مشهد/

16 آذر برای ملت ما یک نقطه استکبار ستیزی است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه 16 آذر برای ملت ما یک نقطه استکبار ستیزی است گفت: هرچه آمریکا در این 60 سال علیه ملت ما انجام داده، جز خیانت و ظلم نبوده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت ا... سیداحمد علم الهدی روز گذشته در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد با اشاره به 16آذر روز دانشجو اظهار کرد: از 28 مرداد 1332 وقتی جریان مستکبر آمریکایی با کمال وقاحت بر ملت ما تاخت و عنصر ناپاکی مانند شاه را وارد کشور کرد و کودتای 28 مرداد شکل گرفت. بعد از 2 یا 3 ماه معاون رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفت نتیجه کودتا و قدرت استکباری را با ورود خود در این کشور ببیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حرکت‌هایی در بازار و در دانشگاه تهران به‌ وجود آمد که در روز 15 آذر بود و در 16 آذرماه کادر نظامی دولت ستمشاهی دانشگاه تهران را تسخیر کردند و رئیس دانشگاه، دانشگاه را تعطیل کرد و در آن میان فقط دانشکده فنی کلاس‌های خود را تشکیل دادند.

آیت‌ا... علم‌الهدی گفت: استاد شمس در کلاس نقشه‌برداری بود که ماموران وارد شدند و خواستند 2 نفر را بیرون بکشند که این مسئله سبب اعتراض و قیام شد و در طبقه نخست دانشگاه ماموران همه را به رگبار بسته و 3 تن به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: بعد از 2 روز نیکسون وارد کشور شد و از دانشکده حقوق دکترای افتخاری حقوق را دریافت کرد و این سرآغاز دشمنی خائنانه آمریکا با ملت ایران شد که از آن روز تا به حال 60 سال می‌گذرد که این 60 سال هر کاری با ما کرده جز خیانت، ظلم و ستم چیز دیگری نبوده است.

به گفته وی، مقام معظم رهبری در باره روز دانشجو فرمودند که دانشجو باید دارای قدرت سیاسی باشد نه سیاست باز و سیاست زده، زیرا این یک اصل است.

عضو خبرگان رهبری افزود: دانشجو باید بصیر سیاسی باشد و قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد. باید آمریکا را بشناسد و بداند که دشمن 60 ساله ما است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آیا می‌شود با یک جلو آمدن نسبت به او احساس آرامش کنیم و خوش بین باشیم و آرام بگیریم و تنها با لبخند مدیران که براساس مصلحت اندیشی زدند باید گفت که تمام شد؟ این دشمن از هر راهی وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید مواظب بود که راه برای این دشمن 60سال باز نکنیم ادامه داد: یکی از خاطرات تلخ 16 آذر، مربوط به 16 آذر سال 88 است که عکس امام خمینی(ره) را پاره کردند. 16 آذر یک پایگاه استکبارستیزی است و ما باید تابلوی دشمنی آمریکا در برابر نسل‌های بعد را بالا ببریم. 16 آذر نباید بشود میدان جولان فتنه آمریکایی‌ها و جایی که عکس امام(ره) را پاره کنند. چه کسی این وضع را به‌وجود آورد؟! برخی می‌گویند این بحث‌ها را کنار بگذارید. این فتنه یک ظلم به انقلاب بود. آیا باید اینگونه باشد که 16 آذر را بستری برای توطئه‌های آمریکا کنیم و عکس امام(ره) پاره شود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گناه فتنه‌گران نابخشودنی است. در حالی‌که برخی از آنها گفتند عکس امام(ره) را ما پاره نکردیم اما بستر را فراهم کردند و در تأیید کارهای خود بیانیه هم صادر کردند.

آیت ا...علم الهدی اضافه کرد: افرادی برخلاف رهبری شعار دادند و دست در دست دشمنان گذاشتند و با رسانه‌های آنها مصاحبه کردند و از طرفی با اولیا و دوستان اهل بیت درصدد مقابله برآمدند، حضرت امام رضا(ع) در خصوص این افراد می‌فرماید که فتنه این‌ها از فتنه دجال بدتر است.

وی تاکید کرد: فتنه 88 به عنوان نقطه سیاه ظلمت در ذهن مردم ثبت شده است.


برچسب ها: امام ، جمعه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.