بررسی نقش حوزه های علمیه در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی

حوزه های علمیه یکی از مراکز دینی ، آموزشی، پژوهشی هستند که با آموزش، پژوهش و تربیت مبلغان دینی در تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی در تمام ابعاد نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، پوشاک، مسکن، بازار، اماکن تفریحی، فضاهای آموزشی و بهداشت ازجمله مولفه هایی هستند که بایستی در سبک زندگی اسلامی به آن توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام یاوری کارشناس و مبلغ حوزوی گفت: متاسفانه تاکنون هیچ مرکز و نهادی که در آن کارشناسان و محققان علوم دینی بتوانند شناسه‌ها و ارزش های زندگی اسلامی را ترویج و نشر دهند وجود ندارد درحالی که در غرب با تاسیس موسسه تاریخ اجتماعی سبک زندگی مردم اروپا را شناسایی و ترویج می دهند.

وی ادامه داد: تهیه متون نامناسب با زندگی مردم ایران تلاش برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی با تاکید بر قرآن و سنت در مراکز علمی و اداری و همچنین تهیه ابزار مناسب در پاسخگویی به شبهات و ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی از جمله وظایف اصلی حوزه های علمیه و نخبگان دانشگاهی است.

شایان ذکر است، مطمئناً در راستای تبیین و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه نمی توان نقش مهم و تاثیرگذار اساتید دانشگاه ها، نخبگان، حوزه های علمیه و رسانه های جمعی در تمرکز بر روی ارزشهای دینی و نشر سبک زندگی اسلامی در جهت آشنا کردن جامعه کنونی با ارزش های اسلامی و التزام به این ارزش‌ها را برای ورود به دالان سبک زندگی اسلامی فراموش کرد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: حوزه ، علمیه ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار