نگاه به "اعتبار بخشی" لازمه درمان در کشور است

دکتر علیرضا زالی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا در کنار حفظ استانداردها و کیفیت لازم برای خدمات درمانی زمانی که بیمار از بیمارستان خارج می شود آسودگی خاطر داشته باشد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا زالی ، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم اعطای گواهینامه اعتبار بخشی ACI  کانادا به بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی بینا گفت: این افتخار را داشتم تا در جریان شکل گیری این ایده جذاب و ملی حضور داشته باشم. 

وی در ادامه ضمن اشاره به انتظارات مردم از جامعه پزشکی گفت: زمانی، تمام چیزی که از نهادهای پزشکی درخواست می شد عمل به تعهدها در چهارچوب‌های مقرر بود اما امروزه ایده‌های برتری شکل گرفته اند که پرسنل جامعه پزشکی باید نقش فعال تری در آن داشته باشند. مشارکت فعالانه و همزمان و مستمر در هر لحظه باید سرلوحه اعضای نظام سلامت قرار گیرد.تا این افراد مسئولیت پذیری لازم را داشته باشند. 

به گفته دکتر زالی، بیمارستان باید به یک سازمان اجتماعی تبدیل شود و توسعه سلامت پایدار باید دغدغه این سازمان اجتماعی باشد.با کارهای بزرگی که امروزه انجام می شود انتظار داریم تا در آینده ای نه چندان دور استقرار فرهنگ نوین در پزشکی کشور را شاهد باشیم. 

رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به تغییر نگاه‌های جامعه پزشکی در سال‌های اخیر گفت: در گذشته وجود نگاه مکانیکی در نظام سلامت موجب می‌شد تا کارهایی هم که انجام می شد نتیجه بخشی لازم را نداشته باشد. اما در سال‌های اخیر تغییر این نگاه به نگاه ارگانیکی سبب شده است تا بیمارستانها به سمت و سوی خوبی سوق یابند وکسب گواهی نامه ACI   کانادا می تواند سرآغازی برای برنامه های آینده باشد. 

وی افزود: با شناسایی فرآیندها و ایجاد رویکرد فرآیند محور و در کنار بررسی شواهد مبتنی برعلم و البته ایجاد مشارکت در بین کارکنان موفقیت اخیر را برای بیمارستان بینا ایجاد کرده است. زمانی که یک سازمانی ایجاد می شود باید مشارکت به گونه ای باشد که کارکنان و مدیران هر دو خود را شریک فرآیندها بدانند تا در نتیجه ثمره این مشارکت ها در غالب فرآیندهای اعتبار بخشی حاصل شود. 

زالی ادامه داد: جای افتخار دارد که دو بیمارستان بینا و بیمارستان رضوی مشهد موفق به کسب این گواهی نامه شده و پنج بیمارستان دیگر نیز پا  به عرصه فرهنگ سازی استفاده از ظرفیت‌های اعتبار بخشی بین المللی گذاشته‌اند. 

وی در پایان گفت: پیامد حاصل از ارائه خدمات زمانی قابل قبول است که در کنار حفظ استاندارد و کیفیت لازم خدمات بیمار با خیال راحت از بیمارستان خارج شده و سفیری باشد از سوی بیمارستان برای سایر افرادی که نیازمند این خدمات هستند.برای نظام سلامت واجب است تا برای عرض اندام در عرصه بین الملل مدارکی نظیر گواهینامه ACI   کانادا را در دست داشته باشند. 

شایان ذکر است، بیمارستان فوق تخصصی بینا موفق بهکسب گواهینامه بین المللی اعتبار بخشی بیمارستانی با درجه طلایی از کشور کانادا شده است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: اعتبار ، استاندارد ، زالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار