باقری‌بنابی در نطق میان دستور مطرح کرد

ضرورت الگو قرار دادن سیره مقام معظم رهبری در معادلات سیاسی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ بستری برای تحرکات تخریبی و اوباش مآبانه وجود ندارد و اگر عده‌ای بخواهند در معادلات سیاسی جایی داشته باشند باید با الگو قرار دادن سیره رهبر معظم انقلاب مظهر ادب باشند نه چیز دیگری.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام محمد باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 20 آذر) گفت: امروز در شرایطی این نطق را ایراد می‌کنم که ایران اسلامی مقطعی حساس و سرنوشت‌ساز را پشت سر می‌گذارد.
 
وی ادامه داد: باید بپذیریم بعد از انقلاب اسلامی در سال 1357 ملت ایران جغرافیای سیاسی دنیا، دست خوش تغییراتی شد که اثرات آن را امروز در جهان اسلام شاهد هستیم و روحیه آزادی‌خواهی و استکبارستیزی ملت ایران الگویی برای دیگر کشورهای مسلمان است.  
 
باقری تصریح کرد: اگر امروز می‌بینیم 6 ابر قدرت دنیا دور یک میز جمع می‌شوند و در مورد 5 درصد و یا 20 درصد بودن حق غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران چانه‌زنی‌ می‌کنند مطمئنا با این حرکت پیام‌های جالبی را به دنیا مخابره می‌کنند زیرا مردم دنیا شاهد بودند که در جنگ هشت ساله تحمیلی گزینه نظامی غربی‌ها در مقابل اراده فولادین ایرانیان تحقیر شد و فرزندان خمینی کبیر با الگوگیری از قیام عاشورا بار دیگر ثابت کردند که می‌توان خون را بر پیشرفته‌ترین بمب‌ها و وسیله‌های جنگی پیروز گردانید.  
 
وی ادامه داد: خطاب به آن‌هایی که این روزها در داخل و خارج از کشور در باب ضعف و یا عناد به گزافه گویی افتاده‌اند می‌گویم گفتگوی غرب با ایران نشانه روشن از استیصال طرف مقابل و نشان از قدرت جمهوری اسلامی و ناکارآمد بودن همه گزینه‌های طرف غربی است.  
 
باقری تاکید کرد: من از همین تریبون خانه ملت حمایت همه جانبه خود را از تیم مذاکره کننده که متشکل از فرزندان خلف انقلاب اسلامی است اعلام می‌دارم و به شش کشور مقابل توصیه می‌کنم از موقعیت این مذاکرات برای جلب اعتماد از دست رفته ملت ایران استفاده کنند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بیان تشریح فضای سیاسی داخل کشور گفت: به مدد پروردگار و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و هوشیاری دولت تدبیر و امید شاهد بودیم در چند روز گذشته مراسم گرامی‌داشت  16 ‌آذر یعنی روز دانشجو در سراسر کشور بدون هیچ تنشی با شور و حال خاصی برگزار شد و دانشجویان با سلایق و دیدگاه‌های گوناگون سیاسی کنار یکدیگر ضمن اظهارنظرهای سالم نشاط سیاسی را در دانشگاه‌ها به وجود آورد.  
 
وی در بیان تذکر به مسئولان انتظامی کشور بیان کرد: آقایان مسئولان چشمتان را باز کنید و مراقب باشید آن دسته فتنه گرانی که در عاشورای سال 88 دل امام زمان، مقام معظم رهبری و مردم را خون کرده‌اند و دسته دیگری که در مقاطعی مثل حادثه 22 بهمن قم حرمت بارگاه نورانی کریمه اهل بیت (ع) را زیر پا گذاردند و آن اتفاقات تلخ را رقم زدند و دل رهبری معظم را به درد آوردند  بار دیگر همچون ملخ‌های شوم به وفاق، آرامش و نشاط کشور حمله نکنند.  
 
باقری بنابی ادامه داد: مسئولان محترم دستگاه قضا به مردم گزارش دهند که تکلیف آشوب طلبان حرم حضرت معصومه(س) به کجا رسید و چه برخوردی با آنان صورت گرفت تا دیگران عبرت بگیرند. در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ بستری برای تحرکات تخریبی و اوباش مآبانه وجود ندارد و اگر عده‌ای بخواهند در معادلات سیاسی جایی داشته باشند باید با الگو قرار دادن سیره رهبر معظم انقلاب مظهر ادب باشند نه چیز دیگری.  

 نماینده بناب تصریح کرد: لازم می‌دانم در صحن علنی مجلس فریاد بزنم مسئولان فرهنگی بیدار شوید چشمانتان را باز کنید در خیابان‌های شهرهای بزرگ و خصوصا پایتخت چه خبر است؟ ایمان داریم که دختران و زنان ایران اسلامی مظهر عفت و پاکدامنی هستند اما نمی‌دانم که کجای کار لنگ است که وضعیت پوشش زنان و دختران جامعه ما به این‌جا رسیده است.
 
باقری‌بنابی در پایان خاطر نشان کرد: در سال‌های قبل با شروع فصل گرما موضوع ضعیف شدن حجاب دختران در محافل تصمیم‌گیر کشور مطرح می‌شد اما متاسفیم که امروز در سرمای صفر درجه پایتخت هم باید غصه بخوریم که برهنگی بعضی زنان در سطح جامعه بیداد می‌کند یقینا همه ما به سهم خود در پیشگاه امام زمان(عج) و در سطح جامعه مسئولیم. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: کمیسیون ، فرهنگی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار