خباز در جمع خبرنگاران:

نمایندگان استعفا ندهند؛ بودجه در اختیار مجلس است

نماینده ادوار مجلس گفت: نیازی به استعفای نمایندگان در اعتراض به لایحه بودجه نیست چرا که لایحه بودجه در اختیار مجلس است و نمایندگان باید آن را تصویب کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا خباز در جمع خبرنگاران درباره لایحه بودجه سال 93 گفت: در لایحه بودجه 93، سی و هشت هزار میلیارد تومان برای 245 پروژه عمرانی در نظرگرفته شده است.
 
وی گفت:همه ی این پروژه‌ها بالای نود درصد پیشرفت فیزیکی دارند از این رو این اعتبار به آنها اختصاص یافته شده تا به اتمام برسند،  این پروژه‌ها در سراسر کشور نیستند و طرح‌های عمرانی برخی استان‌ها که پیشرفت فیزیکی کمتر از 90 درصد داشتند در این لیست نیامده است.
 
نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اعتراض نمایندگان این است که چرا در همه حوزه‌های انتخابیه بودجه برای پروژه‌ها تعریف نشده است.

وی ادامه داد: می‌توان جدولی را طراحی کرد و در آن پروژه‌های عمرانی را لیست نمود و به صورت قطره چکانی به همه پروژه‌های عمرانی استان‌ها اعتبار اختصاص داد ولی این رفتار صادقانه نیست، همه می‌دانیم که اعتبارات کم شده از این رو ناگزیریم که پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا را به اتمام برسانیم.
 
وی همچنین با اشاره به قانون اختصاص دو درصد از درآمد نفتی به مناطق نفت خیز تصریح کرد: نمایندگان مجلس می‌گویند که این قانون باید در کنار بودجه اجرایی شود در صورتی که وقتی قانون بودجه به تصویب برسد این قانون برای یکسال قوانین دیگر را معطل می‌کند.
 
نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: وکلای ملت می‌توانند لایحه بودجه را با تغییرات زیادی به تصویب برسانند، نیازی به استعفا نیست، بودجه در اختیار مجلس است و در نهایت مجلس باید بودجه را تصویب کند.
 
وی همچنین درباره اولویت پروژه‌های مهر ماندگار در بودجه سال 93 گفت: اولویت پروژه‌ها فقط بر اساس پیشرفت فیزیکی آن‌ها بوده است از این رو امکان دارد برخی از پروژه‌های مهر ماندگار که پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد دارند نیز در اولویت بودجه سال 93 باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نمایندگان ، مجلس ، خباز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار