رئیس سازمان نظام پزشکی:

"تعرفهٔ خدمات پزشکی" در پایین‌ترین حد است

زالی گفت: عدد تعرفه‌ای در خدمات پزشکی کشور پایین‌ترین عدد در عرصهٔ جهانی منطقه است و ما یکی از ارزان‌ترین خدمات پزشکی از نظر مبانی تعرفه‌ای داریم.

علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر تعرفه‌های پزشکی به گونه‌ای است که خدمات براساس مبانی قیمت پایه و قیمت تمام شده صورت نمی‌گیرد و این باعث گلایهٔ جامعهٔ پزشکی شده است. 

وی افزود: ما باید کشش اقتصادی مردم را مورد توجه قرار دهیم و فرآیندهای پوشش بیمه‌ای اعم از بیمهٔ پایه و تکمیلی را به گونه‌ای ببینیم که تغییرات نظام تعرفه گذاری و مطالبات جامعهٔ پزشکی پرداختش از جیب مردم نباشد. 

وی ادامه داد: ساماندهی تعرفه گذاری، واقعی‌تر شدن ارزش گذاری، توجه ویژه به عملکرد جامعهٔ پزشکی در مبانی تعرفه گذاری، توجه به سختی‌ کار و استفاده از فرآیند‌های علمی برای هر خدمتی جو مطالبات جامعهٔ پزشکی است که ما توانسته‌ایم در سازمان نظام پزشکی در کنار وزارت بهداشت مشکلات را برطرف کنیم. 

تصویب روشی جدید برای اصلاح نظام تعرفه
دکتر زالی گفت: همکاران در سازمان تامین اجتماعی با شورای عالی بیمه به توافق رسیده‌اند تا روشی را برای اصلاح نظام تعرفه بخصوص در بخش ویزیت تصویب کنند. 

وی افزود: کار‌شناسان مختلف در شورای بیمه سلامت همچنین در نظام پزشکی و وزارت بهداشت موظف شده‌اند تا به مدت یک ماه روی این روش کار کند تا بر اساس آن قیمت تعرفه‌ها مشخص شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.