در حالی رئیس‌جمهور به منظور ارائه لایحه بودجه 93 در صحن علنی حاضر شد که این جلسه با حاشیه‌های همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، یکصد و شستمین جلسه علنی بهارستان در حالی صبح امروز یکشنبه 17 آذر ماه در یک روز سرد پاییزی آغاز شد که در این روز رئیس کابینه تدبیر و امید، طلسم ارائه به موقع لایجه بودجه کشور را پس از 8 سال شکست.  
 
پس از شروع صحن علنی و سخنرانی علی لاریجانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی به همراه هیئت همراه ساعت 8 و 21دقیقه وارد صحن علنی مجلس شد.  
 
محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس از طرف مجلس به استقبال رئیس‌جمهور رفت و شخصیت‌هایی همچون جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، نوبخت سخنگوی دولت، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا هم چون واعظی، دهقان، پورمحمدی، طیب‌نیا و زنگنه و سیف رئیس کل بانک مرکزی و حسین فریدون جز همراهان رئیس‌جمهور بودند که وارد صحن علنی شد.  
 
پس از حضور رئیس‌جمهور و تشکر لاریجانی، دکتر روحانی به منظور تقدیم لایحه بودجه و نطق بودجه به مدت 53 دقیقه نطق کرد.  
 
*افتخار دولت برای سخن گفتن با نمایندگان

البته رئیس‌جمهور پس از طولانی شدن سخنان خود خطاب به نمایندگان گفت: بودن در مجلس و سخن گفتن با نمایندگان ملت برای دولت افتخار است اما نمی‌خواهیم نمایندگان از خسته کنیم که لاریجانی در پاسخ به وی گفت: استفاده می‌کنیم.  
 
پس از اتمام سخنان روحانی لاریجانی از وی تشکر کرد و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی نیز ساعت 9 و 20 رسما لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را تقدیم علی لاریجانی کرد تا طلسم به موقع ارائه لایحه بودجه را بشکند.  
 
*صحن علنی میدان التحریر شد

پس از آن که روحانی از جایگاه پایین آمد تعداد زیادی از نمایندگان دور او تجمع کردند و با وی در حال رایزنی بودند که لاریجانی خطاب به آن‌ها گفت: نمایندگان لطفا در صندلی‌های خود بنشینند این قسمت را مثل میدان التخریر کردید، لطفا سر صندلی‌هایتان بنشینید.
 
هر چند سخنان رئیس‌جمهو به پایان رسیده بود و لاریجانی به نمایندگان تذکر داد ولی گویا وزرا و نمایندگان یارای دل کندن از هم نداشتند که لاریجانی ساعت 9 و 28 دقیقه مجددا در قالب شوخی به آن‌ها تذکر داد و گفت: مهندس زنگنه کارتان تمام شد سایه حضرتعالی مستدام که زنگنه فورا حرف لاریجانی را گرفت و صحن را ترک کرد.  
 
هم‌چنین خطاب به آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی هم کاری ندارند و تشکر می‌کنیم از حضور شما.  
 
سرانجام ساعت 9 و 30 دقیقه رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت صحن علنی را ترک کردند تا دولت یازدهم با عمل به وعده دیگر خود، بهارستان را به سمت پاستور ترک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، علنی ، لایجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار