دبیر انجمن آسم و آلرژی ایران:

۲۵ درصد افراد جامعه مبتلا به "آلرژی بینی" هستند

دبیر انجمن آسم و آلرژی ایران با اشاره به اینکه شیوع آلرژی بینی در جامعه جهانی و ایران حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است، گفت: ۲۵ درصد متوسط افراد جامعه مبتلا به آلرژی بینی هستند که آمار ابتلا به آسم حدود نصف این میزان است.

دکتر محمد قره‌گوزلو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: 10 تا 15 درصد کودکان در سن دبستان و راهنمایی مبتلا به بیماری آسم هستند و آلرژی بینی نیز با چهار علامت عطسه، خارش بینی و چشم، آبریزش بینی و احتقان و گرفتگی بینی خود را نشان می‌دهد. 

وی افزود: تقریبا در یک چهارم مبتلایان به آلرژی بینی چشم نیز گرفتار شده که ممکن است علائم قرمزی، خارش و ریزش اشک در فرد مشاهده شود. 

این فوق تخصص آلرژی با اشاره به اینکه آلرژی‌ها همانند همه بیماری‌های مزمن درمانشان کنترلی است، خاطر نشان کرد: بیماری‌های مزمن که بسیاری از آنها التهابی هستند در طی درمان به کنترل می‌رسند لذا آلرژی‌ها نیز توسط دارو‌ها و دستورات مناسب کنترل و بیمار بی‌علامت می‌شود. 

وی تاکید کرد: آلرژی صرفا با دارو ریشه‌کن نمی‌شود اما سیر بیماری به سمتی می‌رود که بسیاری از بیماران در مرحله‌ای از زندگی بیماری خود را خاموش خواهند دید. 


انتهای پیام/
برچسب ها: آسم ، آلرژی ، بینی ، عطسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار