تبریز/

فرآوری محصولات معدنی 40 درصد ارزش افزوده به دنبال دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: در هشت ماهه سال جاری صادرات گروه کالایی سنگ و مواد معدنی 13.4 درصد رشد داشته و به رقم 98 میلیون و 300 هزار دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی با بیان اینکه فرآوری محصولات معدنی 40 درصد ارزش افزوده به دنبال دارد، افزود: تشوریق سرمایه گذاران و تسهیل زمینه های فعالیت آنها به منظور تکمیل زنجیره ارزش افزوده مورد نظر سازمان می باشد.

وی همچنین اظهار داشت: در برنامه ریزی و سیاست گذاری های بخش معدن شفاف سازی و صریح بودن مقررات و قوانین در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت امری لازم است که باید به آن پرداخته شود.

عظمایی با بیان اینکه ازتعداد 65 نوع مواد معدنی موجود در کشور 52 نوع دراستان آذربایجان شرقی شناسايی شده است، گفت: رشد 13.4 درصدی محصولات سنگی و مواد معدنی در 8 ماهه سال 92، نشان از اهتمام وزارت متبوع برای توسعه معادن دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در آذربایجان شرقی 385 معدن فعال وجود دارد و مقدار ماده معدنی کشف و ذخیره شده استان بالغ بر 8 میلیارد تن می باشد، گفت: به لحاظ ذخیره مواد معدنی رتبه اول و به لحاظ تنواع مواد معدنی رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.#/ش

برچسب ها: فرآوری ، محصولات ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.