جوخه های مرگ و همکاری نزدیک انگلیس و آمریکا

روزنامه گاردین چاپ انگلیس با انتشار مقاله ای از "سیوماس میلن" نوشت که انگلیس تا حد زیادی در جنگ‌های کثیف و جوخه های مرگ امریکا دست دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، میلن در این باره نوشت که جنگ علیه تروریسم امروزه به جنگ بی پایانی توسط هواپیماهای بدون سرنشین و عملیات جنگ سری تبدیل شده و این امر، نشان دهنده در پیش بودن آینده خطرناک تری است.

نویسنده این مقاله می افزاید که ممکن است 12 سال پس از آغاز جنگ امریکا تحت عنوان "جنگ علیه تروریسم" جهانیان بر این باور باشند که این جنگ اندک اندک پایان خواهد یافت؛اما باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در ابتدای سال جاری اعلام کرد: جنگ علیه تروریسم نیز مانند همه جنگ ها، باید زمانی پایان یابد؛ اما سیاست جنگ علیه تروریسم همچنان و به طور فزاینده ای ادامه خواهد یافت. زیرا دامنه حملات هواپیماهای بدون سرنشین  امروزه از پاکستان تا شمال افریقا گسترده است.

میلن در این مقاله به فیلم امریکایی "جنگ های کثیف" اثر جدید و تأثیرگذار "گرمی سکایل" روزنامه نگار امریکایی اشاره می کند که در آن به طور آشکار از عملیات کشتار توسط نیروهای ویژه و سری امریکا و فرماندهان جنگی و مزدورانشان در چندین کشور پرده برمی دارد.

این نویسنده انگلیسی همچنین به عملیات کشتار یگان سری امریکا در افغانستان و همچنین بمباران های موشکی در یمن اشاره می کند که منجر به کشته شدن 46 شهروند غیر نظامی شد. میلن، علاوه بر این موضوع ترور انور العولقی و پسر 16 ساله اش با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و عملیات ربایش و کشتار و بهره گیری از منابع خارجی مانند جنگ سالاران محلی را مطرح می نماید.

نویسنده مقاله خاطرنشان می کند که امریکا و کشورهای همپیمان بر استفاده از سیاست ترور به طور مستمر تأکید داشته و همچنین اقدام به تشکیل و حمایت مالی از تیم های ویژه ترور کرده اند و این امر باعث شده است تا این کشور در معرض انتقادات قرار گیرد. زیرا سیاست امریکا در ترورها تا حد زیادی شبیه سیاست رژیم اسرائیل برای از میان برداشتن دشمنانش است.

سیوماس میلن می نویسد: انگلیس نیز در مسیر امریکا، گام برمی دارد. زیرا مقامات انگلیسی ترجیح می دهند که از هواپیماهای بدون سرنشین ویژه در افغانستان استفاده کنند.

به نوشته میلن، یک شهروند به نام نورخان که پدرش به همراه بیش از 40 نفر دیگر بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان کشته شده است با ارائه دادخواستی در دادگاه تجدیدنظر لندن خواستار اعلام میزان حمایت دستگاه اطلاعات انگلیس از جنایات جنگی مذکور شده است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار