عثمانی در نطق میان‌دستور؛

چرا بانک‌ها وام‌های میلیاردی به نور چشمی‌ها می‌دهند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: بانک‌ها وام‌های میلیاردی به نور چشم‌هایشان می‌دهند ، اما مردم عادی لَنگ 2، 3 میلیون وام هستند، ولی به آنها پرداخت نمی‌شود و یا موقع پرداخت بانک‌ها صدها بهانه در می‌آورند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "محمد قسیم عثمانی" نماینده مردم بوکان، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه در نطق میان‌دستور خود گفت: حقوق کارکنان‌ دولت با توجه به تورم و عدم انتقال تورم به لایه‌های دیگر زندگی و معیشت آنها را از حالت عادی خارج کرده است که جا دارد در دولت تدبیر و امید و در بودجه سال آینده روش‌های منطقی برای جبران آن یافته شود.
 
وی افزود: در این میان فرهنگیان مشکل مضاعف و حادتری دارند، آنها جدا از اینکه هزینه زندگی‌شان روندی افزایشی یافته است، حقوق و مزایای آنها ثابت است، که این مهم منجر به فشار اقتصادی و روانی به آنها شده است؛ در همین حال حق بیمه طلایی که از حقوق کارکنان کسر می‌شود، برخلاف وعده‌های وزارت آموزش و پرورش که قرار بود 50 درصد‌آن را وزارتخانه و 50 درصد آن را فرهنگیان بپردازند، متاسفانه کل مبلغ بیمه طلایی را از حقوق ناچیز آنها کسر می‌شود که منجر به نارضایتی آنها در این خصوص شده است.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تحقیق و تفحص تامین اجتماعی، تصریح کرد: طبق تحقیق و تفحص از این سازمان، 35 نفر از نمایندگان مجلس مبالغی را از تامین اجتماعی به شکل بن و ... دریافت کرده‌اند، به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از تشویش افکار عمومی خواهش ما این است که اسامی نمایندگان دریافت ‌کننده و مبلغ دریافت شده توسط هرکدام اعلام شود تا نمایندگان مورد سوء‌ظن جامعه قرار نگیرند.
 
این نماینده مردم بوکان اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی کشور، استان و شهرستان بوکان تعطیل شده و همگی معطل تامین تزریق منابع مالی هستند و راه‌‌اندازی فعالیت پروژه‌های عمرانی منوط به نگاه عدالت‌خواهانه دولت تدبیر و امید است.
 
وی افزود: پمپاژ جوانان تحصیل‌کرده از دانشگاه‌ها به بدنه جامعه خیلی از جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی را ایجاد کرده است که دیگر با بیان آمار و ارقام سوری قابل کتمان نیست، ایجاد اشتغال برای جوانان وظیفه ذاتی دولت است که یا باید به آنها کاری واگذار شود یا اینکه حق بیمه بیکاری دریافت گردد، یک جوان 26_27 ساله که لیسانس گرفته و بیکار است، شرم دارد که دست نیاز به سمت خانواده‌اش دراز کند، آیا مسئولین اجرایی می‌توانند این واقعیت تلخ را درک کنند؟
 
عثمانی تصریح کرد: بانک‌ها وام‌های میلیاردی به نور چشم‌هایشان می‌دهند ، اما مردم عادی لَنگ 2، 3 میلیون وام هستند، ولی به آنها پرداخت نمی‌شود و یا موقع پرداخت بانک‌ها صدها بهانه در می‌آورند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: فضای آموزشی در شهر بوکان بدترین وضعیت در استان و کشور دارد، مدرسه ابتدایی که بنده 36، 37 سال پیش در آن درس خواندم همان مدرسه‌ای است که امروز بچه‌های مردم در آن درس می‌خوانند و هر لحظه ممکن است بر سر شاگردان آن فرود آید و حادثه‌ای همچون شین‌آباد سردشت رخ دهد.
 
وی افزود: دانش‌آموزان روستای 500 خانواری ما در جوار بوکان در داخل کانکسی درس می‌خوانند که هنگام سرما به یک پارچه یخ و در هنگام گرما به یک تکه آهن گداخته تبدیل می‌شوند و این در حالی است که در شهرهای همجوار شرایط به گونه دیگری است.
 
وی ادامه داد: مردم بوکان برای حل مشکلات شهرشان به دولت تدبیر و تدبیر دولت چشم دوخته‌اند و در این میان امیدوارند که استاندار این استان، فرمانداری مردمی و لایق بخشی از این بی‌عدالتی‌ها که در حق مردم بوکان است، برطرف شود.
 
عثمانی با اشاره به بودجه 93 از سوی دولت تصریح کرد: متاسفانه با این استدلال که طرح‌های پیشرفته فیزیکی بالای 80 درصد دارند، مناطق محروم روز به روز محروم‌تر و مناطق برخوردار روز به روز برخوردارتر می‌شوند، کدام پروژه‌ها پیشرفت بالای 80 درصد دارند. پروژه‌هایی که دولت دهم به آنها عنایت داشت، در اثر مهرورزی دولت، پروژه‌هایشان به 80 درصد رسیده است.
 
وی افزود: امروز تدبیر هم به آنها امید می‌دهد که پروژه همانها ادامه پیدا کند و پروژه مناطق محرومی که 10 سال از شروع آنها می‌گذرد، متاسفانه با حداقل بودجه مواجه شده است.
 
عثمانی تاکید کرد: پروژه سد سیمینه بوکان 20 سال است که از شروع آن می‌گذرد و بودجه آن به شدت تقلیل یافته و از همینجا اعلام می‌کنم، جناب آقای چیت چیان وزیر نیرو، اگر بودجه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه سد سیمینه تکمیل نشود، بنده از همینجا استعفای خود را تقدیم مجلس می‌کنم.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار