اردبیل/

نماز پادزهر آسیب‌ها و افول اخلاقیات است

معاون یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور گفت: نماز و روح عبودیت الهی در جامعه پادزهری در برابر آسیب‌ها و کاستن از منکرات و بداخلاقی‌هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام جواد حیرانی امروز در همایش یاوران نماز در کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: اگر افراد جامعه بتوانند احکام و مبانی شرعی را به خوبی انجام داده و روح عبودیت الهی را ساری و جاری سازند جامعه از فساد، گمراهی و همچنین تباهی در امان می‌ماند.

وی گفت: اگر جامعه روح نماز پیدا کند آمار طلاق، بزهکاری، قتل، غارت، اعتیاد و... به صورت چشمگیری رو به افول رفته و آسیب‌های اجتماعی کم کم کاهش می‌یابد.

حیرانی خاطرنشان کرد: قریب به 100 آیه به صورت مستقیم و حدود 900 واژه به طور غیر مستقیم در قرآن به برپایی نماز اشاره داشته که بیانگر اهمیت این فریضه‌ واجب الهی است.

معاون یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور همچنین افزود: نماز در احادیث و روایات اهل بیت (ع) نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و بایستی با بهره‌گیری از آنان در صدد احیای این فریضه‌ الهی باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمود کسی که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت ما قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: برپایی نماز همواره مورد توجه ائمه‌ اطهار بوده و اینک وظیفه‌ همگانی است تا نسبت به این فریضه الهی نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

حیرانی با اعلام اینکه در تمامی استان‌ها هسته‌های یاوران نماز تشکیل شده است، یادآور شد: یاوران نماز هم به صورت نرم‌افزاری و هم به صورت سخت‌افزاری باید در صدد ترویج و تبلیغ این امر الهی در بین اقشار جامعه باشند/س.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.