اژدهای سرخ در سینمای ایران؛

نخستین "فیلم رزمی ایرانی" اکران می‌شود

پنج‌شنبه 21 آذر ماه اکران خصوصی "اژدهای سرخ" نخستین فیلم رزمی ایران با حضور هنرمندان داخلی و خارجی در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

احمد راستگو نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی "اژدهای سرخ 1" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به جای خالی سینمای رزمی در ایران گفت: جای سینمای رزمی در ایران خالی است و امیدواریم که "اژدهای سرخ" بتواند جایی را برای ساخت فیلم‌های رزمی در ایران باز کند.
 
وی افزود: یکی از اساتید برجسته ووشو ایران و جهان و تهیه‌کننده و بازیگر نخستین فیلم رزمی "استاد مسعود جعفری" با وجود استقبال بی‌نظیر ایرانی‌ها از فیلم‌های رزمی، جای سینمای رزمی در کشورمان خالی است.
 
راستگو با اشاره به تماشای دیدن آثار رزمی و علاقه‌مند شدن به این ورزش اظهار داشت: در کشور ما ورزشکاران رزمی‌کار زیادی وجود دارند که بیش از 90 درصد آنها با دیدن فیلم‌های رزمی مانند "بورسلی"، "جکی جان" و ورزش‌های رزمی روی می‌آورند؛ در هر دوره‌ای که فیلم‌های رزمی با حضور اسطوره‌های رزمی به نمایش درمی‌آیند و تعداد زیادی از جوانان علاقه‌مند و تشویق به انجام ورزش‌های رزمی می‌شوند.
 
این کارگردان تصریح کرد: علی‌رغم اینکه ورزش‌های رزمی ایران در جهان در رده‌های اول تا سوم است و ایران به عنوانی یکی از چهره‌های مطرح در ورزش‌های رزمی دنیا می‌درخشد، متاسفانه جایگاه سینمای رزمی ایران در دنیا ناشناخته مانده است.
 
راستگو با اشاره به جایگاه ورزش‌های رزمی در دیگر کشورها گفت: در صورتیکه کشورهایی که رده بسیار پایینی در ورزش‌های رزمی هستند ولی از سینمای رزمی خوبی بهره‌مند هستند.
 
وی درباره "استاد جعفری" اظهار داشت: استفاده از چهره‌های فعالی چون "استاد جعفری" که بیشتر مسیر را طی کرده‌اند باعث تحولی در سینمای رزمی ایران خواهد شد و معرفی ایران به عنوان قطب رزمی دنیا وظیفه ملی ماست.



*بدون استفاده از چهره‌ها، فیلم را ساختم
 
راستگو با اشاره به اکران نشدن "اژدهای سرخ" تصریح کرد: یکی از دلایل اکران نشدن فیلم "اژدهای سرخ" نبود هنرمندان چهره است و همه بازیگران در نقش‌های واقعی خود ظاهر شدند و بدلکاری نداشتیم.
 
وی با اشاره به حضور کارگردان جوان این فیلم سینمایی افزود: به هر حال انتظار حمایت بیشتری را داشتیم ولی در سینمای فعلی روابط بر ضوابط حاکم است.

راستگو با اشاره به موضوع فیلم سینمایی گفت: داستان این فیلم سینمایی مربوط به برگزاری فستیوال هنرهای رزمی در چین است که یک گروه ایرانی نیز در این فستیوال حضور داشته است.
 
وی افزود: این گروه مورد توجه یکی از کمپانی‌های فیلم‌سازی در چین قرار می‌گیرد که در ادامه تهیه‌کننده چینی برای انجام مذاکرات و دیدن نمایش به ایران سفر می‌کند.
 
راستگو خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه 21 آذر ماه "اژدهای سرخ" به صورت خصوصی در برج میلاد ساعت 16 با حضور برخی از هنرمندان و چهره‌های سرشناس اکران می‌شود.


 
گفتنی است، فیلم رزمی "اژدهای سرخ 1" اولین تجربه بلند "احمد راستگو" محسوب می‌شود و "شراره رخام"، "مسعود جعفری"، "مصطفی اعلایی"، "فیروز سلیمانی"، "احمد راستگو"، "عباس بهمنش"، "حمید بهمنش"، "حمیدرضا حبیب"، "فاطمه جوادی"، "علیرضا رجبی"، "الناز قربان زاده"، " عزیزالله شالیکار"، "امیر سالاری"، " احسان کرمی"، "مجتبی عمویی" و "علی سالوادور" از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی  و "یگانه رحمتی" و "مجید قربانی" و "امیررضا عشقی" بازیگران خردسال "اژدهای سرخ" هستند و "چوشونه چین"ف "دانگ یوئه"، "مانگ خوان فون"، "لولای ان" و " دویوان جیانگ" هنرمندان خارجی "اژدهای سرخ" هستند.
 
شایان ذکر است، "مهر تابنده" مجری طرح ایده‌پردازان، مسعود جعفری تهیه‌کننده، "رزیتا بهمنش" جانشین تولید، "لیلی نیکوروان" امور مالی، "احمد راستگو" کارگردان، "رضا روحی" برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان، "مهدی عسگری" دستیار دوم کارگردان، "الهام اخوان" منشی صحنه، "یزدان فتوحی" مشاور کارگردان، "سیمو بخشی" طراح چهره‌پردازی، "غزاله بخشی" صدابردار، "هادی معنوی پور" صدابردار، "حسام مژده‌ای" دستیار صدابردار، "سامان عمارفطرت" تصویربردار، "امیرارسلان نوروزی" و "سجاد حیدری" نورپرداز، "احمد صادقیان"، "فرهاد رحیمی"، "مهدی عشق آور" و "حبیب نجفی" دستیاران تصویر، "پرویز گلشنی" طراح صحنه و لباس، "فریبا مجیدی"، "مهناز جعفری"، "خدیجه اعلایی" طراح لباس‌های رزمی، "نیلوفر مانی" دستیار لباس، "ابوالفضل درودیی" و "مهرناز عباسی" دستیاران صحنه، "سمیه عبدلی" تدوین، "شمیم قنبری" عکاس، "مسعود جعفری"، "مجتبی عمویی" طراح صحنه‌های رزمی، "امیر علوی" سینه موبیل، "حمید بهمنش" مدیر تولید، "حسین جعفری" مدیر تدارکات، "محمد سعیدی"، "عبدارضا رجبی"، "جمشید اعلایی"، "جواد اعلایی" و "رضا مجیدی دستیاران فیلم سینمایی "اژدهای سرخ" هستند.
 
"اژدهای سرخ" اسفند ماه سال جاری وارد شبکه‌های خانگی شده و همچنین بعد از پخش در تلویزیون ایران روی آنتن می‌رود.
 
همچنین یک برنامه 2 ساعته نیز به همراه پخش فیلم و مصاحبه با بازیگران و کارگردانان و تهیه‌کننده در تلویزیون چین شبکه CCTV نیز پخش خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیانی
۰۷:۴۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
فیلم رزمی جنگل سرخ اولین فیلم رزمی ایرانی میباشد که توسط استاد میریوسفی ساخته شده است و همچنین فیلم رزمی راه سرخ و سیمرغ از فیلمهای ساخته شده در ایران هستند که چندین سال پیش ساخته شده اند توسط استاد میر یوسفی میتونید کلیپ های انرا از اینترنت نگاه کنید در سایت رزمی سمبکالاه جهت اطلاع شما عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
رزمیکار بازنشسته
۱۴:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
خوب نیست ، اما کار کردن برای هیچ بهتر از بیکاریست .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
فیلم جنگل سرخ که ساختهء فیلم سازان غیر حرفه ای سمبکالاه است در بین ۲۱۳۰۰۰ ورزش رزمی جهان جزو ۱۰ فیلم برتر رزمی و پوسترهای آن جزو ۸ پوستر برتر رزمی جهان قرار گرفته است. همانطور که گفته شد این ورزش ترکیب ۱۲ سبک ورزشی و فنون مختص به خود است و نیز دارای فنون ۱۸ حیوان جنگی که بسیار کاربردی هستند را آموزش میدهد و لیکن خصایص حیوانی را رد کرده و با بهره گیری از روش مبارزات آنها این فنون را در سمبکالاه جای داده اند.تمرینات سمبکالاه برای محیطهای باز و آزاد و در شرایط سخت ساخته شده زیرا تمرین در شرایط سخت انسان را در مقابل سختیها ومشکلات زندگی مقاوم میکند و باز بودن فضا نیز افکار انسان را باز و متعالی و باعث نشاط روح میشود به همین علت است که این ورزش در جسم و روح انسان تاثیر گذار است.البته سمبکالاه را در سالن میشود کار کرد ولی اصل سمبکالاه برای فضای بازساخته شده است. تمرینات ویزهء سمبکالاه که در جنگل و کوه و صحرا و دریا انجام میشود در ارائهء صحیح این ورزش نقش بسزایی دارد. در این ورزش از سلاحهای سردی همچون نانچکو سانچکو نیزهء چینی شمشیر چاقو باتوم و.... استفاده میشود
http://sambkalah.persianblog.ir
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۲۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
باسلام وخسته نباشید وبا آرزوی موفقیت برای شماعزیزان
واقعا که جای هنرهای رزمی وفیلم رزمی در سینمای ایران کم بود انشاالله با این کار پیشرفت زیادی صورت بگیره
اما اولین فیلم تمام رزمی ایران در سال 1367با اسم جنگل سرخ توسط استاد سید ابوطالب میریوسفی ساخته شدوهمیچنین فیلمهای راه سرخ وقوقنوس اما هیچوقت رسانه ای نشد وفیلم ها به صورت سی دی در اختیار شاگردان و بسیاری از مردم قرار گرفت با جوستجوی(سبک رزمی سمبکالاه)میتونید ببینید.با سپاس.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۵۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
جای خوشحالیست، و مشتاقانه منتظر دیدن این طلیعه هنری در سینمای ایران هستیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۶ دی ۱۳۹۲
یاد جمشید هاشم پور به خیر .بازیگر رزمی باید قیافش هیبت داشته باشه مثل جمشید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۱۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۲
سلام خواستم بگم بوکسور هستم اگر بازیگر خواستید برای فیلم های رزمی خبرم کنید.