بيرجند/

دانشجویان با تفکر ضد استکباری به سمت حاکمیت عدالت در جامعه بروند

امام جمعه بیرجند گفت: دانشجویان سیاست‎زده نشوند و با اندیشه و تفکر ضداستکباری به سمت حاکمیت عدالت در جامعه بروند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حجت‌الاسلام علی رضایی‌بیرجندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند با بیان اینکه حسن ظن به خدا در صحیفه سجادیه یکی از مبانی سبک زندگی است، اظهار داشت: نخستین حسن ظن را باید به خداوند داشته باشیم.

وی افزود: انسان باید ضمن بدبینی به نفس عماره به سوء نسبت به خود به عنوان خلیفه خدا و انسان حسن ظن داشته باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز قرض و وام گرفتن امری عادی شده است، گفت: امروز بیشتر افراد بنیان زندگی خود را بر وام گرفتن قرار داده‌اند.

‌رضاییبیرجندی با نقل حدیثی از امام سجاد(ع) مبنی بر این‌که قرض آسیب اجتماعی، حیثیتی، ذهنی، فکری، عقلی و روحی است، اضافه کرد: این امر سبب از بین رفتن برکت در زندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه قرض دادن باید از مال حلال و بدون منت باشد، ادامه داد: باید تلاش شود تا فقیران عزت خود را در جامعه حفظ کنند و سرمایه‌داران با خدمت به محرومان مشکلاتشان را حل کنند.

امام جمعه بیرجند یکی از مناسبت‌های این هفته را روز دانشجو دانست و تصریح کرد: جنبش دانشجویی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده استکبارستیزی، استقلال‌خواهی و عدالت‌طلبی دانشجویان است.

رضایی‌بیرجندی یادآور شد: دانشجویان سیاستزده نشوند و با اندیشه و تفکر ضداستکباری به سمت حاکمیت عدالت در جامعه بروند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با سرکوبی بشر در سراسر دنیا خود را طلایه‌دار حقوق بشر می‌داند، گفت: نظام اسلامی باید با عمل و رفتار خود نسبت به جوامع حقوق بشر واقعی را بیان کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله مرعشی و تشکیل شورای‌عالی فرهنگی، اذعان داشت: بزرگترین رسالت انقلاب اسلامی کار فرهنگی است.

رضایی‌بیرجندی با بیان اینکه هویت جمعی ما با بزرگان و علما و فرهیختگان است، خواستار شد: شهردار در بهشت متقین قطعهای برای فرهیختگان و یادبود آنان آماده‌سازی کند.

وی از حضور آیت‌الله نوری‌همدانی در 27 آذرماه سال جاری در استان خبر داد و افزود: امیدواریم با برگزاری جلسات مختلف از برکات سفر ایشان به استان استفاده شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.