چگونه اطلاعات ذخیر شده مانند پسوردها را پاک کنید؟

افزایش "امنیت" در استفاده از مرورگرها - بخش اول

ممکن هست تا حالا برای استفاده از اینترنت به کافی نت یا مکان دیگری رفته باشید و ناخواسته پسوردتان را در آن سیستم ذخیره کرده باشید و یا خواسته باشید در سیستم شخصی خود برخی پسوردهای ذخیره شده وب سایت ها را پاک کنید در این مطلب آموزشی یاد خواهید گرفت که چگونه اطلاعات ذخیر شده مانند پسوردها را پاک کنید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ممکن هست تا حالا برای استفاده از اینترنت به کافی نت یا مکان دیگری رفته باشید و ناخواسته پسوردتان را در آن سیستم ذخیره کرده باشید و یا خواسته باشید در سیستم شخصی خود برخی پسوردهای ذخیره شده وب سایت ها را پاک کنید. این مورد یکی از مهم ترین موارد امنیت در وب است چرا که اگر شما در هنگام استفاده از یک سیستم عمومی پسورد حساب های کاربری وب سایت ها در آن ذخیره کرده باشید دیگر افرادی که بعد از شما از آن سیستم استفاده می کنند می توانند به راحتی وارد حساب کاربری شما در آن وب سایت ها شوند. که برخی از پسوردها مانند پسورد ایمیل و ... مهم است و در اخیار دیگران قرار گرفتن این اطلاعات ممکن است برای شما خیلی بد تمام شود.
شما در این مطلب آموزشی یاد خواهید گرفت که چگونه اطلاعات ذخیر شده مانند پسوردها را پاک کنید.
در مرورگر فایرفاکس ابتدا از منو بر روی Tools کلیک کنید و سپس بر روی گزینه Options کلیک کنید.
 

اگر منو موجود نیست بر روی Firfox کلیک کنید و سپس بر روی Options کلیک کنید و بعد بر روی گزینه Options کلیک کنید.


سپس سربرگ Security را انتخاب کنید و گزینه Saved Passwords را انتخاب کنید.


در پنجره باز شد آدرس سایت مورد نظر را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید (1) و سپس بر روی گزینه Remove کلیک کنید. (2) اگر می خواهید تمام اطلاعات پسورد ها را پاک کنید بر روی گزینه Remove All کلیک کنید تا تمام پسوردها پاک شود. همچنین اگر شما بر روی Show Passwords کلیک کنید علاوه بر مشاهده Username می توانید Password هر وب سایت را مشاهده کنید. و در نهایت بر روی Close کلیک کنید(3) و در پنچره قبلی بر روی Ok کلیک کنید.


همچنین شما می توانید اطلاعات وب گردی خود را پاک کنید. برای این کار از منو گزینه History را انتخاب کنید و سپس Show All History را انتخاب کنید.



در پنجره باز شد شما می توانید بر روی تاریخ (1) یا آدرس وب سایت ها (2) یک بار کلیک کنید و سپس دکمه Delete کیبورد را بزنید تا اطلاعات پاک شود.


شما می توانید سوالات خود را در خصوص این مطلب در بخش نظرات مطرح کنید.


گزارش از حسین جاهدی


امتياز تحريريه دريچه فناوري اطلاعات به این مطلب:


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۳:۳۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۲
از مطالب زیبا و مفید شما متشکرم
اجرکم عندا...
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۹:۵۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۲
بسیار عالی ممنون yjc
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۲
البته بهتره در قسمت history روی آدرس سایت ها راست کلیک کنیم و گزینه "forget about this site" رو بزنیم تا تمام اطلاعات مربوط به اون سایت حذف بشه.
Iran (Islamic Republic of)
جاهدی
۰۶:۱۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۲
ممنون