصب شده روي مرورگر است يا اينکه خود مرورگر با مشکل مواجه شده است. روش استفاده از اين حالت در مرورگرهاي مختلف بدين صورت است:

در مرورگر فايرفاکس: ابتدا مرورگر را باز کنيد و سپس روي دکمه Firefox که در سمت چپ بالاي صفحه قرار دارد، کليک کنيد. حال روي فلش جلوي گزينه Help کليک کنيد تا منوي جديدي باز شود. اکنون گزينه Restart with Add-ons Disabled را انتخاب کنيد تا مرورگر بسته و دوباره باز شود ولي اين بار بدون افزونه هاي نصب شده روي فايرفاکس.

در مرورگر گوگل کروم: ابتدا روي shourtcut مرورگر Google Chrome در صفحه دسکتاپ راست کليک و گزينه Properties را انتخاب کنيد يا اگر shourtcut اين مرورگر روي دسکتاپ موجود نيست، از منو يا صفحه Start ويندوز براي پيدا کردن آن کمک بگيريد. در ادامه در پنجره باز شده به زبانه Shortcut برويد و سپس در قسمت Target و در کادر روبه روي آن به انتهاي عبارت نوشته شده برويد و عبارت زير را وارد کنيد: no-extensions–-

البته دقت کنيد که قبل از وارد کردن اين عبارت حتما يک فاصله (Space) بزنيد. به طور مثال عبارتي که در نهايت بايد در کادر مذکور وجود داشته باشد بايد به شکل زير باشد:

C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe –-no-extensions

حال با دوبار کليک روي اين shourtcut، مرورگر به طور پيش فرض در حالت Safe Mode باز خواهد شد.

در مرورگر اينترنت اکسپلورر: ابتدا کليدهاي ترکيبي Win+R را بزنيد تا پنجره Run باز شود؛ عبارت زير را در کادر Run وارد کنيد و Enter بزنيد: iexplore.exe -extof
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار