شیراز/

فراهم آوردن توسعه كاشت گياهان دارويي در مناطقی از فارس

با تلاش جهاد دانشگاهي، راهكارهاي اجرائي برای توسعه كاشت گياهان دارويي در شهرستان جهرم فارس، بررسي شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سرپرست جهاد دانشگاهي شعبه جهرم گفت: سادگي كاشت، داشت و برداشت گياهان دارويي و استفاده فراگير از اين گياهان، نياز به آب بسيار كم و سود‌آوري اقتصادي مناسب، از جمله فوايد پرداختن به توليد اين محصولات است.

سیدعلی محمدی با اشاره به اينكه جهاد دانشگاهي براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي آمادگي لازم را دارد، افزود: زمينه براي برگزاري دوره‌هاي آموزش تخصصي كوتاه مدت در خصوص كاربرد درماني گياهان داروئي، فراهم است و مي‌توان با همراهي و همكاري ديگر دستگاه‌ها، در مسير پيشبرد اين هدف حركت كرد.

حجت الاسلام بهادری سرپرست جمعیت هلال‌احمر جهرم نیز به بيان اهميت اين نوع از كشاورزي در زمينه‌هاي مختلف تحقيقاتي، علمي و اقتصادي پرداخت و بیان کرد: هلال‌احمر آمادگي دارد كه زمين‌هاي متعلق به اين نهاد را كه اكنون در اختيار اداره تحقيقات كشاورزي بوده و مستعد براي كشت داروهايي گياهي است، براي اين منظور اختصاص دهد.

شعبانپور مسئول بسیج مهندسین جهرم نيز با اشاره به برخی مسائل در خصوص چگونگي حمايت از كشاورزي علمي تحقيقاتي گفت: در زمينه تحقيقات و همكاري در زمينه كشت بسيج مهندسين آمادگي كامل دارد.

سرور زاده رئیس بسیج سازندگی سپاه ناحیه جهرم نیز با اشاره به چگونگي توزيع سرمايه از تغيير ساختاري در حوزه كشاورزي در مسیر اقتصاد مقاومتي بیان کرد: متخصصان گياهان داروئي از طريق اعطاي وام هاي تحقيقاتي علمي با همكاري شوراي شهر و بسيج مهندسين به كليه كشاورزان و دست اندر كاران واجد شرايط با شرايط خوب حمايت خواهد شد.

مردانی نایب رئیس شورای شهر جهرم از آمادگي اين نهاد براي فراهم کردن شرایط لازم و برنامه ریزی كشت و توليد گیاهان دارویی خبر داد و افزود: شورا و شهرداري جهرم مناطقي از فضاي درون شهري را در اختيار بسيج مهندسان قرار می‌دهد تا به صورت آزمايشي و نمونه برای توسعه فرهنگي در سطح شهر كاشت انجام شود.

حميد زرگري معاون ايستگاه تحقيقات كشاورزي جهرم نيز ضمن پيشنهاد تشكيل شركت تعاوني و كارگروهي در اين رابطه ادامه داد: برای کاشت گیاهان دارویی طرح توجيه اقتصادي مشخص شود تا مطالعه و بررسي علمي در این زمينه و ميزان سازگاري طرح جديد با شرايط اقليمي مشخص شود و مسئله فرآوري و صنايع بسته بندي نيز پيگيري شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه ، کاشت ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.